سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

با سلام و ادب و عرض تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی

قابل توجه دانشجویان عزیز مقطع ارشد تفسیر ورودی 93

منابع فوق الذکر تقدیم میگردد

مقدمه من وحى القرآن

گرایش عقلی و اجتهادی در تفسیر من وحی القرآن

تفسیر شناخت «من وحی القرآن»

 

فن ترجمه استاد خامه گر

 

التماس دعا

صلوات


http://techiedan.com/wp-content/uploads/2013/05/powerpoint.png

دانلود پاورپوینت های کارگاه روش تحقیق
تنظیم و ارائه: استاد جعفر نکونام


کلیدواژه ها: دانلود(37)، پاورپوینت(2)،

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی، استاد دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در مراسم عزاداری دهه اول محرم در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در زمینه پیروی از سبک زندگی امام حسین(ع)، گفت: قرآن کریم در وجود رسول الله برای ما بالاترین الگوی کمال بشری را قرار داد، آن بزرگوار در قله مرتفع  قرار دارد و از ما خواسته‌اند هر چه می‌توانیم خود را به آن قله نزدیک کنیم. 

    وی با تاکید بر اینکه اهل‌بیت (ع) نیز مانند پیامبر(ص) اسوه هستند و سیره آن بزرگواران برای ما مانند سنت‌شان حجت است، افزود: در وجود امام حسین (ع) و دیگر ائمه، اسوه و الگویی برای انسان‌ها قرار دارد و ما باید خود را به آن الگو نزدیک کنیم.

 حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه امام حسین(ع) هدف قیام خود را در موارد متعدد بیان می‌کنند، خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار یکی از اهداف قیام خود را اصلاح امت جدش عنوان می‌کنند.

  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/7/28 ] [ 2:5 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

بعضی وقتا یه جاهایی از قرآن یا دعاها هست که چندین بار خوندمشون، اما دوباره که بهش می رسزیارت عاشورا به همراه ترجمه و توضیحات لغوی ادبی و تاریخی - استاد حمیدرضا مستفیدم و دقت می کنم، می بینم هنوز معنیشونو درست و حسابی نمی دونم. حالا یا به خاطر این که سَرسری خوندم و رد شدم، یا معنا رو به خاطر نسپردم، یا حوصله نداشتم به منابع مفصل لغت و تفسیر نگاهی بندازم و سؤالمو حل کنم. اما گاهی یه آدمای خوشفکر و دلسوز، یه چیزایی می نویسن که آدم می بینه چقدر قبل از این جاش خالی بود.

این روزا زیارت عاشورا یه جای ویژه توی مراسمامون و خلوتامون داره. این متن هم از همون متناست که همیشه یه جاهاییشو نمی فهمیدم. تا این که به یک کتاب مختصر و کوچیک به نام «زیارت عاشورا به همراه ترجمه و توضیحات لغوی، ادبی و تاریخی» بر خوردم. این کتاب تألیف دکتر حمیدرضا مستفیده، که قبلا کتاب «در محضر قرآن» رو از ایشون براتون معرفی کرده بودم. این کتاب هم به همون سبکه؛ یعنی، چهار بخشه: متن زیارت، ترجمه، حاشیه و توضیحات تکمیلی. توی حاشیه توضیحات مختصر و کم حجم رو آورده، و توضیحات مفصل رو با شماره ارجاع به آخر کتاب داده. در قطع نیم ربعی و 78 صفحس، که متن و ترجمه زیارت، 35 صفحه از کتاب رو تشکیل میده.

ناشر این کتاب «حنیف»ـه و هدیه اون 2000 تومن.


سردار همدانی

حجة الاسلام پناهیان:
* سردار همدانی کاری که می‌خواست انجام بدهد را انجام داد.
* مطمئن باشید شهادت سردار همدانی بیش از حضور وی در طول این مدت بسیار تاثیرگزار خواهد بود.
* سردار همدانی یکی از مردان قدرتمند دفاع در سوریه بودند و در مقام مستشاری نیروها را برای دفاع از خودشان هدایت می‌کردند اما اکنون وی پس از شهادت یکی از ابرقدرت‌های منطقه است چرا که در قرآن گفته شده است کسانی که در راه خدا کشته شوند، خدا هیچ گاه اثر اعمال آنان را تباه نمی‌کند بنابراین وی در دلها و اندیشه‌ها جاودانه شدند و در میان مردم منطقه به مثابه یک خورشید و اسوه‌‌ای می‌درخشند که در آینده شاهد برکات وجود، حضور و شهادت وی را خواهید دید.

منبع:
بیان معنوی


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنااز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در نشست تخصصی اصول و مبانی تفسیری قرآن امام خمینی(ره) که 13 مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد برگزار شد گفت: ابعاد روحی امام خمینی(ره) در رابطه با تحقیق و تفحص ایشان درمورد مسائل قرآنی بسیار شایان توجه است اما متاسفانه هنوز حتی عده‌ای از علاقه‌مندان و دلباختگان ایشان نیز اطلاعت اندکی در این رابطه دارند.

وی افزود: امام خمینی(ره) در موضوع تفسیر قرآن نه تنها صاحب نظر بلکه حتی صاحب سبک نیز بودند اما به دلیل شکل‌گیری اذهان نسبت به شخصیت سیاسی امام خمینی(ره) بیشتر از ابعاد روحانی و شخصیتی ایشان ابعاد سیاسی ایشان مورد نظر واقع شده است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در انتهای این نشست و با مصاحبه‌ای با خبرگاران در رابطه با نشر فرهنگ قرآنی گفت:  یکی از رموز موفقیت امام در انقلاب اسلامی و رهبری انقلاب و تبدیل شدن به یک شخصیت محبوب جهانی و شناخته شده مبتنی بودن افکار ایشان بر معارف قرآن و مسائل ایشان بود.

حجت زارع مهرجردی افزود: امام خمینی(ره)  و سخنان ایشان وامدار مفاهیم قرآنی بود و به همین خاطر است که کلام امام خمینی(ره)  برای مخاطب در طول زمان تازگی داشته و آن تازگی در قرآن است.

رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با اشاره‌ای به ناتمام ماندن تفاسیر امام خمینی(ره) اظهار کرد: روش‌ها و شواهد  تفسیری که مبتنی بر سخنرانی‌ها عملکرد و نوشته‌های ایشان بوده است باعث شده تا مرکز نشر مرکز امام به چاپ این آثار اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایکنا


[ سه شنبه 94/7/14 ] [ 2:34 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

 

نشست تخصصی اصول و مبانی تفسیری امام خمینی با حضور دانشجویان، اساتید، کارکنان و دیگر علاقه مندان به کسب معارف قرآنی در محل سالن اجتماعات شیخ طوسی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد دوشنبه سیزدهم مهر ماه سال جاری برگزار گردید.

این نشست تخصصی که در راستای همایش بین المللی امام خمینی(ره) و قرآن کریم و با اهداف تبیین و تشریح افکار قرآنی امام خمینی (ره)، ترویج فرهنگ قرآنی، تبیین و ترویج اندیشه های امام خمینی (ره) و پرداختن به لایه های پنهان شخصیت قرآنی امام راحل(ره) با سخنرانی آیت الله سید محمد حسینی زنجانی صورت پذیرفت. 

 آیت الله زنجانی در این نشست با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تفسیر و ترویج قرآن پیشرو بود ، افزود : انس با قرآن و ارزش های دینی و اسلامی از جمله مبانی تعالی جامعه اسلامی است.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 94/7/14 ] [ 2:32 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

 

دانش آموخته محترم 

با سلام و تحیّت

در راستای برگزاری  همایش بین المللی  «قرآن و امام خمینی»  و  به منظور آشنایی   بیشتر  با  اندیشه  امام  در زمینه قرآن‌ پژوهی و انس با کلام ‌الله مجید ، نشست تخصصی

«آشنایی با اصول، مبانی و روش تفسیری حضرت امام خمینیره»

با حضور فقیه و مفسّر گران­قدر

 حضرت آیت اللّه سید محمّد حسینی زنجانیدامت برکاته

در محل دانشکده برگزار می­گردد؛منتظر حضور ازشمند  حضرتعالی در این محفل علمی هستیم.    

زمان: دوشنبه 13 مهر ماه 1394 ساعت 10 صبح

 


1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414997
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه