سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود (مرد) از بین جوانان، مؤمن، متعهد و کارآمد بصورت پیمانی پنج ساله انتظامی در مقطع افسری و درجه داری استخدام می کند.
[ دوشنبه 92/2/30 ] [ 6:45 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

خبرگزاری دانشجو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 کلیپ های طنزی با مضمون شوخی با کاندیداهای این انتخابات تحت عنوان «دکتر سلام» تهیه و منتشر می کند که در نوع خود جالب توجه است. در ادامه قسمت پنجم و ششم از این سری مجموعه را می بینیم

قسمت پنجم طنز انتخاباتی «دکتر سلام» (سوژه‌های این شماره آقایان دکتر؛ هاشمی، قالیباف، مشایی، لنکرانی، سعیدی کیا، عارف، حداد عادل، محسن هاشمی و انتشار فیلم اختصاصی لابی در مجلس!)

قسمت ششم طنز انتخاباتی «دکتر سلام» (سوژه‌های این شماره آقایان دکتر؛ هاشمی، جلیلی، مشایی، لنکرانی، پورمحمدی، باهنر، متکی، ابوترابی، احمد توکلی و فاطمه هاشمی... )

و در ادامه

از «حاشیه‌های ثبت نام کاندیداها» تا «آخرین اخبار از صلاحیت‌ها» رو می تونید ببینید


رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار خود با اقشار مختلف مردم در تاریخ 25/2/92 در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مسائلی را مطرح نمودند که گزیده آن به شرح ذیل می باشد  .

· آنچه که امروز در درجه‌ى اولِ کارهاى سیاسى کشور قرار دارد، مسئله‌ى انتخابات است.

· شما که در انتخابات شرکت میکنید، دنبال یک فرد اصلحى میگردید که بتواند کشورتان را با همین سرعت، بلکه بیش از این، پیش ببرد؛ هم در عرصه‌ى مادى، هم در عرصه‌ى معنوى.

· دشمن شما مایل است انتخاباتى انجام بگیرد که کشور را به سمت وابستگى، ضعف، عقب‌ماندگى در صحنه‌هاى گوناگون حرکت دهد.

· دشمنان در تبلیغاتشان سعى میکنند سایه‌ى یأس و ناامیدى و بحران را بیندازند بر روى حوادث کشور و ملت را ناامید کنند؛ هدف دشمن این است.

· آنطورى که ما ملت خودمان را تجربه کرده‌ایم، آنطورى که لطف و فضل الهى را مکرر آزموده‌ایم، این ملت در این نوبت هم مثل نوبتهاى قبل، مشت محکمى به دهان دشمن خواهد زد.

· آنچه که در این فاصله و در این فرصت مهم است، این است که مردم علاوه بر همت بر حضور، همت بر انتخابِ خوب هم داشته باشند.

· معیار اصلى این است که کسانى سر کار بیایند که همتشان بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد.

· قانون، معیار بسیار خوبى است؛ وسیله‌اى است براى آسایش کشور، آرامش کشور، حفظ وحدت ملى.

·اگر انسان بر طبق حجت شرعى کار کرد، چنانچه بعداً غلط هم از آب دربیاید، باز سرفراز است، میگوید من تکلیفم را عمل کردم.

 

باید‌های فرد اصلح برای ریاست جمهوری

بتواند کشور را با همین سرعت، بلکه بیش از این، در عرصه‌ى مادى و معنوىپیش ببرد.

بتواند عزت کشور و مردم  را بالا ببرد.

استقلال کشور و مردم را عمیق‌تر کند.

وضع زندگى مردم را بهتر و مرفه‌تر کرده و گره‌ها را باز کند.

امید و شور و شوقى در کشور به‌وجود آورد.

همتش بر حفظ عزت و حرکت کشور در جهت هدفهاى انقلاب باشد.

مصداق: «انّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ استقاموا» و اهل استقامت و  ایستادگى باشد.

زرهى پولادین از یاد خدا و توکل به خدا بر تن خودش بپوشد و وارد میدان شود.

 

عوامل تحقق هدف ملت ایران در انتخابات 92

گرم، پرشور و با حضور مردم  برگزار شدن انتخابات

منتهی شدن انتخابات به انتخاب یک انسان شایسته‌ى وارسته‌ى باعزمِ مؤمنِ انقلابىِ با همت جهادى


چگونگی تحقق خواست دشمن درباره‌ انتخابات 92

سرد برگزار شدن انتخابات و حضور بی‌رغبت و کمِ مردم در آن

برسر کار آمدن دولتی دارای گرایش به سمت وابستگی و تبعیت و جهت‌گیری به سوی سیاستهای دشمن

 


اولین شب جمعه ماه رجب المرجب لیلة الرغائب است ..... 

 

امشب اگر قبول نشود دعا از عجائب است     زیرا که عرش گشوده ی لیلة الرغایب است


ای کاش روز جمعه که از راه می رسد          دیگر کسی نگوید ارباب غایب است


کلیدواژه ها: لیلة الرغائب(1)،

[ پنج شنبه 92/2/26 ] [ 7:46 عصر ] [ دکتر طاهره رجایی (80) ]
انتخابات ریاست جمهوری یکی از مولفه‌های مهم حضور مردم در عرصه‌های تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران است. افتخار جمهوری اسلامی در طول سالیان گذشته حضور پرشور و یکپارچه‌ مردم در عرصه انتخابات بوده است.

رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرموده‌اند: "مسئله‌ حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با این شکل بدیع و تازه‌ای که در دنیا عرضه می‌شود، مسئله‌ بسیار مهمی است. جا دارد درباره‌ آن بیشتر تأمل شود، حرف زده شود، بحث شود. مسئله، مسئله‌ مردم‌سالاری دینی است؛ یعنی حضور یکپارچه‌ مردم، رقابت جدی، فعالیت و تلاش حقیقی مردمی، در کنار معیارهای اسلامی و معیارهای الهی. این ترکیب شگفت‌آور همان چیزی است که بشریت محتاج آن است؛ تشنه‌ آن است."12/ 05/ 88

جمهوری اسلامی ایران در سی و پنج سال حیات خود شش رئیس جمهور داشته است. دو رئیس جمهور اول ایران نتوانستند دوران چهار ساله مسئولیت خود را به پایان برسانند؛ اولی (بنی صدر) برکنار شد و از ایران گریخت و دومی (شهید رجایی) در انفجاری در ساختمان نخست‌وزیری ترور شد. اما چهار رئیس‌جمهوری که در ادامه عهده‌دار ریاست قوه مجریه شدند، هر یک دو دوره پیاپی در این سمت بودند.

در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آمار ده دوره پیشین انتخابات را مرور می‌کنیم.

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: سیاسی(3)،

[ پنج شنبه 92/2/26 ] [ 5:7 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

 

این اعمال که مخصوص روز معیّنى نیست، بلکه در تمام ماه انجام مى شود، بسیار است، از جمله:

1ـ در تمام ماه رجب، این دعا را بخواند:   ادامه مطلب...
کلیدواژه ها: ماه رجب(2)،

[ یکشنبه 92/2/22 ] [ 12:23 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

توصیه های رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری

صادق یه سری بیانات حضرت آقا در مورد انتخابات رو با کمک دوستاش جمع آوری کرده بود، از من خواست که به صورت یه ویژه نامه تنظیمش کنم تا بشه منتشرش کرد. منم مرتبش کردم و براش فرستادم، و ضمناً اجازه گرفتم که جای دیگه هم پخش بشه. شما هم اگر مایل بودید، تو هر دانشگاه یا مرکز دیگه ای اعم از مسجد و... که هستید میتونید پخشش کنید، مجموعه ی خوبیه. اینم لینک دانلودش:

ویژه نامه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم - حجم 1.1 مگابایت


کلیدواژه ها:

این الرجبیون

امّا مطلبی که می‌خواهم به دوستان تذکّر بدهم این است که که در روایات داریم ماه رجب شهر الله است. ماه شعبان، ماه پیغمبر اکرم است. ماه رمضان هم ماه امّت است. در بین زمان‌هایی که در به اجابت رسیدن دعا‌ها تأثیر زیادی دارد، ماه رجب است. عجیب این است که این اختصاص به اسلام هم ندارد؛ یعنی ماه رجب قبل از اسلام نیز در ارتباط با حوائج، عظمت داشته است! مردم در زمان جاهلیّت هم منتظر بودند که ماه رجب بیاید، حاجت‌هایشان را حالا روی همان عقیده‌های خودشان در ماه رجب بخواهند. چون می‌گفتند: در ماه رجب بخواهیم به اجابت می‌رسد و به حاجت‌هایمان می‌رسیم. در جاهلیّت که از اسلام خبری نبود هم اینطور بوده است. می‌خواهم بگویم ماه رجب، در تاریخ یک سابقه این چنینی دارد. اگر شما به دعا‌های ماه رجب مراجعه کنید میبینید که روی این مسأله خیلی سفارش شده است. در دعا‌های ماه رجب هم زیاد مسأله حوائج مطرح شده است، «یا مَن یَملِکُ حَوائِجَ السّائِلینَ»؛ اوّلین دعا در اعمال روز‌های این ماه  است. در مورد دعا‌هایی که بعد از نماز آمده «یَا مَنْ أَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ یَا مَنْ یُعْطِی الْکَثِیرَ بِالْقَلِیلِ یَا مَنْ یُعْطِی مَنْ سَأَلَهُ یَا مَنْ یُعْطِی مَنْ لَمْ یَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ تُحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَة»؛ دعاهایی که در ماه رجب وارد شده غالباً در ارتباط با حوائج است‌.

در یک روایتی ازپیغمبر اکرم دارد که فرمود: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فِی السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَکاً»؛ خداوند در آسمان هفتم فرشته‌ای را نصب فرموده است «یُقَالُ لَهُ الدَّاعِی»؛ اسمش داعی است. داعی یعنی جارچی. «فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ یُنَادِی ذَلِکَ الْمَلَکُ کُلَّ لَیْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ»؛ وقتی ماه رجب وارد می‌شود فرشته‌ای که در آسمان هفتم است هر شب از ماه رجب تا به صبح ندا می‌دهد: «طُوبَى لِلذَّاکِرِینَ طُوبَى لِلطَّائِعِینَ»؛ این حرف او است، «و َیَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى»؛ این ملک می‌گوید: ای مردم! می‌دانید امشب خدا دارد چه می‌گوید؟ «أَنَا جَلِیسُ مَنْ جَالَسَنِی»؛ من هم‌نشین کسی هستم که با من بنشیند. «وَ مُطِیعُ مَنْ أَطَاعَنِی»؛ چه تعبیر عجیبی! من اطاعت می‌کنم از کسی که از من اطاعت کند. هر چه بخواهی به تو می‌دهم. «وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِی»؛ هر که از من طلب غفران کند، او را می‌آمرزم. «الشَّهْرُ شَهْرِی»؛ ماه ماه من است. ماه رجب ماه خدا است. «وَ الْعَبْدُ عَبْدِی»؛ بنده هم بنده من است، هیچ کسی را طرد نمی‌کند. «وَالْعَبْدُ عَبْدِی وَالرَّحْمَةُ رَحْمَتِی»؛ رحمت، رحمت من است. «فَمَنْ دَعَانِی فِی هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ»؛ هر که در این ماه من را بخواند، من جوابش را می‌دهم. «وَمَنْ سَأَلَنِی أَعْطَیْتُهُ»؛ هر که در این ماه از من درخواستی کند به آن عطا می‌کنم. «وَ مَنِ اسْتَهْدَانِی هَدَیْتُه»؛ هر که از من طلب هدایت کند، هدایتش می‌کنم. «وَجَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَیْنِی وَ بَیْنَ عِبَادِی» من این ماه را ریسمانی قرار دادم بین خودم و بنده خودم. «فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَیَّ»؛ چه تعبیر بالایی است! اگر کسی در ماه رجب اعتصام به این ماه پیدا کند، یعنی به این حَبل و به این ریسمان اعتصام پیدا کند، این به من می‌رسد؛ یعنی بهترین موقعیت‌ها برای ما فراهم آمده است. می‌خواستم بگویم این ماه را قدر بدانید، این ماه مقدّمه است برای ماه مبارک رمضان. همه چیز در آن هست و مهمتر از همه اینکه خدا این ماه را وسیله‌ای قرارداده است که ما بتوانیم خودمان را به خدا برسانیم، خودمان را تطهیر کنیم. همه چیز در این روایت بود. لذا می‌خواستم به دوستان سفارش کنم که از این ماه غفلت نکنید! این دعا‌هایی را که در ماه رجب وارد شده است بخوانید! این‌ها خیلی مؤثّر است. به خصوص از نظر اعمال و رفتارتان یک کاری کنید که خودتان را مهذّب کنید، تطهیر کنید، آماده کنید برای ماه مبارک رمضان که «دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَى ضِیَافَةِ اللَّهِ»، است. بیایید در این ماه، خودتان را برای مهمانی خدا آماده کنید. ان‌شاءالله موفق باشید!
منبع: http://www.mojtabatehrani.ir/

جلسه درس اخلاق در تاریخ سوم خرداد 1391 (1391/03/03)  

 


کلیدواژه ها:

*مکان: نمازخونه قبلی دانشکده


کلیدواژه ها:

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نظر دارد به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود، از میان فارغ التحصیلان متعهد و برتر دانشگاه های کشور (البته شایان ذکره که از دانش آموختگان ما هم در مقطع حداقل کارشناسی پذیرش داره) تعدادی را استخدام نماید.

متقاضیان می توانند ضمن مطالعه شرایط و ضوابط ثبت نام، حداکثر تا تاریخ 31/02/1392، نسبت به ثبت نام و تکمیل کاربرگ اطلاعات فردی اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این وزارت مراجعه نمایید.


کلیدواژه ها: استخدام(8)،

[ سه شنبه 92/2/17 ] [ 7:24 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414945
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه