سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

با سلام و تحیت .بحمدالله و المنّه کتاب «آموزش قرآن در سیره نبوی» در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسید. دوستان این کتاب را مطالعه بفرمایید واقعا کتاب جالب و علمی است و حقایقی ناب در مورد قرآن کریم را بر ما روشن می کند. برای استاد رجبی آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی دارم.گل تقدیم شما

 

علاقه مندان در داخل ایران میتوانند با واریز مبلغ هر عنوان کتاب به حساب جاری 0100104899006 نزد بانک صادرات شعبه میدان طبرسی مشهد (کد 290) و ارسال اصل فیش به نشانی بنیاد پژوهشهای اسلامی، کتاب یا کتابهای مورد نظر را درخواست کنند تا به نشانی آنها ارسال شود.خریداران عمده (خریدارانی که سقف تقاضای آنان بیش از یک میلیون ریال باشد) میتوانند به منظور بهره مندی از تخفیفهای در نظر گرفته شده، به صورت مستقیم با واحد فروش بنیاد (2230803 - 0511) تماس بگیرند. آن دسته از علاقه مندان به خرید کتابهای بنیاد که در خارج ایران هستند میتوانند پس از ارسال درخواست، دریافت پیش فاکتور و واریز وجه به حساب جاری ارزی 30399 نزد بانک ملی شعبه مشهد، قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی در سراسر جهان، به کتابهای مورد علاقه دست یابند. از متقاضیان داخلی هزینه ارسال دریافت نمیشود اما هزینه ارسال کتاب برای متقاضیان خارج از کشور جداگانه محاسبه و به فاکتور کتاب اضافه میشود.

 


کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 91/11/30 ] [ 7:42 عصر ] [ سجاد رحیمی (86) ]

طرح غدیر؛ عضویت فراگیر کتابخانه‌ها

طرح غدیر، طرحیه که به وسیله ی اون افراد عضو، میتونن از همه ی کتابخونه های سطح کشور استفاده کنن. مثلاً اگه شما دانشجوی غیربومی تهران باشید و توی این طرح عضو باشید، میتونید توی شهرستان خودتون هم از کتابخونه های تحت پوشش وزارت علوم استفاده کنید، البته به شرطی که اون کتابخونه، عضو طرح باشه، که این رو میتونید تو لینک زیر جویا بشید:

لیست کتابخانه های عضو طرح غدیر

سایر توضیحات و نحوه ی عضویت رو هم میتونید اینجا ببینید:

درباره ی طرح غدیر


کلیدواژه ها:

در مقابل تقدیر خدا همچون کودکی یکساله باش

که وقتی اورا به هوا می اندازند

میخندد

چون ایمان دارد که اورا خواهند گرفت

 

خدایا ممنون


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 10:34 صبح ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

تقدیم به شما

از همه ی دوستان و همکاران و همه ی کسانی که حتی به اندازه سلامی آقای نجفی را می شناسند و دعاگویشان بودند و در این شرایط واقعا سخت تسلی بخش من بودند کمال تشکر را دارم و امیدوارم به زودی روزهای خوش شما را نظاره گر باشیم.

باز هم خداجون ممنونتم


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/11/25 ] [ 10:29 صبح ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

پروردگارت فرمان داده است: جز او را نپرستید! و به پدر و مادر نیکی کنید! هرگاه یکی از آن دو، یا هر دوی آنها، نزد تو به سن پیری رسند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار! و بر آنها فریاد نزن! و گفتار لطیف و سنجیده و بزرگوارانه به آنها بگو. (آیه 23 سوره إسراء(
در این آیه شریفه پس از دستور توحید و عدم پرستش کسی جز خدا، دستور احسان به والدین داده شده است. اینکه قرآن کریم سریعاً بعد از دستور توحید، دستور احسان به والدین را مطرح می‌کند نشان دهنده اهمیت این امر است علامه طباطبایی‌(ره) ذیل این آیه و از تقارن دستور توحید و دستور احسان به پدر و مادر چنین نتیجه می‌گیرد که احسان به والدین بعد از مسئله توحید واجب ترین واجبات است، هم چنان که مسئله عقوق آنها بعد از شرک به خدا از بزرگترین گناهان کبیره است.
احسان به پدر و مادر ریشه فطری دارد و هر انسان پاک سرشتی حتی اگر مسلمان نباشد، دوست دارد به پدر و مادرش نیکی کند. اما این احسان دارای مراتب و درجاتی است. آیه شریفه پس از بحث توحید، بحث نیکی به والدین را مطرح فرمود تا اهمیت آن روشن شود، ولی پس از آن مرتبه کامل این احسان را شرح می‌دهد تا معلوم شود مراد قرآن کریم از احسان به والدین چگونه احسانی است؟ می‌فرماید اگر یکی از آنها یا هر دوی آنها در زمان حیات تو به پیری رسیدند و به واسطه کهولت سن و ضعف جسمانی و تحلیل اعصاب و روان و … نگهداری از آنها بر تو سخت شد، باز هم حق نداری به آنها کمترین حرفی بزنی و حتی صدایت را هم نباید بالا ببری بلکه باید با قول کریم. حرفهای بزرگوارانه با آنها تکلم کنی. این آن احسانی است که قرآن از ما توقع دارد و ما را به آن سفارش فرموده است.


کلیدواژه ها:
[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 4:30 عصر ] [ حسین دشتبان (85) ]

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دعوت به همکاری می نماید

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور تکمیل نیروهای متخصص و مورد نیاز خود از طریق برگزاری آزمون و انجام مصاحبه، میان افراد واجد شرایط،  در رشته های شغلی زیر، دعوت به همکاری می کند:  

-        کتابداری

-        امور مشارکت ها           

-        امور انجمن ها

-        آمار و برنامه ریزی

-        فناوری اطلاعات

-        امور مالی          

-        امور اداری

-        عمران

-        روابط عمومی   

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: استخدام(8)،

[ سه شنبه 91/11/24 ] [ 4:13 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

با سلام

امروز ظهر بعد از اینکه از راهپیمایی برگشتیم یه اس ام اس واسم رسید به این مضمون

«الحمدلله رب العالمین خدا بر ما باز هم منت گذاشت و محمود آقا بهوش آمدند»

خیلی خیلی زیاد خوشحال شدم و انقریب خدمت خانوادشون تماس گرفتم و جویای حال ایشون

ایشون هم فرمودند: «الحمدلله یه دو سه روزی هست که دستگاه های تنفس مصنوعی رو ازشون جدا کردند و چشماشون رو باز کردند و امروز هم الحمد الله بهوش اومدن و پرستار ازشون اسمشون رو پرسیدند که با استعانت از خداوند منان ایشون هم اسم و فامیلشون رو گفتند»

خوب الحمد لله با دعای خیر شما عزیزان خدا ایشون رو شفا و به ما بازگردوند. به امید بهبودی تمامی مریضا بالاخص ایشون صلوات: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»

البته از این فرصت استفاده می کنم و با پیامی که در پست قبلی موجب خاطر آزردگی بعضی دوستان شدم عذر خواهی می کنم.


کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 91/11/22 ] [ 8:41 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

«إنا لله و إنا إلیه راجعون»

 

دانش آموخته گرامی سرکار خانم ساده

با کمال تأسف و تأثر، بدینوسیله ضایعه درگذشت مادر گرامیتان را به جنابعالی و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند منان برای آن مرحومه غفران و رحمت واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان صبری جمیل و اجری جزیل مسئلت می نماییم.



کلیدواژه ها:

اخلاق دانشجویى از زبان امام خمینى (قدس سره)

علم توحید هم اگر براى غیر خدا باشد، از حجب ظلمانى است; چون اشتغال به ماسوى الله است. اگر کسى قرآن کریم را با چهارده قرائت لما سوى الله حفظ باشد و بخواند، جزحجاب و دورى از حق تعالى چیزى عاید او نمى‏شود. اگر شما درس بخوانید، زحمت‏بکشید، ممکن است عالم شوید، ولى باید بدانید که میان «عالم‏» و «مهذب‏» خیلى فاصله است. مرحوم شیخ (1) ، استاد ما، رضوان الله تعالى علیه، مى‏فرمود اینکه مى‏گویند: «ملا شدن چه آسان، آدم شدن چه مشکل‏» صحیح نیست. باید گفت: «ملا شدن چه مشکل، آدم شدن محال است!»

کسب فضایل و مکارم انسانى و موازین آدمیت از تکالیف بسیار مشکل و بزرگى است که بر دوش شماست. گمان نکنید اکنون که مشغول تحصیل علوم شرعیه مى‏باشید و فقه که اشرف علوم است مى‏آموزید، دیگر راحتید و به وظایف و تکالیف خود عمل کرده‏اید. اگر اخلاص و قصد قربت نباشد، این علوم هیچ فایده‏اى ندارد. اگر تحصیلات شما، العیاذبالله، براى خدا نباشد و براى هواهاى نفسانیه، کسب مقام و مسند، عنوان و شخصیت در این راه قدم گذاشته باشید، براى خود وزر و وبال اندوخته‏اید. این اصطلاحات اگر براى غیر خدا باشد، وزر و وبال است. این اصطلاحات هر چه زیادتر شود، اگر با تهذیب و تقوى همراه نباشد، به ضرر دنیا و آخرت جامعه مسلمین تمام مى‏شود. تنها دانستن این اصطلاحات اثرى ندارد. علم توحید هم اگر با صفاى نفس توام نباشد، وبال خواهد بود. چه بسا افرادى که عالم به علم توحید بودند و طوایفى را منحرف کردند. چه بسا افرادى که همین اطلاعات شما را به نحو بهترى دارا بودند، لیکن چون انحراف داشتند و اصلاح نشده بودند، وقتى وارد جامعه گردیدند، بسیارى را گمراه و منحرف ساختند. این اصطلاحات خشک اگر بدون تقوى و تهذیب نفس باشد، هر چه بیشتر در ذهن انباشته گردد، کبر و نخوت در دایره نفس بیشتر توسعه مى‏یابد. و عالم تیره بختى که باد نخوت بر او چیره شده، نمى‏تواند خود و جامعه را اصلاح نماید و جز زیان براى اسلام و مسلمین نتیجه‏اى به بار نمى‏آورد و پس از سال‏ها تحصیل علوم و صرف وجوه شرعى، برخوردارى از حقوق و مزایاى اسلامى، سد راه پیشرفت اسلام و مسلمین مى‏گردد و ملت‏ها را گمراه و منحرف مى‏سازد و ثمره این درس‏ها و بحث‏ها و بودن در حوزه‏ها این مى‏شود که نگذارد اسلام معرفى گردد، حقیقت قرآن به دنیا عرضه شود، بلکه وجود او ممکن است مانع معرفت جامعه نسبت‏به اسلام و روحانیت گردد.

من نمى‏گویم درس نخوانید، تحصیل نکنید، باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید عضو مفید و مؤثرى براى اسلام و جامعه باشید، ملتى را رهبرى کرده به اسلام متوجه سازید، از اساس اسلام دفاع کنید، لازم است پایه فقاهت را تحکیم کرده صاحبنظر باشید; اگر خداى نخواسته درس نخوانید، حرام است در مدرسه بمانید; نمى‏توانید از حقوق شرعى محصلین علوم اسلامى استفاده کنید. البته تحصیل علم لازم است، منتها همان‏طور که در مسائل فقهى و اصولى زحمت مى‏کشید، در راه اصلاح خود نیز کوشش کنید. هر قدمى که براى تحصیل علم بر مى‏دارید، قدمى هم براى کوبیدن خواسته‏هاى نفسانى، تقویت قواى روحانى، کسب مکارم اخلاق، تحصیل معنویات و تقوى بردارید(2) .

 


 

 

1. برگرفته از کتاب جهاد اکبر.

2. حضرت آیت‏الله العظمى حاج شیخ عبدالکریم حائرى یزدى(1276-1355 ه.ق)، از فقیهان بزرگ و مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم هجرى. در نجف و سامراء به درس استادانى چون میرزاى بزرگ شیرازى، میرزا محمد تقى شیرازى، آخوند خراسانى، سید کاظم یزدى و سید محمد اصفهانى فشارکى، حاضر شد. در سال 1340 ه . ق. به اصرار علماى قم، در آن شهر رحل اقامت افکند، و حوزه علمیه قم را تشکیل داد. از آثار اوست: دررالفوائد در اصول، الصلوة، النکاح، الرضاع، المواریث، در فقه.


کلیدواژه ها:
[ جمعه 91/11/20 ] [ 4:34 عصر ] [ حسین دشتبان (85) ]

سلام دوستان گرامی

از شما بزرگواران و مکتب آموختگان قرآنی دعوت می شود به منظور تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی، همگی با هم در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه شرکت کرده و اعلام داریم مافوق تمامی مسایل سیاسی و مشکلات کشوری تا آخرین قطره خون فدای رهبر و آرمان های زیبا این انقلاب خواهیم بود.

انشاا.. به امید حماسه ای دیگر .....

یا علی


کلیدواژه ها:
[ پنج شنبه 91/11/19 ] [ 10:27 عصر ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]
1   2   3   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 151
بازدید دیروز: 180
کل بازدیدها: 2415501
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه