سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

تکه تکه، پیکر عاشقانی که به دیدار تو آمده بودند، مولا!دخیلی که سبز بود و اینک سرخ (رضویون)
من از دستانی سخن می گویم که به ضریح طلائیت چنگ می زدند
و ناگاه...
از بازو قطع شدند؛
پس پیکری فرو افتاد و دستانی آویخته ماند.
من از طفل بی سری سخن می گویم در آغوشِ مادری بی جان.
از لب هایی که زیارتنامه می خواندند،
پس به لحظه ای،
از هم دریده شدند
و از چشمی که اشک آلود مهر تو بود
و ناگهان،
از حدقه بیرون پاشید.
 اینک می بینم: حنجره ای خونین که زمانی به صدای بلند، تو را می خواند...
دخیلی که سبز بود و اینک سرخ.
...جسم ساکن پدری که فرزند بیمارش را به محضر تو آورده بود؛
تا تو آخرین طبیبش باشی.
از گنبدِ زردِ طلا کاری، خون می تراود.
برخیز مولا!
انگورهای حادثه، این بار زهرآگینِ جنایتی دیگرند.
برخیز مولا!
که مأمون، از هزار توی هزاره ها، باز خاسته است.
بی شک،
اندوه جاودانِ خداوند، همواره حضور مأمون و مأمونیان بر زمین بوده است.
ابلیس،
دگرباره پرده گشود؛
این بار از آن سوی زمین.
پس شعشعه ی تابشی سیاه، پشت زمین را لرزاند.
چشم شیطان،
سیاه می تابد و سیاه می بیند
و مردگانِ گمراهی که تن به سرنوشتِ تاریکِ خویش سپردند.
پس ردای بردگی شیطان بر تن، دستان منافقشان را به پاک ترین خون ها و پلیدترین گناهان آغشتند.
هم آنان که تیغه ی شمشیر جلادان را با استخوان برادران خویش صیقل می دهند.
هر آن چه که اتّفاق می افتد، باید پلید باشد؛
این منطق ابلیس است؛
ورنه، کشتار چند زائر سوخته دل، چه کمکی می تواند باشد برای هدفی که می گویند؟
شکستنِ حرمتِ حریمی مقدس، جز به پلیدی، به کدام مقصد ختم خواهد شد؟
به کدام هدف؟

مهدی میچانی فراهانی

منبع:
باشگاه خبرنگاران


یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ (نساء/59)
اى کسانى که ایمان آورده ‏اید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر را!

اولوا الامر علیه السلام (رضویون)

مناسب دیدم در این روز عزیز و مبارک مطلبی رو بذارم درباره ی ویژگی های «اولوا الأمر» از زبان قرآن کریم که اطاعتشون در کنار اطاعت از پیامبر - صلی الله علیه و آله - تشریع شده. این ویژگی ها از راه یافتن ویژگی های کسانی که از اطاعت آن ها نهی شده به دست آمده است:

ویژگی هایی که در اولوا الامر نیست:
وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ کانَ أَمْرُهُ فُرُطاً (کهف/28)
و از کسانى که قلبشان را از یاد خود غافل ساختیم اطاعت مکن!
وَ لا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ الْمُنافِقینَ (احزاب/48)
و از کافران و منافقان اطاعت مکن‏.
فَلا تُطِعِ الْمُکَذِّبینَ (قلم/8)
از تکذیب‏ کنندگان (توحید و نبوّت) اطاعت مکن!
وَ لا تُطِعْ کُلَّ حَلاَّفٍ مَهینٍ هَمَّازٍ مَّشَّاءِ  بِنَمِیمٍ مَّنَّاعٍ لِّلْخَیرِْ مُعْتَدٍ أَثِیمٍ عُتُلّ‏ِ  بَعْدَ ذَالِکَ زَنِیمٍ أَن کاَنَ ذَا مَالٍ وَ بَنِینَ إِذَا تُتْلىَ‏ عَلَیْهِ ءَایَاتُنَا قَالَ أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِینَ (قلم/10 تا 15)
و از کسى که بسیار سوگند یاد مى‏ کند و پست است اطاعت مکن، کسى که بسیار عیبجوست و به سخن چینى آمد و شد مى‏ کند، و بسیار مانع کار خیر، و متجاوز و گناهکار است، علاوه بر این ها کینه توز و پرخور و خشن و بدنام است! مبادا بخاطر این که صاحب مال و فرزندان فراوان است (از او پیروى کنى)! هنگامى که آیات ما بر او خوانده مى‏ شود مى‏ گوید: «اینها افسانه‏ هاى خرافى پیشینیان است!»
* المیزان: کلمه «حلّاف» به معناى کسى است که بسیار سوگند مى‏ خورد، و لازمه بسیار سوگند خوردن در هر امر مهم و غیر مهم و هر حق و باطل، این است که سوگند خورنده احترامى براى صاحب سوگند قائل نباشد، و چون سوگندها به نام خدا بوده، پس معلوم مى‏ شود سوگند خورنده، عظمتى براى خداى عز و جل قائل نیست، و همین بس است براى رذلى او، و رذالت این صفت. و کلمه «مهین» از مصدر مهانت یعنى حقارت است، و منظور از آن، حقارت رأى و کوتاهى فکر است.
وَ لا تُطِعْ مِنْهُمْ آثِماً أَوْ کَفُوراً (انسان/24)
و از هیچ گنهکار یا کافرى از آنان اطاعت مکن!
* دلیل: یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تُطیعُوا الَّذینَ کَفَرُوا یَرُدُّوکُمْ عَلى‏ أَعْقابِکُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرینَ (آل عمران/149)
اى کسانى که ایمان آورده‏ اید! اگر از کسانى که کافر شده ‏اند اطاعت کنید، شما را به گذشته‏ هایتان بازمى‏ گردانند و سرانجام، زیانکار خواهید شد.

وَ لا تُطیعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفینَ الَّذِینَ یُفْسِدُونَ فىِ الْأَرْضِ وَ لَا یُصْلِحُونَ(شعراء/151 و 152)
و فرمان مسرفان - همان ها که در زمین فساد مى‏ کنند و اصلاح نمى‏ کنند - را اطاعت نکنید!

و می توان این رذایل را به دو دسته ی پنداری و کرداری تقسیم کرد؛ یعنی، اولوا الأمر دارای گناه، چه در عمل و چه در فکر نیستند.

در ادامه، «آثار اطاعت از رسول خدا(ص)» را ببینید.

عید مبعث بر همگی مبارک

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: قرآن کریم(25)،

سلام بر دوستان رضویونی عزیز

ابتدائاً خوشحالم که به جمع رضویون پیوستم. از اون مهمتر اینکه در جمع کسائی هستم که نام وبلاگشون به نام امام مهربونمون حضرت رضای عزیز هست

از داداش مهربونم آقای هادی فرخنده عزیز هم خیلی خیلی ممنونم....

فعلاً بای


کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 1:32 عصر ] [ مسعود طالبی مقدم (87) ]

 

ای احمدیان به نام احمد صلوات

 هر دم به هزار ساعت از دم صلوات

سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی! عید مبعث
سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد . 
 

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 91/3/28 ] [ 8:55 صبح ] [ سید حسن موسوی (81) ]

خیلی دلم میخواست از اینجا براتون مطلب بذارم که بالاخره محقق شد ناب الزیاره همه دوستان هستم و خیلی التماس دعا دارم


کلیدواژه ها:

شرایط شرکت کنندگان بخش دانشجویی

شامل تمامی دانشجویان مراکز آموزش عالی اعم از دولتی ، علوم پزشکی ، آزاد اسلامی ، پیام نور ، جامع علمی کاربردی ، غیرانتفاعی و... می گردد ، که در مقاطع مختلف تحصیلی شاغل به تحصیل هستند.

تبصره 1: دانشجویان مقطع دکتری تخصصی و حرفه‌ای phd می‌توانند در بخش اساتید شرکت نمایند.

تبصره2 : کارمندان دانشگاه‌ها ، دفاترنهاد و ائمه محترم جماعات (به‌غیر از کسانی که خود استاد و یا دانشجو می‌باشند که در بخش مربوطه  شرکت می‌نمایند) می‌توانند دربخش دانشجویی جشنواره شرکت و آثار خود را ارسال نمایند.


 دستور العمل مسابقات بخش دانشجویی

مسابقات مختلف بخش دانشجویی با سه رویکرد و نگاه کلی؛ پژوهشی، ترویجی و تبلیغی دیده شده است.

الف . مسابقات  آثار پژوهشی، ادبی ، هنرورسانه:

1. مقاله : محدوده وموضوعات پیشنهادی این بخش توسط کمیته علمی درده محورکلی و موضوعات زیرمجموعه آن تدوین گردیده، که در ضمیمه شماره یک انتهای آیین نامه مندرج می باشد.

 تعداد صفحات مقالات ارسالی بین 10 الی 20 صفحه بوده و می‌بایست در قطع صفحاتA4  یکرو با فرمت2007 word و رعایت فاصله استاندارد بالا و پایین و چپ و راست و سطرها در هر صفحه و فونت 14 نازنین تایپ و تنظیم شود. مقدمه، طرح موضوع و اهداف، روش پژوهش، نتیجه‌گیری، ارائه پیشنهاد کاربردی و ذکر منابع معتبر در مقاله ضروری است. منابع به صورت نام خانوادگی، نام نویسنده، نام کتاب، مترجم، محل انتشار ، ناشر، نوبت چاپ و سال انتشار تنظیم و با پیوست چکیده مقاله حداکثر در 300 کلمه (یا حداکثر در 3 صفحه) تنظیم و تایپ و از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال گردد. مقالاتی که به تأیید هیأت  داوران جشنواره برسد حتی‌الامکان چکیده آنها در ویژه‌نامه یا کتاب مجموعه مقالات جشنواره و یا مجلات معتبر علمی - پژوهشی مرتبط منتشر خواهد شد.

صفحه روی مقاله شامل عنوان مقاله، نام و نام خانوادگی، آخرین وضعیت تحصیلی و رشته تحصیلی باشد. ضمناً مقالات دریافتی عودت داده نمی‌شود.

2. پایان نامه: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های علوم انسانی دانشگاهها در صورت تدوین و تولید پایان نامه با موضوعات مصوب جشنواره یا مرتبط با آن می‌توانند با  ارسال از طریق وب سایت جشنواره در این مسابقه شرکت نمایند. رعایت استانداردها از نظر اصول و قواعد نگارش پایان‌نامه با فرمت word 2007 ضروری است.

3. شعر : موضوعات اشعار ارسالی براساس محورهای جوشان نهج البلاغه، مفاهیم والای آن و شخصیت حضرت  علی (علیه السلام) ، درهریک از انواع و قالب های کلاسیک ( مثلاً غزل، قصیده، رباعی یا دو بیتی) و نو (مثلاً نیمایی وسپید) محدودیتی وجود ندارد و در قالب یک اثر قابل پذیرش می‌باشد. هر فرد می‌تواند با رعایت ویژگی‌های فنی اشعار (توجه به زبان شعر امروز، استفاده مناسب از عناصر شعری متناسب با هر قالب، تازگی، غنای محتوایی، انسجام و آرایش پیام شعر، آفرینش مضمون تازه) حداکثر 3 قطعه شعر ارسال نماید.

4.  قطعه ادبی و داستان کوتاه : در داستان کوتاه علاوه بر رعایت ساختار و معیارهای داستان کوتاه از قبیل طرح، انسجام و زیبایی، تازگی و ... ، می بایست حداقل 200 کلمه و حداکثر 2000 کلمه به‌گونه‌ای که حداکثر در 10 صفحه قطع A4 یک‌رو نگاشته و تایپ شده باشد و موضوعات داستان کوتاه همان موضوعات مصوب کمیته علمی پیشنهادی ضمیمه یک می باشد و حجم قطعه ادبی  حداکثر در 5/3 صفحه 18 سطری کاغذ A4 تک‌رو باشد.

5. دل‌نوشته و خاطره‌نویسی: براساس محورها و موضوعات مصوب جشنواره و نیز احساسات و عواطف قلبی و خاطرات سفر به نجف اشرف و حرم مطهر امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و با رعایت معیارهای تازگی، نگاه نو و تأثیرگذار، نقل قول مستقیم، حداقل یک صفحه A4 با فرمت word 2007 و حداکثر 10 صفحه از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال گردد.

6. نامه‌ای به امام علی (ع) : با توجه به فضای جامعه زمان حضرت علی (ع) و شرایط امروز دنیای اسلام و جوانان و امت اسلامی و بصیرت روزافزون، ضمن بهره‌گیری از محورها و موضوعات مصوب جشنواره و تحلیل شرایط، حداقل یک صفحه A4 با فرمت word 2007 و حداکثر پنج صفحه با رعایت اصول و قواعد نگارش از طریق وب‌سایت جشنواره ارسال گردد.

7. وبلاگ : هر شرکت‌کننده می‌تواند چند وبلاگ با حداقل 6 پست ارسال نماید و تنها یک پست از وبلاگ خود را به موضوعات و محورهای جشنواره اختصاص داده و در بخش وبلاگ‌نویسی شرکت نماید. استفاده از تمامی قالب‌های رایج از قبیل دل‌نوشته‌ها، خاطرات، یادداشت روزانه، مقاله، قطعات ادبی، شعر بلامانع است و برای هر بخش امتیاز جداگانه اختصاص می‌یابد. حجم هر یادداشت ارسالی میان 20 تا 500 کلمه باشد. اگر محتوای ارسالی متعلق به نویسنده نیست ذکر منبع ضروری است. بهره‌گیری از ادبیات وبلاگ‌نویسی، تأثیرگذاری، ارتباط با مخاطب و خلاقیت در ارائه محتوا از جمله معیارهای امتیازدهی هیأت داوران می‌باشد. آثار شرکت کننده باید ضمن رعایت موارد فنی، فعال بوده و در چارچوب قوانین و موازین جمهوری اسلامی ایران فعالیت نمایند. مسؤولیت مطلب و محتوای وبلاگ‌های شرکت‌کننده در جشنواره به‌عهده نویسنده وبلاگ می‌باشد. مهم‌ترین معیار امتیازدهی ، تولید محتوا و نگارش یادداشت توسط خود وبلاگ‌نویس می‌باشد.

8. کانون یا گروه مطالعاتی نهج‌البلاغه: دانشجویانی که با تأسیس یا تشکیل کانون یا گروه مطالعاتی پیرامون نهج البلاغه دارای سیر مطالعاتی پیرامون نهج البلاغه می‌باشند و علاوه بر آن در زمینه‌های پژوهشی و فرهنگی و هنری نیز فعالیت می‌نمایند، می‌توانند با ارسال مشخصات کانون یا گروه خود و گزارش اهم فعالیت های مستند خود (نشست، حلقه‌های معرفت ، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقه بروشور، جزوه وکتابخوانی، مسابقات ادبی و شعر) یا حفظ کلمات قصار ، نامه‌ها و خطبه‌ها یا کل نهج‌البلاغه هستند، در این بخش از طریق وب‌سایت جشنواره در زمان‌بندی مربوطه شرکت نموده تا علاوه بر حمایت‌های محتوایی و معنوی ،پس از ارزیابی هیأت داوری ، تعداد 2  تا 3 نفر از فعال ترین اعضاء موفق گروه و نیز دبیر و سرگروه (حداقل30 گروه برتر) در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به سفر زیارتی مشهد مقدس دعوت و بعنوان تشویق حضور پیدا خواهند نمود. ضمناً گروه‌ها یا کانون‌های مطالعاتی می‌توانند بعد از اختتامیه ششمین جشنواره نهج‌البلاغه ارتباط مستمر خود را از طریق وب‌سایت جشنواره حفظ نمایند.

9.  نماهنگ و بلوتوث و فیلم کوتاه : ضمن تأکید بر محورها و موضوعات مصوب جهت تولید اثر در این سه زمینه، رعایت قوانین و مقررات مربوطه ، زمانبندی و حجم حداقل 60 ثانیه و حداکثر 800 کیلوبایت (یا حداکثر 3 تا 5 دقیقه) ، عدم کپی از سایت‌های دیگر ، فرمت وضوح  بالا، کیفیت مطلوب از جمله موارد لازم در تولید می‌باشد. استفاده از ظرفیت تلفن همراه برای انجام مصاحبه با اساتید و دانشجویان و مدیران، خاطره، حرف دل پیرامون امام علی(ع) و جلوه‌های علوی توصیه می‌گردد. در صورت عدم موفقیت در ارسال از طریق سایت می‌توان آثار این بخش را در قالب لوح فشرده با پست سفارشی به نشانی دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال نمود.

10. گرافیک با طراحی پوستر و خط دیجیتال: تکنیک در این بخش آزاد است و آثار ارسالی باید در طراحی پوستر با فرمت‌های JPG و TIFF با وضوح  dpi 300 (وضوح کافی) و اندازه تقریبی 15×10 یا 30×20 سانتی‌متر باشد، و در مورد خط دیجیتال علاوه بر رعایت قواعد مشترک ، قطع آثار حداکثر در ابعاد 100× 70 سانتی‌متر باشد. استفاده محتوایی از کلمات قصار تعیین‌شده در سایت (40 کلمه قصار با ترجمه که می‌توان از اینجا دانلود نمود) ضروری است. ارسال این آثار(حد اکثر سه طرح) از طریق پست الکترونیک جشنواره یا از طریق فرم الکترونیکی ارسال آثار صورت پذیرد.

11. تولید پیامک: در تولید پیامک ضمن رعایت قوانین و مقررات مربوطه، استفاده از محتوای کلمات قصار تعیین‌شده ( 110 کلمه قصار متن عربی یا ترجمه) در سایت جشنواره که می‌توان از اینجا دانلود نمود ،مورد تأکید می‌باشد. ارسال حداقل یک پیامک ضروری و حداکثر سه پیامک بلامانع است.

 شرایط ونحوه ارسال بخش آثار دانشجویی

.: بازگشت به فهرست :.

1-     آثارارسالی بایدجدید و حاوی نکات نو و بدیع و جالب بوده باشد وبرگرفته از موضوعات مصوب کمیته علمی پیشنهادی کتاب شریف نهج البلاغه ضمیمه شماره یک ارائه شود.

2-     آثارارسالی نباید تاکنون به‌هیچ شکلی در جای دیگر به چاپ رسیده و یا انتشار یافته باشد و یا در جشنواره‌های قبلی حائز رتبه و برگزیده شده باشند و دبیرخانه از پذیرش آثاری که قبلاً در سایر جشنواره‌ها و رویدادهای مشابه شرکت داده باشند معذور است.

3-     کلیه آثار ارسالی در بخش پژوهشی وادبی ضمن رعایت اصول نگارش فنی و استحکام علمی ، در قطع A4 یکرو حداکثر در 20 صفحه 21 سطری و با قلم zar14 تایپ شده وفایل WORD آن )با نرم‌افزار (word2007 ، تنظیم و ارسال گردد.

4-     آثار مشترک (گروهی) با مسؤولیت یکی از افراد تعیین‌شده به‌عنوان نویسنده مسؤول پذیرفته می‌شود.

5-     در صورت انتخاب اثر گروهی، جایزه نیز مشترک بوده و جایزه به نمایندگی از گروه پدیدآورنده اثر تحویل نویسنده مسؤول می‌گردد.

6-     دبیرخانه مرکزی جشنواره جهت تشویق و تقویت تیم‌های رسانه ای مجازی و مکتوب دانشگاه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت آنها، آماده دریافت آثار تیم‌ها در سه بخش کلیپ و بلوتوث، وبلاگ، تولید پیامک در محورها و موضوعات مصوب جشنواره می‌باشد.

7-     هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر سه اثر خود را در هر بخش ارسال نماید.

8-     شرکت‌کنندگان جهت تولید و بهره‌گیری محتوایی در بخش‌های مختلف جشنواره صرفاً از ترجمه نهج‌البلاغه آقایان دکتر علی شیروانی و دکتر محمد دشتی استفاده نمایند.

9-     اثر و اجزاء به‌کار رفته در آثار ارسالی نباید مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملی و دینی و امنیت جمهوری اسلامی ایران باشد.

10-حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری به‌کاررفته در پدیدآوردن اثر ارسالی ، طبق قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران رعایت شده باشد.

11-بدیهی است دبیرخانه مرکزی جشنواره در چاپ و انتشار آثار برتر در مجلات معتبر (البته به نام خود صاحب اثر) مختار خواهد بود.

12-ارسال آثار از طریق وب‌سایت جشنواره جهت شرکت در مسابقات به‌منزله پذیرفتن ضوابط جشنواره است.

13-در صورتی که در یک یا چند رشته، آثار ارسالی، حد نصاب داوری را نداشته باشد، ضمن تقدیر از صاحبان آثار آن بخش از گردونه‌ رقابت خارج می‌شود.

         تبصره: تعیین حد نصاب آثار ارسالی برای داوری و ارزیابی به‌عهده کمیته علمی است.

14-هیأت داوران مرجع رسیدگی به تقاضای تجدیدنظرهای احتمالی شرکت‌کنندگان می‌باشد.

15-حتی‌الامکان گزیده آثار برتر در قالب cd به‌صورت pdf تنظیم و به تمامی شرکت کنندگان مراسم اختتامیه تقدیم خواهد شد.

16-با توجه به مجازی بودن مسابقات دربخش های مختلف، علاقمندان و صاحبان آثار برای شرکت در جشنواره لازم است حتماً آثار خود را (فایل یا تصویر اثر) از طریق وب سایت جشنواره به نشانی www.serateali.com (فرم ارسال الکترونیکی آثار)  ارسال نمایند.

 یادآوری:  مکان برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره در تهران خواهد بود.

 


کلیدواژه ها: نگارش مقاله(6)،

[ پنج شنبه 91/3/25 ] [ 10:49 صبح ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

 

ژاپنی ها همان کلاس اول دبستان، اتمام حجت می کنند با بچه هایشان،می ترسانندشان، درس اول هم جغرافیا است؛ نقشه ژاپن را میگذارند جلوی بچه ها و می گویند: ببینید این ژاپن کوچولوی ماست، ببینید! ژاپن ما نفت ندارد، گاز ندارد، معدن ندارد، زمینش محدود است و جمعیتش زیاد و... لیست «نداشته ها» را به بچه ها گوشزد میکنند، خیلی خودمانی بچه هایشان را می ترسانند...

در ژاپن نظام آموزشی فهرست مشاغل مورد نیاز جامعه را از همان اول کار، به «بچه ها» گوشزد میکند، حتی حجم موضوعات درسی کتابهای درسی در ژاپن، یک سوم اروپا است، چون ژاپنیها معتقدند «عمق» بهتر از «وسعت» است!

حالا این را مقایسه کنید با کتابهای درسی و حتی رسانه های ما-از هر جناح و طیف، مخالف و موافق- که از همان اول مدام در گوش بچه ها می خوانند: «ای ایران،ای مرز پرگهر،سنگ کوهت در و گوهر است» و... در دبستان هم، اولین درس ما تاریخ است، نه برای عبرت، بلکه شرح «افتخارات گذشته»، اگر گربه جغرافیایی را هم بگذارند جلوی بچهها، باغرور میگویند:« بچه ها ببینید! ایران همه چیز دارد! ایران نفت دارد، گاز دارد، جنگل دارد، دریا دارد و...»

نتیجه اش میشود احساس «داشتن» و «غنای کامل» وایجاد تلفیقی از تنبلی اجتماعی و حتی طلبکاری که به اشتباه به آن میگوییم غرور ملی. با این وصف، کودکان و جوانان و مدیران و نسل جدید ما باید برای چه «چیزی» تلاش کنند؟ 

این میشود که بچه های ما فکر و ذکرشان، میشود دکترشدن، مهندس شدن و خلبان شدن، یعنی شغلهای رویایی و به شدت مادی – که نفع و رفاه «شخص» در آن حرف اول و آخر را میزند نه نیاز کشور- میدونی؟


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/3/24 ] [ 10:45 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

سالروز حمله به امام حسن مجتبی(ع) در مدائن

روز بیست وسوم رجب:
جراح بن سنان اسدی لعنة الله علیه در تاریکی های ساباط مدائن مِغوَلی (مغول آن تیغی را گویند که در میان عصا جا دارد) و به قولی، خنجری مسموم بر ران مبارک امام حسن مجتبی سلام الله علیه زد که تا استخوان بشکافت، پس حضرت سلام الله علیه از شدت درد، دست به گردن آن ملعون افکندند و هر دو بر زمین افتادند، پس موالیان آن حضرت آن حرامزاده را بکشتند و امام علیه السلام را در سریری گذاشتند، به مدائن به خانه ی والی مداین، سعد بن مسعود، عموی مختار، بردند. سعد جرّاحی آورد و جراحت آن حضرت را به اصلاح آورد.
زیارت امام مجتبی علیه السلام و لعن بر قاتلان و ظالمان آن حضرت سلام الله علیه در این روز مناسب است.
اَللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ الحَسَن علیه السلام.

...فَلَمَّا مَرَّ فِی مُظْلِمِ سَابَاطَ بَدَرَ إِلَیْهِ رَجُلٌ مِنْ بَنِی أَسَدٍ یُقَالُ لَهُ «الْجَرَّاحُ بْنُ سِنَانٍ» وَ أَخَذَ بِلِجَامِ بَغْلَتِهِ وَ بِیَدِهِ مِغْوَلٌ وَ قَالَ: «اللَّهُ أَکْبَرُ، أَشْرَکْتَ یَا حَسَنُ کَمَا أَشْرَکَ أَبُوکَ مِنْ قَبْلُ.» ثُمَّ طَعَنَهُ فِی فَخِذِهِ فَشَقَّهُ حَتَّى بَلَغَ الْعَظْمَ، ثُمَّ اعْتَنَقَهُ الْحَسَنُ ع وَ خَرَّا جَمِیعاً إِلَى الْأَرْضِ، فَوَثَبَ إِلَیْهِ رَجُلٌ مِنْ شِیعَةِ الْحَسَنِ یُقَالُ لَهُ «عَبْدُ اللَّهِ بْنُ خَطَلٍ الطَّائِیُّ» فَانْتَزَعَ الْمِغْوَلَ مِنْ یَدِهِ وَ خَضْخَضَ بِهِ جَوْفَهُ فَأَکَبَّ عَلَیْهِ آخَرُ یُقَالُ لَهُ «ظَبْیَانُ بْنُ عُمَارَةَ» فَقَطَعَ أَنْفَهُ فَهَلَکَ مِنْ ذَلِکَ وَ أُخِذَ آخَرُ کَانَ مَعَهُ فَقُتِلَ وَ حُمِلَ الْحَسَنُ ع عَلَى سَرِیرٍ إِلَى الْمَدَائِنِ فَأُنْزِلَ بِهِ عَلَى «سَعْدِ بْنِ مَسْعُودٍ الثَّقَفِیِّ» وَ کَانَ عَامِلَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع بِهَا فَأَقَرَّهُ الْحَسَنُ ع عَلَى ذَلِکَ وَ اشْتَغَلَ الْحَسَنُ ع بِنَفْسِهِ یُعَالِجُ جُرْحَه...

منبع:
بحار الانوار، ج44، ص47

(متن عربی جزئیات دیگری را هم اشاره کرده، ضمن این که می گوید، امام علیه السلام، خود به معالجه ی خویش پرداخت.)

 


وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 با سلام و احترام

به اطلاع می رساند از این پس برای دسترسی به سامانه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دامنه msrt.gov.ir استفاده نمایید. لازم به ذکر است نشانی سامانه های این وزارتخانه به ترتیب زیر تغییر یافته است:

 

سامانه آزمون زبان: http://msrt-exam.msrt.gov.ir

سامانه رزومه: http://resume.msrt.gov.ir

سامانه اعزام به تحصیل در خارج از کشور با هزینه شخصی ( نشا ): http://nesha.msrt.gov.ir

سامانه میهمانی و انتقال دانشجویان داخل ( ماد ): http://mad.msrt.gov.ir

سامانه بورس داخل ( سنباد ): http://sanbad.msrt.gov.ir

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج از کشور: http://iranscholarship.msrt.gov.ir

 

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/3/24 ] [ 10:9 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

سلام دوستان

یه چیزی که برای ما علوم قرآنی ها باعث افتخار اینه که همه دروس ما به گونه ای که همیشه در محضر قرآن هستیم(ان شاالله بتونیم وظیفمون رو هم در این باره درست انجام بدیم)

دانشکده مشهد یه خوبی داشت که بنده در جاهای دیگه از جمله در قم ندیدم و اون اینه که در هر کلاس ایات مربوط به درس توسط بچه ها تلاوت میشد و این سبب بالا رفتن معنویت کلاس می شد 

ان شاالله هنوزم ادامه دار باشه  و به جاهای دیگه این سنت حسنه صادر بشه

بنده حقیر را دعا کنید بعد از دعای فرج 


کلیدواژه ها: قرآن(1)،

[ چهارشنبه 91/3/24 ] [ 8:11 عصر ] [ احمد محمدیان صبحی (86) ]
1   2   3   4   5   >>   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 176
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 2415346
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه