سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

حمیرى در قرب الاسناد به سند خود از امام باقر(ع) روایت کرده که آن حضرت فرمود: حضرت داود به فرزندش سلیمان گفت که
پسرم ! از خنده زیاد بپرهیز، زیرا خنده بسیار بنده خدا را در روز قیامت حقیر و پست مى سازد.
فرزندم ! دهانت را جز از سخن خیر ببند، زیرا یک بار پشیمانى از سخن نگفتن، بهتر است از چندین بار پشیمانى براى سخنان بسیار.
فرزندم ! اگر ارزش سخن گفتن نقره باشد، ارزش سکوت طلاست.


کلیدواژه ها: حدیث(6)،

[ چهارشنبه 93/8/28 ] [ 7:50 عصر ] [ دکتر جواد نصیری وطن (86) ]


کلیدواژه ها: سایر مطالب(5)،

کتاب «سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری» از دکتر مجتبی نوروزی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، از سوی انتشارات نسیم رضوان مشهد منتشر شد. 
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال 1389 موضوع مدل و الگوی پیشرفت اسلامی- ایرانی را به‌عنوان مدل پیش‌روی نظام جمهوری اسلامی و عامل ایجاد تمدن اسلامی نوین مطرح کردند. همچنین در سال1391 نیز، موضوع «سبک زندگی» اسلامی را مطرح کردند و آن را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین بر پایة ارزش‌های اسلامی خواندند. 
ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 8:14 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

مقاله « تأثیر گفتمان‌های کلامی عصر امام رضا(ع) بر جهت گیری‌های تفسیری ایشان» از دکتر محسن دیمه کار عضو هیأت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد و محمد برادران دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تفسیر قرآن مجید این دانشکده  به عنوان رتبه اول دومین همایش ملی حدیث رضوی در قم معرفی شد. 

دکتر محسن دیمه کاردر اختتامیه این همایش ملی که از مجموعه همایش های دوازدهمین جشنواره علمی و فرهنگی امام رضا(ع) برگزار گردید ، مسئولان و صاحب نظرانی چون آیت الله محمدی ری شهری رئیس دانشگاه قرآن و حدیث و حجت الاسلام ایزدپناه مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم با توجه به تخصصی بودن موضوع همایش که پیرامون تأثیر زمانه در احادیث رضوی(ع) بود ، بر لزوم افزایش کمی و کیفی مقالات ارسالی تأکید کردند و هریک جداگانه به بیان نکات علمی و روند اجرایی مرتبط با همایش پرداختند. 
در پایان این مراسم از مقاله « تأثیر گفتمان‌های کلامی عصر امام رضا(ع) بر جهت گیری‌های تفسیری ایشان» به عنوان مقاله برتر قدردانی شد.


[ دوشنبه 93/8/19 ] [ 8:11 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

کمتر از شهادت نیست

گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّادعلیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبریعلیها سلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند.

رهبر معظّم انقلاب
17 اردیبهشت 1376

ما رأیت إلا جمیلاً...


 دکتر حکیمه حسینی از اساتید هیأت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در هشتادمین جلسه مشترک کارکنان و اساتید هیأت علمی این دانشکده اظهار کرد : غایت و هدف اصلی مجالس عزاداری محبت اهل بیت(ع) ، الگو پذیری و پیروی عملی است.
دکتر حسینی ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ، عادت و بی تفاوتی را اولین آسیب عزاداری اهل بیت (ع) عنوان نمود.
وی در این خصوص افزود: تکرار و حضور زیاد در مجالس اهل بیت (علیهم السلام)، گاهی اوقات عظمت مصائب و سوز بلایای ایشان را در وجود ما می کاهد و نوعی بی تفاوتی و قساوت را در وجود ما نمایان می سازد که در این صورت می بایست طبق فرمایش معصومین (ع) تا حد حضور قلب کامل و انکسار قلبی در این مجالس حضور یابیم. 
ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/8/12 ] [ 7:44 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

محفل انس با قرآن و عترت با هدف بزرگداشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با حضور رئیس ، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد درسالن اجتماعات شیخ طوسی این دانشکده دوشنبه پنجم آبان ماه برگزار شد.

استاد سید جواد حسینی

دراین مراسم که به همت مرکز قرآن و عترت دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد و مشارکت بسیج دانشجویی این دانشکده برگزار گردید ، حجت الاسلام جودکی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان به عنوان سخنران به بیان جریان شناسی قیام عاشورا پرداخت. 
حجت الاسلام جودکی اظهار کرد : بررسی جریانات موجود در واقعه عاشورا می تواند گام بسیار خوب و تأثیر گذاری برای ما باشد تا جایگاه خودمان را در این قیام بررسی نماییم که اگر ما در زمان واقعه کربلا می بودیم در کدامیک از این جریانات قرار می گرفتیم.
در ادامه این مراسم استاد سید جواد حسینی نفر اول مسابقات بین المللی ایران در سال 1388به قرائت آیات 189 تا 195 سوره مبارکه آل عمران و سوره مبارکه شمس پرداخت. 
پخش کلیپ با موضوع امام حسین (ع) ، مداحی و شعرخوانی در مدح سید و سالار شهیدان و ... از دیگر برنامه های این محفل نورانی بود .


کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(33)،

[ پنج شنبه 93/8/8 ] [ 10:24 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414974
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه