قبلا درباره «قرائت متدبرانه ی روزانه» توضیح داده بودم (اینجا). حالا تا حدودی موفق شدم این رو به صورت عملیاتی راه بندازم. از مسجد خوابگاه شروع کردم و بچه ها دارن زحمتشو میکشن. شما هم میتونید این کار رو بکنید. بریده بریده خوندن و صفحه صفحه خوندن قرآن کریم، به نظرم تا حدودی باعث میشه که کسی که قرآن رو میخونه، معنای سوره رو به طور کامل متوجه نشه، و این باعث میشه که نگاهش به قرآن، نگاه ناقصی باشه و این فکر در ذهنش ایجاد بشه که سوره ها یه سری جملات مختلف و غیرمتبط با هم هستند که پشت سر هم اومدن، و هرآیه یه گزاره ایه با معنای جداگانه ی خودش. با استفاده از برنامه ی «قرائت متدبرانه ی روزانه»، میشه این نگاه رو تصحیح کرد. برای این کار نیاز هست به دو چیز: یکی تابلو برای نمایش سوره و آیات ابتدا و انتهای قرائت هر روز، دوم یه قرآن، که توش ابتدا و انتهای قرائت علامتگذاری شده باشه (مثلاً شماره ی آیه های ابتدا و انتهای قرائت، رنگی بشه.) که این قرآن باید در اختیار قاریان اون محل قرار بگیره تا قرائت رو آسون بکنه. تابلو رو من به صورت طراحی شده دارم (عکسی که میبینید). در اندازه ی 90 در 200 سانتیمتر (ابعاد یک اِستَند استاندارد). شما هم اگر خواستید این برنامه رو راه بندازید، از طریق قسمت «تماس با ما» اطلاع بدید تا یا تغییرات رو توی فایل فتوشاپ انجام بدم (مثلاً آرم و اسم محل مورد نظر شما) و براتون ایمیل بکنم، یا فایل رو از اینجا دانلود کنید. (اندازه: یک بیستم (قبل از چاپ بزرگش کنید)، حجم: یک و نیم مگابایت) توضیحات رو توی لینکی که ابتدای نوشته معرفی کردم ببینید و «دستهبندی محتوایی سورههای قرآن جهت قرائت متدبرانه روزانه» رو هم از همون مطلب یا اینجا دریافت کنید. ان شاء الله که با این کار، قدمی در راه خدمت به قرآن کریم انجام داده باشیم و مأجور باشیم. [ پنج شنبه 92/5/31 ] [ 4:56 عصر ] [ محمد رضا مزرعی فراهانی (86) ]
بنام خداوند قادر متعال این روزا که داخل شهرمون قدمی می زنم یا پی کاری در مغازه دوستان می رم یا تو اداره صحبتی می کنم می بینم خیلیا دارن درباره رفتن به مشهد و زیارت آقا امام رضا (ع) صحبت می کنن خیلی برام جالبه قبلاً اینطوری نبود اما امسال نمودونم چه خبره از دوستان و آشنایان تا همکاران بیشتر شون بعد از ماه رمضان اومدن مشهد یا می خوان بیان؛ یه جوری شدم ،به خودم میگم نکنه آقا داره بهم میگه تو هم بیا . با خانواده صحبت کردم که دسته جمعی برسیم پابوس آقا ... اما بعد از حال وهوای این روزا ....دوستان عزیز می خوام از تون خواهش کنم هرکدوم از شما که این مطلب رو می خونید اگه حقی به گردن من دارید منو حلال کنید و از این بنده ناچیز گذشت کنید که گذشت وعفو از ویژگی های انسان های کامل و وارسته است
کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 92/5/30 ] [ 2:11 عصر ] [ سجاد نیازی (81) ]
علامه طباطبایی: انسان در دنیا کاری مهمتر از خودسازی و تهذیب نفس ندارد
گاهی دنبال ذکرهای عرفا هستیم، گاهی دنبال یه دستورالعمل عرفانی و ...... میخوایم خوب باشیم اما..... به هر حال دستورالعمل هایی مختلف از عرفا و بزرگان و یا احادیث ائمه و حتی خود قرآن هست که میشه استفاده کرد معراج پیامبر اکرم که در قرآن نیز به آن اشاره شده است
یه قسمت از حدیث:
پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) پرسید: خداوندا! برترین و اولین عبادت چیست؟
به فرموده آیت الله بهجت آنچه میدانی عمل کن.... دعا کنید بنده هم عمل کنم تا نمانیم که کاروان می رود و جوانی هم ..... [ دوشنبه 92/5/28 ] [ 12:8 عصر ] [ احمد محمدیان صبحی (86) ]
این سو کشان سوی خوشان آن سو کشان با ناخوشان یا بشکند یا بگذرد کشتی از این گردابها
کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 92/5/28 ] [ 12:3 صبح ] [ حسین دشتبان (85) ]
اگر قدر قدرش که آن را درک نکردهایم، بهتر از هزار ماه است، پس قدر ماهش که شمهای از آن را چشیدهایم، بهتر از هزاران ماه است. ماهی که در آن خدا را نزدیکتر و لطف و رحمتش را عمیقتر حس کردیم. روزهایی که لحظهشمار آمدنشان بودیم و خانه دلمان را برای حضورش تکاندیم. ساعتهایی که همنفس کلامش شدیم و با دقایقش، قنوت ربنا را خواندیم تا به ثانیههای وصال برسیم. [ شنبه 92/5/26 ] [ 2:35 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
سلام بر دوستان گرامی. چندروز پیش با یکی از دوستان اهل مطالعه صحبت می کردیم نظری را بیان کرد قابل تامل.ایشون میگفت در قرآن کریم و به خصوص سوره مبارکه حج سرزمین مکه به خصوص کعبه مورد ستایش قرار گرفته و بسیار تمجید شده است.مگر می شود قرآن که به عنوان اولین منبع و سند موثق مفاهیم دینی ماست اینقدر کعبه و بیت الله الحرام را ستوده باشد و حال آنکه شیعه می گوید فضیلت سرزمین کربلا بیشتر از مکه و کعبه است. *با توجه به آیات قرآن کریم فضیلت سرزمین مکه و کعبه بیشتر از کربلاست. آیان این نظر صحیح است؟ چندنکته:
کلیدواژه ها:
[ جمعه 92/5/25 ] [ 12:37 عصر ] [ سجاد رحیمی (86) ]
امکان ثبت نام متقاضیان جذب هیأت علمی فراخوان هفتم مرکز جذب از امروز دوشنبه 21 مرداد در سامانه جذب وزارت علوم به نشانی www.jazb.msrt.ir فعال شد.
کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 92/5/21 ] [ 9:46 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که خداوند هنگامی که بندهای را دوست داشته باشد، او را سخت در بلا غوطه ور میسازد[1] ؛ شاید یکی از این بلاها، بیماریها باشد. جالب است بدانید که طی نمودن دوران بیماری برای بندگان خدا و مؤمنین دارای اجر و پاداش میباشد !
:: پاداش مریض
ادامه مطلب... [ یکشنبه 92/5/20 ] [ 1:0 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]
عیدتان مبارک
کلیدواژه ها:
[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 11:44 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]
در بین شاگردان امام جعفر صادق عده ای از شاگردان، افراد برجسته ای بودند که در علوم مختلف سرآمد بودند و مطیع امام خویش در واقع این شاگردان خلف بودند و در مقابل عده ای از شاگردان امام نا خلف در آمدند و در مقابل امام صادق علم مخالفت برافراشتند و خود را صاحب نظر پنداشتند و در هر کار با امام مخالفت می کردند که یکی از آنها ابو حنیفه است وی مدتی شاگرد امام صادق بوده است و موسس فرقه ای از اهل سنت است وی به قدری با امام مخالف بود که می گفت من در رکوع یک چشمم را باز و دیگری را می بندم که اگر جعفربن محمد چشمش را در رکوع باز کند چشم بسته من در مقابل آن چشم باز باشد و اگر چشمش را در نماز می بندد چشم باز من در مقابل آن چشم قرار گیرد. یعنی من مخالف اویم. پس نزد ابوحنیفه رفت و گفت اى خلیفه مرا برادرى هست از من به سال بزرگتر و رافضى است هرچند باو گویم که بعداز رسول (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فاضلترین مردم ابوبکر است او مىگوید علیست به چه طریق او را ملزم کنم. گفت با برادرت بگو که ابوبکر و عمر در جهاد نزد رسول (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) مىنشستند و على در دور جهاد مىکرد و این دلالت بر افضلیت آنها مىکند، فضل گفت این سخن با برادرم گفتم او گفت پروردگار عالم مىفرماید: «فضّل اللّه المجاهدین على القاعدین أجراً عظیماً» پس به موجب این آیه على أفضل است. گفت با برادرت بگو که چون على را ترجیح مىدهى بر ایشان؟ و حال آنکه ایشان در جنب حضرت رسول (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) مدفونند و على دور است. فضل گفت من این سخن گفتم برادرم این آیه را خواند «یا أیّهاالّذین آمنوا لا تدخلوا بیوت النبىّ إلّا أن یؤذن لکم» و قبر شریف آن حضرت در خانه خودش بود و آنحضرت إذن نداد که ایشانرا در آنجا دفن کنند. ابوحنیفه گفت باو بگو که عائشه و حفصه إذن دادند که به عوض صداق آنها ایشانرا در آنجا دفن کنند، فضل گفت این سخن را نیز باو گفتم او در جواب این آیه را خواند «یا أیّهاالنبىّ إنّا أحللنا لک أزواجک اللّاتى آتیت اجورهنّ» پس از این آیه معلوم مىشود که صداق ایشان در ذمه آن حضرت نبود. ابوحنیفه گفت: به او بگو که ایشان به علّت میراث در آن تصرف نمودند. فضل گفت این سخن را نیز گفتم برادرم گفت در مذهب شما، رسول را میراث نباشد و فدک را از فاطمه به این علّت انتزاع نمودند که حضرت رسول فرمود: «نحن معاشر الانبیاء لا نورث فما ترکناه صدقة». پس در حالتى که دختر رسول (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) میراث نبرد دختران غیر چون از آن میراث ببرند و بر تقدیرى که میراث ببرند حصّه نه زن ثمن مىشود و از ثمن حقّ عائشه و حفصه دو مقدار بیضه از زمین نمىشود پس چگونه مقدار دو قبر تصرّف ایشان جائز باشد. ابوحنیفه اعراض کرده گفت «أخرجوه فهو رافضى و لیس أخ له» بیرون کنید این مرد را که خود رافضى است و هیچ برادرى ندارد. به نقل از http://www.samtekhoda.ir
کلیدواژه ها:
[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 11:39 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]
|
||