سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

به نام خدا

سلام به دوستان

سال 83 نشریه پناه رو راه انداختیم ... صاحب امتیازش بسیج دانشجویی بود... مدیر مسئولش اقای سید حسن موسوی و سردبیر خانم عذرا طباطبایی حکیم... شورای نویسندگانشم دوستان بسیجی بودند...و اقای سید الحسینی هم مدیر اجرایی.. هزینه اشم 100 تومان بود همش...

در طول ماه هم دنبال مطالب برا نشریه علمی -فرهنگی- قرانی پناه بودیم ... برامون برکت زیاد داشت ... جدای از اینکه مطالعاتمون بیشتر شده بود مقالات و مطالب خودمون هم چاپ می شد و اعتماد به نفسمون بالا میرفت ...

برای نمونه تو این قسمت از بیان تاریخ دانشکده ی مطلب از شماره 14و15 پناه (سال دوم ابان و اذر 84 ) بیان می کنم.

این مطلب توسط خواهر بزرگوارم خانم رقیه قهرمانی نیک نگاشته شده است:

سیر در آفاق و انفس

امام صادق (ع) فرمودند : فکر و اندیشه ، آئینه خوبیها و پوشاننده بدیها و روشنی بخش دلها و موجب خوشخوئی و سعه صدر می شود. به وسیله تفکر ، انسان به صلاح روز رستاخیز و پایان کارش آگاه می شود و بر علم و دانشش افزوده می گردد و هیچ عبادتی بالاتر از تفکر نیست. رسول خدا (ص) فرمودند یک ساعت تفکر بهتر از ی سال عبادت است و تنها کسانی به این مقام می رسند که خداوند انان را به نور معرفت و توحید ، ویژگی داده باشد .

تفکر اساس تعالی و تکامل مادی و معنوی انسان است و او را از بسیاری موجودات متمایز می سازد . تفکر انسان را از مرحله احساس به مرحله تعقل میرساند و از مرتبه حیوانی به مرتبه انسانی سوق می دهد. ....

این قسمتی از نوشته ایشونه ...

فکر کنم پناه قدیم تبدیل به وبلاگ رضویون شده.....


[ سه شنبه 93/11/28 ] [ 8:17 عصر ] [ منیره سادات حسینی (82) ]

 

ز لیلایی شنیدم یا علی گفت - به مجنونی رسیدم یا علی گفت

مگر این وادی دارالجنون است - که هر دیوانه دیدم یا علی گفت

نسیمی غنچه ای را باز میکرد - به گوش غنچه آندم یا علی گفت

خمیر خاک آدم چون سرشته - چو بر میخاست آدم یا علی گفت

مسیحا هم دم از اعجاز میزد - زبس حضرت مریم یا علی گفت

مگر خیبر زجایش کنده میشد - یقین آنجا علی هم یا علی گفت

علی را ضربتی کاری نمیشد - گمانم ابن ملجم یا علی گفت

دلا باید که هردم یا علی گفت - نه هر دم بل دمادم یا علی گفت

که در روز ازل قالوبلا را - هر آنچه بود عالم یا علی گفت

محمد در شب معراج بشنید - ندایی آمد آنهم یا علی گفت

پیمبر در عروج از آسمانها - بقصد قرب اعظم یا علی گفت

به هنگام فرو رفتن به طوفان - نبی الله اکرم یا علی گفت

به هنگام فکندن داخل نار - خلیل الله اعظم یا علی گفت

عصا در دست موسی اژدها شد - کلیم آنجا مسلم یا علی گفت

کجا مرده به آدم زنده میشد - یقین عیسی بن مریم یا علی گفت

علی در خم به دوش آن پیمبر - قدم بنهاد و آندم یا علی گفت 

 

یاعلی باید گفت و علی (زمان) را یاری نمود

یاعلی باید گفت آماده ظهور شد

یاعلی باید گفت و....... بقیش رو شما بگید ؟؟

 


[ دوشنبه 93/11/27 ] [ 3:56 عصر ] [ احمد محمدیان صبحی (86) ]

ما نباید فریب مارک های دینی و معنوی والهی را که به زندگی خود و اعمال خود می زنیم، بخوریم. این ها به تعبیر قرآن و روایات دروغ هایی بیش نیستند. این ها ادعاهایی براساس گمان ها بیش نیستند. ما به جای این که از رزق های وسیع الهی استفاده کنیم، دروغ های مان را رزق خود قرار داده ایم.

آیا ما واقعا به خاطر خدا از خواب بلند می شویم؟ آیا به خاطر خدا صبحانه می خوریم؟ آیا به خاطر خدا سر کار می رویم؟ آیا دانشگاه رفتن تو واقعا به خاطر خد است؟ و... به خودمان دروغ نگوییم. اگر ما دین را از زندگی خود خارج کنیم، آیا زندگی مان تغییری می کند؟ یعنی دیگر نمی خوابیم، از خواب بلند نمی شویم، صبحانه نمی خوریم، و... بنابراین این ها ادعاهایی براساس گمان و دروغ بیش نیست.

ما هنوز نیازمان را به خدا و به امام زمان (عج) و به معصومین(ع) حتی به اندازه یک لیوان آب در هنگام تشنگی احساس نکرده ایم.

وقتی شخصی امیدی مانند امید به قبولی در کنکور دارد، چنین شخصی شبانه روزش صرف درس خواندن، کلاس کنکور رفتن و تست زدن می شود و خواب و بیداری او همه، صرف کنکور خواهد بود؛ یعنی امید او در لحظه  لحظه ی اعمالش آشکار است و بدون این که خود بگوید من امید به قبولی در کنکور دارم، همه، این امید را در اعمالش می بینند و متوجه امید او می شوند، اما چه شده که امید و رجا به خدا در اعمال ما آشکار نیست؟

ما فکر می کنیم ایمان داشتن یعنی باور داشتن؛ ایمان به معنای باور نیست، ایمان یعنی عشق و گرایش، ایمان یعنی خواستن. ایمان به خدا یعنی خدا را خواستن، یعنی کمبود ما خود خداست نه این که باور داشته باشیم خدا هست و سپس او را وسیله قرار دهیم برای رسیدن به دنیا و نان و پوشاک و مسکن. ما در زندگی هر چه را بخواهیم، به همان ایمان داریم؛ بنابراین ما در اوج دینداری مان، خدا و پیر و پیغمبر را وسیله قرار می دهیم برای رسیدن به دنیا. در صورتی که خدا دنیا را وسیله قرار داده است برای رسیدن به خودش.

اگر ایمان به معنای باور باشد، پس شیطان باید جزء مؤمنین باشد. در صورتی که به تصریح قرآن او جزء کافران است و هر کفری که در عالم به وجود بیاید، شیطان دعوت کننده ی به آن بوده است. آیا شیطان باور به خدا ندارد؟ و مگر شیطان مستقیما با خدا تکلم ندارد؟ حتی عزت خدا را قبول دارد و سوگند به عزت خداوند می خورد. آیا شیطان باور به قیامت و آخرت ندارد؟ می بینیم که از خدا می خواهد تا روز قیامت به او مهلت دهد؛ آیا شیطان باور به جهنم و بهشت ندارد؟ می بینیم که کار او این است که جهنم را از آدمیان پر کند و از بهشت براند. و با همه ی این باورها او به تعبیر قرآن از کافران بود.

ادامه دارد ...


کلیدواژه ها:

با عرض پوزش از تأخیر به وجود آمده، اسامی اعضای جدید شورای مرکزی دانش آموختگان (5 نفر اول) به ترتیب حروف الفبا اعلام می شود:

1- خانم بی بی طاهره رحمن پناه
2- آقای ابوالفضل کاظمی
3- آقای محمد لسانی
4- خانم فاطمه مقدسی
5- آقای جواد نصیری

براشون آرزوی توفیقات روزافزون برای خدمت به قرآن رو داریم، ان شاء الله.


کلیدواژه ها: شورای مرکزی(1)،

به نام خدا

این بار از فعالیت بسیجی های اون سال ها می خام بگم ....

بسیج دانشجویی دانشکدمون فعال ترین دفتر بسیج حوزه و ناحیه امام علی (ع) بود ... و به همین خاطر و هم به دلیل نام دانشکده همیشه مراسمات کانون قران و عترت ناحیه اینجا برگزار می شد... منظورم همایش و مسابقه سالانه کانون قران و عترت بود که اول استانی بود و بعد کشوری و بهترین قسمتش این بود که تو مرحله استانی این دانشکده ما بود که میزبان بود... یادش بخیر ... مسابقات شامل اذان و ابتهال و دعا خوانی و مدیحه سرایی و .. بود که همیشه ماه مبارک رمضان و شب میلاد امام حسن مجتبی برگزار می شد...یادش بخیر !!

نمی دونم بعد از ما این همایش و مسابقه بسیجیان کانون قران و عترت هنوز برقراره یا نه؟؟؟


کلیدواژه ها:
[ سه شنبه 93/11/21 ] [ 6:19 عصر ] [ منیره سادات حسینی (82) ]

شش میلیارد جمعیت کره ی زمین همه در حال دویدن هستند! اگر از هر کس سوال کنیم : کجا می دوید؟

پاسخ خواهند داد: نمی دانیم! یا می گویند: همه دارند می دوند، ما هم می خواهیم عقب نمانیم!

مثال ما مثال آنهایی است که در زمینی مشغول به کارند. با شتاب آجرها را بالا می اندازند و بارها را به دوش می کشند و چیزی می سازند. می پرسی:

چه می کنید؟جواب می شنوی نمی دانیم! نقشه دارید؟ نه! چه قدر مصالح می خواهید؟ نمی دانیم! آیا باید اینجا را دیوار کشید؟ نمی دانیم! پس  چه می کنید؟ و جواب می شنوی که: تو راه بیفت راه به تو می گوید چه بکن. تو شروع کن تا بفهمی چگونه باید ادامه بدهی! و تو با خنده می گویی پس حرکت معکوس دارید؟ اول مصالح جمع می کنید سپس می سازید. سپس نقشه می کشید!

اول عمل، بعد طرح، بعد هدف؟!  

این جاست که تازه به فکر فرو می روند که راستی اول هدف و سپس طرح و سپس عمل، یا برعکس؟

این گونه است که ما به تیه و سرگردانی گرفتاریم و به دور خود می چرخیم. نمی دانیم برای چه زندگی می کنیم، برای چه درس می خوانیم، برای چه سرکار می رویم، برای چه دین داریم، یا برای چه لامذهب هستیم و برای چه ....

اگر برای هرکار خود یک سوال داشته باشیم؛ مثلا صبح که از خواب برمی خیزیم، علت برخاستن مان را از خود بپرسیم و بگوییم بیدار شده ام که چه؟ برای چه؟ جواب می شنویم برای این که نیرویی در من به وجود بیاید. همین طور  که چه؟ تا سرکار بروم و پولی به دست آورم. که چه؟ تا با آن صبحانه ی فردا را مهیا کنم! و در نهایت درخواهیم یافت که زندگی مان یکنواخت شده، زندگی مان یکنواخت شده، زندگی مان شده به دور خود چرخیدن، حرکت در یک مدار بسته، تکرار مکررات و مرگ تدریجی!

در قرآن کریم داریم: " آیا شما را آگاه کنم به خسارت بارترین افراد در اعمال؟". در ادامه این سوال، خود قرآن پاسخ می دهد که خسارت بارترین افراد در عمل، کسانی هستند که تمامی سعی و تلاش  و حرکتشان در حیات دنیایی مصرف و گم شد و اینهاگمان می کنند که دارند خوب عمل می کنند.

ادامه دارد...


کلیدواژه ها:

از چند هفته و بلکه چند ماه پیش از برگزاری همایش دانش آموختگان و جشن فارغ التحصیلی ورودی های 90، با سایر اعضای شورا و دوستان تو فکر کم و کیف برگزاری برنامه بودیم. مشورت درباره برنامه ها، مهمونا، هدایا و... هر از چندگاهی از طریق تلفن و پیامک و یا حضوری مطرح میشد. بالأخره هم جلسه ای با حضور اعضا و برخی دانش آموخته های مشهدی برگزار شد و درباره ی کلیت برنامه ها تصمیمگیری شد. ایده هایی هم در بین این مشورتها مطرح شد، از قبیل مسابقه ی خاطره نویسی و انتخاب دانش آموخته ی برتر و... پیامک روز برگزاری هم برای همه ی دانش آموخته ها ارسال شده بود.

خلاصه بگم، کم کم به 11 بهمن روز برگزاری همایش نزدیک میشدیم... ادامه مطلب...

یکی از کلیپایی که در آغاز برنامه همایش پخش شد، کلیپ انس با قرآن کریم بود. این کلیپ از بخش هایی از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در سال های 1375 تا 1391 ساخته شده. مبلّغ باشید...

انس با قرآن کریم از زبان رهبر انقلاب

کیفیت بالا - 25 مگابایت  |  کیفیت پایین - 8 مگابایت


سلام علیکم؛ حسب الامر دوستان عزیز بخشی از تصاویر این مجمع رو تقدیم حضور می کنم؛ انشاء الله در پست های بعدی عکس های بیشتری ارائه خواهد شد.

سومین مجمع دانش آموختگان دانشکده ترییت مدرس قران مشهد     سومین مجمع دانش آموختگان دانشکده ترییت مدرس قران مشهد

سومین مجمع دانش آموختگان دانشکده ترییت مدرس قران مشهد

ادامه تصاویر... 


[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 2:15 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه محترم شهر مشهد ضمن پیامی به سومین مجمع دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهپیام حضرت آیت الله علم الهدی به سومین مجمع دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهدد ، قرآن را چراغ هدایت انسان از بیراهه به مسیر بندگی خدا عنوان کرد.

متن پیام ایشان به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام خدمت شما افسران جوان جنگ نرم و دانش آموختگان این مؤسسه پربرکت آموزش عالی در علوم قرآنی و عزیزانی که اشتغال به تحصیل در این نهاد مقدس دارید. با آرزوی موفقیت برای همه شما عزیزان در تداوم مسیر نورانی و روشن قرآن دانی و قرآن شناسی. بر حسب توصیه ای که از زوات مقدسه معصومین به ما شده است، در فضای غبار آلود سیاسی اجتماعی جامعه ای که در آن زندگی می کنیم، بر حسب پیدایش فتنه ها به ما دستور داده اند : «و علیکم بالقرآن ».

ادامه مطلب... 

دانلود فیلم - 22 مگابایت


[ پنج شنبه 93/11/16 ] [ 1:55 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
1   2   3   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 139
بازدید دیروز: 146
کل بازدیدها: 2417033
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه