سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

تشیعی که از لندن و آمریکا تبلیغ شود به درد شیعه نمی خورد … ( امام خامنه ای )
حتما جمله بالا را به خاطر دارید که مقام معظم رهبری 20 شهریور سال 92 در دیدار با کارگزاران حج به آن اشاره کرده و نگرانی خود را از ترویج چنین نمودهایی از تشیع اعلام کردند . نمی دانم بعد از آن تاریخ به این فکر کردید که منظور رهبری از این جمله چه بود ؟ تشیع لندن و نیویورک دیگر چه صیغه ای است !!؟؟ حال این جریان سیاسی در پوست مذهب جا گرفته را با هم مرور می کنیم !!!

آیت الله سید محمد شیرازی فرزند بزرگ خاندان شیرازی ها بود که در کربلا مشغول به تحصیل و تدریس بود و اتفاقا حضور ایشان در کربلا همزمان شد با قیام حضرت امام (ره) بر علیه رژیم شاه در ایران و تبعید ایشان به نجف که در کربلا هم به مدت یک هفته توقف کردند و اتفاقا از استقبال خوبی نیز از سوی سید محمد شیرازی روبرو شد؛ ولی وقتی زمزمه هایی در مورد زعامت و رهبری شیعیان توسط امام خمینی (ره) به گوش آیت الله سید محمد شیرازی رسید ساز مخالفت با ایشان را کوک کرد و فریاد سر داد که رهبری و زعامت شیعیان حق من است ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:

طبع گرم دارید یا سرد؟ 

 

اگر هر انسانی بر طبق طبع و مزاج خویش غذا میل کند، کم‌تر بیماری به سراغ او خواهد آمد. شناخت طبع بر هر فردی لازم و ضروری است و از طریق آن، می‌توان از بسیاری مشکلات که معمولاً برای انسان پیش می‌آید پیشگیری کرد. بهترین و منطقی‌ترین روش این است که ابتدا طبع و مزاج خود و پس از آن غذای مصرفی روزمره و مناسب خویش را بشناسیم تا دچار بیماری و کسالت نشویم.

راه‌های آسان تشخیص طبع غالب

بسیاری از بیماری‌ها طبع سرد دارند و بعضی طبع گرم. گاهی چند بیماری مثل کم خونی یا قند بالای خون و ... به طور هم زمان در کسی وجود دارند که هر کدام به سهم خود، بر طبع غالب مریض از نظر سردی و گرمی تاثیر می‌گذارند، لذا فرد نمی‌تواند طبع اصلی خود را بشناسد. ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:

موفقیت دوست عزیز، جناب آقای جواد نصیری، از فارغ التحصیلای سال 90 دانشکده رو در آزمون دکتری و قبولی ایشون رو در دانشگاه فردوسی مشهد رشته ی علوم قرآن و حدیث، تبریک میگیم.
ان شاء الله در آشناکردن مردم با قرآن کریم و تشویق به انس با این کتاب انسان ساز، موفق و پیوز باشند.


کلیدواژه ها: تبریک(6)، جواد نصیری(1)،

در نیمه ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، کتاب « مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری » حضرت آیت الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای مدّظلّه العالی رهبر معظّم انقلاب اسلامی در تفسیر سوره‌ی توبه توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان منتشر شد.
حضرت آیت‌اللّه ‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه العالی) از زمان شروع درس تفسیر در سال 1347 تا سال 1353 دو بار توسط رژیم پهلوی دستگیر و زندانی شدند و با انتقال معظّمٌ‌له در سال 1353 به زندان کمیته‌ی مشترک ضدّ خرابکاری در تهران, این درس تعطیل شد. البته پس از آزادی ایشان در سال 1354 دروس فقهی, اصولی و معارفی معظّمٌ‌له مجدداً برقرار و با استقبال کم نظیر طلّاب روبرو شد. در طول این دوران سوره‌های مبارکه‌ی مائده, انفال, توبه و بخشی از سوره‌ی مبارکه یونس مورد بحث و تفسیر معظّمٌ‌له قرار گرفت که از این میان, اکنون متن درس تفسیر سوره‌‌ی مبارکه‌ی توبه در حال آماده سازی برای انتشار است.این متن توسّط گروه پژوهش مورد مطالعه قرار گرفت و روش و قواعد تفسیری مورد استفاده‌ی معظّمٌ‌له در آن استخراج شد که ویراست اوّل آن در کتاب حاضر برای استفاده‌ی محقّقان علوم و معارف قرآنی و دیگر علاقه‌مندان منتشر میشود.
این کتاب در 120 صفحه و چهار بخش کلی تدوین شده است :

1. روش تفسیری
2. گرایش تفسیری
3. مبانی و قواعد تفسیری
4. ویژگیها و امتیازات
محقّقان علوم قرآنی،‌ قرآن پژوهان و کلیه علاقه‌مندان به مباحث قرآنی و تفسیری می‌توانند از مخاطبان این اثر ارزشمند باشند.

جزئیات | خرید آنلاین | فروشگاه های سراسر کشور


هوالشافی 

شربت‌های محلی جایگزین مناسبی برای آب سرد 

از دیگاه طب اسلامی و ایرانی خوردن آب آشامیدنی دارای آداب خاص خود است. توصیه‌های بسیاری درباره خوردن آب آشامیدنی در طب اسلامی و سنتی شده است که یکی از آن‌ها نخوردن آب سرد است که تاثیر بسیاری در کنترل انواع بیماری‌ها دارد.

شربت های محلی جایگزین مناسبی برای آب سرد

دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با سینانیوز درباره تاثیر خوردن آب سرد بر سلول‌های بدن گفت: «آب سرد به علت دارا بودن طبع سرد و تر روی NADH سلولی اثر منفی دارد و عبور الکترون برای متابولیسم مواد غذایی را کم می‌کند. خوردن آب سرد موجب کاهش ATP سلولی در بدن می‌شود که در نهایت میتواند موجب اختلال عملکرد بسیاری از سلول ها شده و باعث بروز بیماری می‌گردد.»

وی ادامه داد: « اطباء طب اسلامی توصیه می‌کنند جایگزین مناسب برای آب سرد می‌تواند، آب جوشیده ولرم شده، آب جوش با خرما و شربت عسل برای مصرف در افراد غیر دیابتی‌ باشد. همچنین شربت سرکه انگبین بدون رازیانه برای آقایان و با رازیانه برای بانوان توصیه می‌شود.»

دکتر اکبری طریقه مصرف آن برای آقایان را یک استکان عسل با یک چهارم استکان سرکه محلی انگور و یک استکان گلاب و یک استکان عرق کاسنی و یک استکان عرق یونجه و آب جوشیده ولرم شده به میزان کافی به اندازه‌ای که یک شربت معمولی شیرین شود بیان کرد.

وی طریقه مصرف این شربت را همچنین برای بانوان به صورت یک استکان عسل همراه با یک چهارم استکان سرکه محلی انگور و یک استکان گلاب به اضافه یک استکان عرق کاسنی و یک استکان عرق رازیانه و آب جوشیده ولرم شده به میزان کافی به اندازه ای که یک شربت معمولی شیرین شود را توصیه کرد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شربت‌های محلی را جایگزین مناسبی برای مصرف آب سرد دانست و ادامه داد: «شربت زعفران با سکنجبین، شربت بیدمشک با سکنجبین، شربت بهار نارنج با سکنجبین، شربت نعناع با سکنجبین، شربت عرق یونجه با سکنجبین می‌تواند به عنوان بهترین جایگزین در سبد خانوار قرار گیرد.»

دکتر حسن اکبری در پایان خاطر نشان کرد: «تمامی این شربت‌ها خنک و نه سرد خورده شود. همچنین دیابتی‌ها در خوردن آن باید احتیاط کنند با این علم که میزان عسل و مواد شیرین دیگر برای آنان یک چهارم غیر دیابتی‌ها است.»

دکتر حسن اکبری

متخصص و دانشیار آسیب شناس سلولی

محقق و مدرس طب اسلامی - ایرانی


کلیدواژه ها:
[ سه شنبه 93/5/21 ] [ 6:35 عصر ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]

هوالشافی 

چه غذاهایّی باید بخوریم؟ 

دکتر حسن اکبری محقق طب اسلامی و سنتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا نیوز از خوراکی‌هایی نام برد که خوردن آن از دیدگاه طب سنتی به هیج وجه توصیه نمی‌شود و نباید آن‌ها را در سبد غذایی خانوار قرار داد. 

خوراکی‌هایی که نباید آن‌ها را مصرف کرد: 

 گوشت گاو به صورت چرخ کرده و خورشتی و مشتقات آن مثل سوسیس، کالباس، همبرگر، مارتادلا 

 مرغ 

چای 

خوردن پنیر برای صبحانه 

نوشابه مصنوعی (انواع نوشابه‌های کولادار و سایر نوشابه‌های ساخته شده با شکر( 

قند و شکر سفید 

شیرینی‌های مصنوعی تر و خشک 

انواع سس‌ها (سفید و قرمز( 

آب سرد 

روغن‌ها (کلیه روغن‌های نباتی شامل هیدروژنه، غیر هیدروژنه، روغن مایع و روغن مخصوص سرخ کردنی) 

خوراکی‌هایی که بهتر است تنها به طور موقت آن‌ها را مصرف کرد: 

گوشت‌ها: ماهی، مرغابی، غاز و مصرف تخم مرغ زیاد 

لبنیات: ماست، شیر 

میوه‌ها: میوه‌های ترش و نارس و مصرف میوه‌ها در غیر فصل آن‌ها 

صیفیجات: هندوانه، خیار، طالبی 

سبزی‌ها: بادمجان، گوجه فرنگی (رب گوجه فرنگی)، اسفناج، باقلا، قارچ 

حبوبات: عدس و ماش 

خشکبار: گردوی خالی (همواره گردو با پنیر و برای شام استفاده شود( 

وی افزود: «همچنین به جای مصرف آبلیمو و آبغوره و ترشی می‌توانید از سیر ترشی یا سرکه محلی انگور استفاده کرد«.  

انواع صبحانه مفید در بدن از دیدگاه اطباء طب سنتی و اسلامی 

1. ارده دو تا سه قاشق غذا خوری + روغن زرد یا کره محلی گاو یک قاشق غذا خوری + شیره انگور یا خرما یا عسل یک قاشق غذا خوری 

2. تخم مرغ آب پز یک عدد + کره محلی گاو، روغن زرد یا کره محلی گاو یک قاشق غذا خوری 

3. خامه یا سرشیر گاوی محلی دو تا سه قاشق غذا خوری + شیره انگور یا خرما یا عسل یک قاشق غذا خوری 

4. حلیم بوقلمون یا گوسفند 

5. کله پاچه 

6. خاگینه 

7. حلوا ارده + کره محلی گاو 

8. حلوا با روغن حیوانی و شیره انگور 

9. املت با روغن حیوانی و فلفل سیاه و زرد چوبه 

10. آش شیرازی 

11. آش یزدی 

12. عدسی با گلپر 

 

دکتر حسن اکبری 

متخصص و دانشیار آسیب شناسی سلولی 

محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی 


 


کلیدواژه ها:

بیانات حضرت آقا و تیتر روزنامه اعتماد

 

منبع:
روزنامه اعتماد 2 مرداد 1393

اما بیانات رهبر:

این‌‌جور نیست که همه‌‌ى مواضعى که آحاد مردم - از جمله دانشجویان که جزو قشرهاى پیشرو هستند - اتخاذ میکنند، بایستى الگوگرفته و برگردان نظراتى باشد که رهبرى ابراز میکند؛ نه، شما به‌‌عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید - که من حالا عرض خواهم کرد - نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. این‌‌جور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى درباره‌‌ى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضع‌‌گیرى کنید؛ نه، این که کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانب‌‌دارى و طرف‌‌دارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید. اگر این رعایت شد، هم انتقاد خوب است، هم جانب‌‌دارى و تمجید خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثه‌‌ى سیاسى؛ هیچ اشکالى ندارد. البته اگر در یک زمینه‌‌اى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، آن کسانى که حسنِ‌‌ظن دارند و این نظر را قبول دارند، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که وظیفه‌‌ى افراد در مورد موضع‌‌گیرى‌‌ها و در مورد اظهارنظرها ساقط بشود.

منبع:
بیانات در دیدار دانشجویان


کلیدواژه ها:

شعری که  علی فردوسی در محضر رهبر انقلاب برای مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین خواند و من خودم شخصا با این شعر خیلی کیف کردم

یک اتفاق ساده مرا بی‌قرار کرد
باید نشست و یک غزل تازه کار کرد
در کوچه می‌گذشتم و پایم به سنگ خورد
سنگی که فکر و ذکر دلم را دچار کرد
از ذهن من گذشت که با سنگ می‌شود
آیا چه کارها که در این روزگار کرد
با سنگ می‌شود جلوی سیل را گرفت
طغیان رودهای روان را مهار کرد
یا سنگ روی سنگ نهاد و اتاق ساخت
بی‌سرپناه‌ها همه را خانه‌دار کرد
یا می‌شود که نام کسی را بر آن نوشت
با ذکر چند فاتحه، سنگ مزار کرد
یا مثل کودکان شد و از روی شیطنت
زد شیشه‌ای شکست و دوید و فرار کرد
با سنگ مفت می‌شود اصلا به لطف بخت
گنجشک‌های مفت زیادی شکار کرد
یا می‌شود که سنگ کسی را به سینه زد
جانب از او گرفت و بدان افتخار کرد
یا سنگ روی یخ شد و القصه خویش را
در پیش چشم ناکس و کس شرمسار کرد
ناگاه بی‌مقدمه آمد به حرف، سنگ
این گونه گفت و سخت مرا بی‌قرار کرد:
تنها به یک جوان فلسطینی‌ام بده
با من ببین که می‌شود آنگه چه کار کرد!

کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 93/5/1 ] [ 3:37 صبح ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]
1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414946
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه