سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

دانشجویان بسیجی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، با خانواده سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و فرمانده تیپ 18 جوادالائمه دیدار کردند.
در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا زارع مهرجردی رئیس دانشکده ، شهید برونسی را نه تنها افتخار مشهد و خراسان بلکه به عنوان یکی از شهدای شاخص کشور معرفی و همگان به ویژه نسل جوان جامعه و دانشجویان بسیجی را به الگوپذیری از آن شهید والامقام دعوت نمود.
وی با اشاره به حدیث «من عمل بما یعلم علّم الله علم ما لایعلم» خطاب به دانشجویان گفت: شهید برونسی با آن که تحصیلات آن چنانی نداشت اما با عمل به آموزه های شریعت مقدّس اسلام و پیروی از ولایت مطلقه فقیه، راه خود را پیدا نمود و ما نیز خوشحالیم که در ماه صفر با خانواده این شهید حسینی دیدار می کنیم. 

حجت الاسلام زارع مهرجردی + بسیجیان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

در ادامه خانواده شهید (همسر، فرزند وداماد شهید برونسی) به حاضران خیر مقدم گفته و خاطراتی از زندگی پرافتخار آن شهید والامقام بیان داشتند.
همسر شهید در پاسخ به سؤال دانشجویان مبنی بر این که "چه چیزی باعث شد تا رهبر معظم انقلاب، شهید برونسی را یک اسطوره معرفی نمایند؟" ابراز داشت: پرهیز از لقمه حرام و انس و ارتباط دائمی با قرآن وعترت به عنوان دو ثقل گران بها و دو یادگار پیامبر اعظم باعث شد تا مقام عظمی ولایت شهید برونسی را یک اسطوره و یکی از عجایب و افتخارات کشور و جنگ معرفی نمایند.


[ سه شنبه 92/9/26 ] [ 7:28 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

به مناسبت هفته پژوهش و به همت معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ، دو کارگاه آموزشی با حضور اساتید فن و دانشجویان در محل دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد برگزار شد.
در اولین کارگاه آموزشی که با موضوع معرفی سایت های پژوهشی برگزار گردید ، مرتضی چراغچی از اساتید این دانشکده ابتدا به راه های دسته بندی اطلاعات و داده های اخذ شده از فضای مجازی پرداخت و با نمونه هایی که از چند سایت تخصصی در حیطه قرآنی اخذ شده بود، راهکار استفاده از مطالب اخذ شده را در تحقیقات و پژوهش های قرآنی بیان نمود.
مرتضی چراغچی + دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهدعضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه با ارائه نمونه ای از مقالات قرآنی، به بیان روش تحقیق و پژوهش در حوزه های قرآنی، چه در قالب توصیفی و چه تحلیلی، پرداخت. پاسخ به پرسش های دانشجویان پایان بخش این کارگاه بود.
آموزش نرم افزار PowerPoint و چگونگی استفاده و کاربرد آن دومین کارگاه آموزشی در دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد بود.  
 مهسا سبزواری کارشناس فناوری اطلاعات دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد پس از معرفی نرم افزار Microsoft PowerPoint علاقه مندان را با محیط نرم افزار آشنا و به بیان ابزارهای پرکاربرد آن پرداخت.
کارشناس IT دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در ادامه به چگونگی ایجاد یک نمایش جدید، انواع چیدمان های اسلاید و استفاده از ابزارهای درج متن، تصویر و نمودار پرداخت.
این عضو باشگاه پژوهشگران جوان انتخاب تصاویر پس زمینه مختلف و نیز قابلیت درج Shape و افزودن افکت های تصویری(Animation) را از دیگر ابزارهای این نرم افزار برشمرد.
کارگاه دوم با معرفی روشهای مختلف نمایش، قابلیت درج کلیپ صوتی، ساخت یک نمونه Presentation و نمایش آن و پاسخ به دیگر سؤالات دانشجویان به اتمام رسید.


کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(33)،

[ سه شنبه 92/9/26 ] [ 7:21 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

سلام

خدا را شکر وبلاگ خوبی داریم، اما متأسفانه هیچکس جویای احوال دوستانی که مدتی همکاری داشتن و مطلب میذاشتن ولی چند وقتیه نیستن، نمیشه.

از این رو  خواستم جویای احوال خانم ها موسوی،رستمیان، تقوی، رجایی و شاهپسند بشم و عرض نمایم : بی صبرانه منتظر حضور گرمتان هستیم.

امیدوارم همه ی داش آموختگان عزیز -در هر جایی که هستند- سالم و موفق باشند.


کلیدواژه ها:

فکر میکنم از موقعی که این کلیپ های صوتی رو پیدا کردم، بیشترین فایل صوتی که به دیگران پیشنهاد دادم، همینا بوده. مجموعه ی 9 کلیپ صوتی کوتاه (بین 5 تا 15 دقیقه - دو تا هفت مگابایت) به نام «جامعه مهدوی». این کلیپ ها رو اولین بار تو سایت خبرگزاری دانشجو دیدم. کار بسیار جذاب و خوبیه. از همین جا می تونید دانلود کنید. کد این مجموعه برای قرار دادن کنار وبلاگ رو هم، میتونید از اینجا، بگیرید.

معیارهای جامعه ی مهدوی در کلام استاد پناهیان     نحوه تربیت صحیح در جامعه مهدوی چیست؟     امام زمان علیه السلام، به خاطر چه کسانی غایب است؟

جامعه مهدوی بدی ها را ذوب می کند     در جامعه مهدوی نگاه عوامانه وجود ندارد     در جامعه مهدوی نفاق، ذلیل می شود

در جامعه مهدوی، مردم به هم محبت دارند     محبت، اسم دین من است     امام شناسی خود را قوی کنید


 آثار دوستی های ناسالم

دانشجوی سال آخرم، دو سال پیش با پسری در دانشگاه آشنا شدم، مشترکات زیادی از نظر فکری و سلیقه ای داشتیم در آغاز قرارمان ارتباط کلامی و تلفنی و گاهی دیدار در گوشه و کنار دانشگاه بود. بعد از مدتی این ارتباط در خارج از دانشگاه ادامه یافت گاهی در پارک و گاهی در سینما و ... قرار ملاقات می گذاشتیم. از هر فرصتی برای تجدید دیداری استفاده می کردیم. روابط ما روز به روز عاطفی تر می شد. تا اینکه یک روز درباره ازدواج با من صحبت کرد. خیلی خوشحال شدم که او هم قصدش از این روابط (مثل من) ازدواج است. از آن روز به بعد گفتگوها و ارتباطات ما با هدفی مشخص و آرزوها و امیدها و قول و قرارها و اینکه کی و چگونه با خانواده مان در میان بگذاریم، چه تغییرات و تحولاتی در خود و زندگی آینده مان ایجاد خواهیم کرد.هیجان و نشاط با هم بودنمان بقدری ذهن و زندگی مرا به خود مشغول ساخته بود که به هنگام  خواب و مطالعه کتابهای درسی و در جمع خانواده و دوستان و به هنگام خوردن غذا و تماشای تلویزیون حتی سر جلسات امتحانی یاد و نام و چهره و حرکات و حرفهای او در ذهنم مرور می شد. شب ها را به امید دیدار او صبح می کردم. حسابی دلبسته و وابسته شده بودم. با خانواده ها در میان گذاشتیم حالا به راحتی با هم ارتباط داشتیم چرا که هم هدفمان ازدواج بود و هم مجبور نبودیم پنهانی با هم رابطه داشته باشیم. گاهی به منزلشان می رفتم و خواهر و مادر همسر آینده ام از من پذیرایی می کردند. ماجرای دوستی مان را والدین او فهمیده بودند. و می دانستند که ما حدود دو سال با هم روابط عاطفی و پنهانی داشته ایم. زمان به سرعت سپری شد.ادامه دوستی ها نه برای من و نه برای والدینم قابل تحمل نبود و می بایست از بلاتکلیفی خارج می شدم. با درخواست من قرار شد جلسه خواستگاری برگزار شود. روز موعود فرا رسید. از چند روز پیش با خوشحالی و شادابی تدارک دیدیم. همه چیز آماده بود. صدای تیک تاک ساعت منزلمون با ضربان قلبم مسابقه گذاشته بودند. شور و هیجان وجودم را در برگرفته بود. صدای زنگ تلفن طبق معمول مرا به سوی گوشی تلفن پرتاب کرد. دوست پسر سابقم را، حالا به عنوان همسر آینده و همیشگی تداعی می کردم. صدای او بود با شور و شیدایی تمام پرسیدم پس کجایید. چرا دیر کردید؟ با ناله ای سرد گفت: والدینم با ازدواج ما مخالفند تمام وجودم سرد شد. دست و پایم نای حرکت نداشتند. با صدای لرزان گفتم: چرا چی شده؟ گفت: مادرم میگن دختری که حدود دو سال با تو دوست بوده و گاهی تا ساعاتی از شب را در پارک و سینما و کوچه و خیابان بوده و روابط احساسی و عاطفی داشته از کجا معلوم با دیگران هم نداشته و نخواهد داشت.او به گونه ای صحبت می کرد که گویی با شکی که والدینش در دلش کاشته بودند، دلزده و نگران شده بود. گوشی را گذاشتم از آن روز لحظه ای روی خوش ندیدم. هر روزم اشک بود و ناله و گوشه گیری و از هیچ چیز لذت نمی بردم. هر کس به من می رسید سرزنشم می کرد. یاد حرفهای عاشقانه و هدیه ها و وعده ها و قرارها و با هم بودنها و خنده ها و شادیهایی که طی دو سال با هم داشتیم عذابم می داد. دچار افت تحصیلی شدم. ادامه تحصیل برایم ممکن نبود. دوستانم از من فاصله گرفتند. حوصله هیچ کس را نداشتم. نسبت به نماز و حجاب سست بودم، سست تر شدم. و امروز از آن همه شادی و نشاط و هیجان و گفتگوهای طولانی با او غم و اندوه و دلشوره و احساس حقارت و تنهایی برایم باقی مانده بود.

روابط دختر و پسر:

این ماجرای تلخ، یکی از هزاران نمونه ای است که همه روزه در گوشه و کنار جامعه بزرگمان روی می‌دهد، چرا؟چرا مشاوران، شاهدان، و پدران و مادران این همه داستانها و سریال های تلخ و تکراری را در زندگی دیگران و اطرافیان خود شاهدند، بدون اینکه پند و عبرتی برای گروههای بعدی باشد، باز از همان سوراخی گزیده می شوند که گروههایی قبلی گزیده شده‌اند. بیایید با هم مروری کوتاه داشته باشیم به آثار و عوارض اینگونه روابط، و نیز بازکاوی روابط گروههای غیر همجنس، باشد که زمینه های پیشگیری از حوادث تکراری مذکور فراهم آید.

پیامدهای روابط دختران و پسران:

یکی از پیش نیازها و کلیدهای موفقیت و آرامش در زندگی، آشنایی با روانشناسی ارتباطات و آگاهی از فنون و تکنیک های ارتباطی با گروههای مختلف اجتماعی بویژه گروه غیر همجنس می باشد.عدم تعریف روابط سالم و هدفمند بین گروههای غیر همجنس با تأکید بر رویکرد دینی و فرهنگ بومی و ملی، موجب تنش ها و تلخی های آزاردهنده بین اعضای خانواده بخصوص بین والدین و فرزندان نوجوان و جوان و نیز بروز آسیب‌هایی نظیر فرار دختران و پسران از خانه، ازدواج های ناموفق، دوستی های ناسالم دختران و پسران، احساس شکست و ناکامی در فرآیند این نوع دوستی ها و بدنبال آن گسترش اعتیاد، خودکشی، افسردگی، افت تحصیلی و دهها معضل و مشکل دیگر در بین لایه های مختلف اجتماع گردیده است بنابراین بازکاوی و تبین روابط دختران و پسران یکی از ضروریات بسیار مهم جامعه امروز ما به شمار می آید.

سه نوع رابطه:

در یک تقسیم بندی کلان سه نوع رابطه در جامعه امروز مابین گروههای غیر همجنس مشاهده می شود:

1-گروهی که بدون شناخت از مهارتهای ارتباطی و صرفاً با انگیزه های عاطفی، احساسی و البته با هدف ازدواج وارد عرصه روابط با جنس مخالف شده و با انگیزه‌ی شناخت بیشتر و آمادگی بهتر برای زندگی برتر! بر گستره و گرمی روابط می افزایند. و در این مسیر دیدارهای روزانه، گفتگوی تلفنی شبانه، پیامک‌های مستمر عاشقانه! و آرزوها و رؤیاهای کودکانه همه ذهن و زندگی دو طرف بخصوص، دختران را که عاطفی‌تر و زود باورترند را در برگرفته و در توهماتی افسانه ای فرو می غلتند. اما دیری نمی پاید که واقعیت ها چهره خشن خود را نمایان ساخته و واقعه تلخ مذکور بارها و بارها تکرار می شود.فرایند معیوب مذکور زمانی رخ می دهد که دختر و پسر می توانند بدون طی کردن راههای پرخطر، بعد از تحصیل شرایط ازدواج، از طریق یک رابط واسط مجرب و متعهد که ازدواج کرده و در روابط زناشویی، فردی موفق و خوشبخت می باشد استفاده کرده و به راحتی می توانند فرد را هم تا حدّ هشتاد درصد شناسایی کنند. بدون اینکه دامنه حرارت علاقه و شور و هیجان ارتباط بین آنها گسترش یافته و دلبستگی موجب به حاشیه رانده شدن عقل در تصمیم گیریها شود؛ همسر آینده خود را بهتر و دقیق مورد شناسایی قرار دهند. البته بعد از شناخت کلیات و تأیید رابط و واسط و خانواده شان، در نشست ها و روابط سالم و آشکار (و نه پنهان) در منزل و منظر والدین دختر، جزئیات هم روشن شده و گام های محکم و مطمئن خود را به سوی ازدواجی پایدار و ماندگار و عشقی مبتنی بر عقل (و نه احساسی ناپایدار و کودکانه) بر مدارند.

گروه دوم، دختران و پسرانی هستند که نه برای ازدواج که صرفاً برای به اصطلاح دوستی و گذران اوقات فراغت و ارضاء نیازهای عاطفی خود و کسب تجربیاتی نو و تزریق شور و نشاط و هیجان به زندگی تکراری، به طرح دوستی و رابطه می پردازند.این گروه ممکن است روزهای آغازین نسبتاً خوشی را با هم سپری کنند. اما وابستگی و علاقه ی توأم با تماسهای تلفنی، پیامک های مهیج و گفتگوها و دیدارهای پرخاطره تبادل هدایا و احساسات، این دوران را به فرآیندی غیرقابل بازگشت تبدیل نموده و دختر و پسر بدون تماس با یکدیگر (به شکل‌های مختلف) دچار نوعی احساس کمبود، کلافگی، بی حوصله شده و استرس و اضطراب و نگرانی، خوراک روزانه شان می شوداین گروه بدلیل غیر همجنس بودن نمی توانند برای همیشه دوستی خود را ادامه بدهند. چرا که بعد از ازدواج پسر یا دختر با فرد دیگری، قطع رابطه قطعی شده و طرفی که شاهد این ازدواج است، دنیایی پر از درد و حسرت و اندوه و احساس حقارت خواهد داشت. و آنکه ازدواج می کند، گاهی همسرش را با دوست غیرهمجنس خود مقایسه نموده، بین آن رؤیاهای شیرین و این واقعیت های نسبتاً تلخ و گزنده، گرفتار شده و زندگی را بر خود و همسرش تیره و تاریک نموده و با مرگ عاطفی(طلاق غیررسمی) هم آغوش می شوند.هر چه دوستی های قبل از ازدواج بیشتر و گسترده تر، درگیریها و تنش های بعد از ازدواج بیشتر، پس هیچ آدم عاقل و دوراندیشی به دوستی ها و در واقع دشمنی های قبل از ازدواج تن نمی دهند. این گروه نیز همچون گروه اول از نظر فعالیت های درسی دچار افت تحصیلی شده و به لحاظ روحی و روانی از بی ثباتی و ناآرامی و افسردگی رنج می برند. خوشی های کودکانه ی خیابانی. و تلفنی و ... به سرعت به پایان می رسد و زمستانی سرد و پر درد و حسرت فرا می رسد. از نظر اجتماعی نیز بین دوستان، آشنایان و خویشان، شکست سختی را متحمل شده و نگاه دیگران به این گروه، نگاهی توأم با بی اعتمادی و بدبینی خواهد بود.به لحاظ اخلاقی بی مبالات و نیز در بعد اعتقادی دچار تردید و دودلی در انجام فرایض دینی می شوند. چرا که همواره احساس گناه (رابطه عاطفی، شخصی، تحریک آمیز با نامحرم از نظر شرعی حرام و از نظر روانشناختی باعث خود کم بینی و بی ثباتی و استرس می شود) نموده و خود را در انجام تکالیف شرعی، سست و شکست خورده تلقی می کنند

 گروه سوم دختران و پسرانی هستند که دوران خوش دوستی های قبل از ازدواجشان بسیار وحشتناک‌تر و سیاه‌تر به پایان می رسد. که در این اجمال پیامدهای شوم و ناگوار این نوع دوستی ها را با تأکید بر خلاصه چند نمونه حادثه مرور می کنیم.

*دختری بعد از افشا شدن اهداف پلید دوست پسرش! تصمیم به قطع رابطه می گیرد. اما پسر با تهدید، خواهان ادامه روابط می شود. دختر امتناع می کند. پس با همدستی دوستانش، دوست دخترش را ربوده و یک هفته در زیر زمین منزلی مورد آزار و اذیت قرار داده و رهایش می کنند و از تمامی صحنه ها عکس و فیلم گرفته و دخترک را تهدید می کنند که اگر ماجرا را با کسی یا کسانی در میان بگذارند و دردسر ایجاد کند، با تکثیر و توزیع تصاویر مذکور در سطح محله و شهر، آینده اش را به تباهی می کشند. این، همان کسی بود که روز و شبی را بدون ارسال پیامهای عاشقانه و دیدارهای عاشقانه! با دوست دخترش سپری نمی کرد. قلب های تیرخورده و هدایای گاهی گرانقیمت و گردش ها و تفریح های پر از احساس و هیجان را از اصلی ترین برنامه های زندگی خود می دانست.

پسر جوانی بعد از مواجه شدن با مخالفت والدین دوست دخترش برای ادامه ارتباط و انجام ازدواج با پاشیدن اسید به روی دختر ساده لوح (که او را عاشق خود می دانست) زندگی و زیبایی او را لگدمال کرد.

دختر جوانی، بعد از مطمئن شدن از اینکه دوست پسرش با دختر دیگری طرح دوستی ریخته. در پی تعقیب برآمد،  آنان را در پارکی در حال قدم زدن دیده به خانه بازگشت درِ اطاقش را از داخل قفل کرد و گاز شهری را باز کرد و ...

خانم جوانی با نگارنده (به عنوان مشاور خانواده) تماس گرفت و گفت: بر اساس توصیه ها و گفته های شما و معیارهایی که برای انتخاب همسر به من داده بودید. با جوانی با فرهنگ و با اصالت ازدواج کردم دو سالی است که با هم زندگی می کنیم. زندگی خوب و خوشی داریم. امّا چند روزی است که زندگی آرام و شیرینم در گرداب ناآرامی و تلخی فرو افتاده است. سر و کلّه دوست پسری که قبل از ازدواج با او مدتی رابطه عاطفی و کلامی داشتم؟!، پیدا شده و با تهدید و ارعاب می گوید اگر با من نباشی تمامی خاطرات و با هم بودن هایمان را به همسرت خواهم گفت، چه کنم؟!

سرقت از اموال والدین و خویشان برای تأمین مخارج دوستی های خیابانی و پنهانی، بازی کردن با احساسات دختران ساده لوح و خوش باور با وعده ازدواج (پسر جوانی به 5 دختر وعده ازدواج داده و از هر 5 نفر مبالغی را به سرقت برده و صدمات حیثیتی به آنان وارد ساخته)، قتل های خانوادگی از دیگر عوارض و پیامدهای تلخ و ناگوار روابط دختران و پسران و دوستی های قبل از ازدواج است که همه روزه در جامعه روی می دهد.این دوستی ها چه به ازدواج منجر شود و چه به جدایی ختم شود در هر دو صورت آثار و عوارض تلخ و گزنده و سیاهی را در بر دارد. لذا هیچ آدم عاقلی به صرف گذران چند روز به اصطلاح خوش امروز، فرداهای خود را تیره و تباه نمی کند .

 


کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 92/9/18 ] [ 12:44 صبح ] [ محمد رشیدپور (86) ]

این حرف قرن است 

قابل توجه دوستان بالاخص آقایون مجرد:

ما نباید تصوّر بکنیم که حتماً بایستى یک نفرى یک خانه‌ى مِلکى داشته باشد، یک شغل درآمددارى داشته باشد، بعد ازدواج بکند؛ نه، ... این قرآن است که با ما دارد این‌جور حرف میزند: مردان و زنان بی‌همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است! سوره مبارکه النور آیه 32

از فرمایشات گهربار مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای در تاریخ1392/08/08

 



[ یکشنبه 92/9/17 ] [ 9:53 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

بنام خدا



 

ارسطو فیلسوف بزرگ یونان در منطق و فلسفه خود در نتیجه نهایی علمی خود و دیگر اندیشمندان هم طراز خود در تعریف انسان معتقد است که انسان حیوانی ناطق است    ...

بارون دو منتسکیو حقوقدان و سیاستمدار بزرگ فرانسوی صاحب کتاب روح القوانین در عقیده اش، تعریف خود از انسان به این نتیجه کلی می رسد که انسان حیوانی اجتماعی است...

ولی من در نقد اینان و بر خلاف آنها در منطق و فلسفه خودم تعریفی که از انسان دارم و معتقدم که انسان حیوانی مقتدر است، زیرا انسان همیشه در طول تاریخ در تلاش بوده تا بتواند با توجه به میزان استعداد و توانایی که داشته و در درک و فهمش می گنجیده بر محیط خود و دیگران تاثیرگذار و مسلط شود ...

مثلا، ماشین با توجه به میزان باری که حمل میکند میزان قدرت خود را اثبات میکند... ؟!

نظریه ارسطو فیلسوف بزرگ یونان را این گونه نقد میکنم آیا واقعا صرف ناطق بودن انسان ،انسان از حیوان متمایز میشود چرا که دیگر حیوانات هم به نوعی و به شکل های خاصی ناطق اند چنان که تحقیقات آن را به اثبات رسانده است ...!

و آیا صرف ناطق بودن، انسان تاثیر گذار میشود ،آیا همه کشفیات انسان از ناحیه ناطق بودن انسان سرچشمه گرفته است...؟!

و در نقد نظریه بارون دو منتسکیو حقوقدان و سیاستمدار بزرگ فرانسوی ابراز می دارم که آیا تیب های دیگر حیوانات از جمله گله های زنبور عسل و موریانه ها و گرگ ها خود دارای اجتماع بخصوصی نیستند...؟!

ولی من هیچ چیزی جز اقتدار انسان را عاملی برای تمایز انسان با حیوان نمی دانم چرا که همیشه انسان قدرت تاثیر گذاری بر محیط را داشته و بلعکس همیشه محیط بر حیوان اثرگذاشته است ...

اختراع ها ،اکتشاف ها،تاریخ ها همه از انسان ها سر زده است نه از حیوانات...آیا اجتماعی بودن یا ناطق بودن انسان باعث این همه اختراع و کشفیات و تاریخ ها شد آیا قبول کردن وپذیرفتن این نظریه ها احمقانه به نظر نمیرسد؟!

آیا انسان صرفا اجتماعی ،میتواند تاریخ و یا جامعه بسازد؟مسلما خیر زیرا چندین هزاره سال است که در تاریخ اجتماع های زنبور عسل تغییری صورت نگرفته است وهمچنان شکل زندگی اش یکسان است... خود به خود نظریه منتسکیو نقد می شود.

این قدرت انسانی و اقتدار انسانی است که می توانیم از این طریق بین انسان و حیوان تمایز قائل شد این قدرت انسانیست که تاریخ می سازد ،جامعه میسازد ،اختراع و کشف میکند ،محیط می سازد ،ابزار و تکنسین خلق میکند، شاگرد تربیت میکند و بطور کلی تاثیر می گذارد نه تاثیر می پذیرد ...

بطور کلی انسان حیوانی مقتدر است.

بحث طولانی است بزاریم برای یه وقت دیگه ،که وقت نداریم.

یک نمونه از ناتوانی وضعف انسان امروز و یا انسان تاثیر پذیر :مد گرایی انسان امروز 




نمیخوام من مد باشم ،میخوام مد من باشم.


کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 92/9/17 ] [ 7:20 عصر ] [ محمد رشیدپور (86) ]

ماندگار‌ترین تلاوت قاری اهل سنت، در مجلس امام‌ حسین(ع)

ایام محرم بود و در دانشگاه علوم و فنون فارابی مراسم قرائت زیارت عاشورا برپا بود، علی فراهانی، مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) پس از زیارت عاشورا در ذکر مصیبت در مقام بیات، سلام بر امام حسین (علیه السلام) را خواند که در همان لحظه استاد محمد اللیثی دستمالی را جلوی صورت گرفته و گریه می‌کرد به طوری که شانه‌ها و بدنش می‌لرزید. پس از این ذکر مصیبت استاد لیثی با همان حال غریب و بغض کرده و با چشمانی نمناک آماده تلاوت قرآن کریم شد... ادامه ی مطلب

دانلود این تلاوت - دو و نیم مگابایت


این روزها اگر در بند عادتیم... اما هنوز هم فکر شهادتیم ...

 

 

کربلا قلب زنده ای است که حیات تکاملی انسان در همه تاریخ مدیون اوست....

 

                                                          "شهید آقا سید مرتضی آوینی"    


کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 92/9/11 ] [ 3:43 عصر ] [ حسین دشتبان (85) ]

سلام دوستان

آقایون و خانمها فردا دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام آزمون دکتری هست

بشتابید به سمت کیک و ساندیس سی و یک هزار و پانصد تومنی!!!!!!!!!!

خوردنش ارزش داره


کلیدواژه ها:
1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414949
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه