سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

بسم الله الرحمن الرحیم

امان از حرف مردم!

برای خیلی از ما، حرف دیگران خیلی مهم است. گاهی به خاطر خوش آمد دیگران دست به کارهایی می زنیم که هیچ عاقلی تن به آن نمی دهد. وقتی کمی با دقت به دور و برمان نگاهی می اندازیم، زندگی هایی را می بینیم که به خاطر حرف مردم از هم پاشیده و دیگر اثری از آن باقی نمانده است. گاهی نیز فردی را می بینیم که به خاطر جا نماندن از مسابقه بی پایان مدل ماشین و موبایل و لباس، خود و خانواده اش را بیچاره کرده است. برخی از اوقات هم خانواده هایی را می بینیم که به جای کیفیت بخشیدن به زندگی مادی و معنوی خود، زندگی خود را وقف چشم ها و گوش های مردم کرده اند.
امام مهربانمان، حضرت رضا(ع)، برای یکی از یاران خود نسخه ای برای درمان این درد می پیچد که به نظر می رسد برای همگان به ویژه شیعیان و دوستداران آن حضرت مفید باشد.

حکایت از این قرار است که روزی یکی از اصحاب خوب امام رضا(ع) به نام یونس بن عبد الرحمن، نزد ایشان حاضر بود. در همین هنگام عده ای از مردم بصره برای شرفیابی به محضر آن حضرت(ع)، اجازه خواستند. امام(ع) به یونس اشاره نمودند تا در اتاق مجاور پنهان شود و تا زمانی که ایشان اجازه نفرمودند داخل مجلس نشود. آنگاه به بصری ها اجازه وارد شدن دادند. وقتی آنها خدمت حضرت(ع) رسیدند، شروع کردند به سخن گفتن درباره یونس و بدگویی درباره وی را به اوج خود رساندند. سپس از حضرت خداحافطی کرده و خارج شدند. پس از رفتن ایشان، حضرت به یونس اجازه فرمودند تا داخل شود. یونس که سخنان بصری ها برایش بسیار گران بود، با چشمانی اشکبار نزد امام رئوفمان رسید و گفت: فدایتان شوم! من می خواهم از خودم در خصوص این سخنان دفاع کنم. امام رضا(ع) در حالی که او را دلداری می داد به او فرمود: ای یونس  وقتی امام تو از تو راضی است، چکار داری که دیگران چه می گویند؟ آن حضرت پس از اینکه او را نصیحت کردند به وی فرمودند: ای یونس اگر در دست راستت دُرّی باشد و مردم بگویند سرگین است یا بالعکس آیا برای تو تفاوتی دارد؟ ای یونس تو نیز اگر در راه صحیح قدم برداری و امامت از تو راضی باشد،گفته مردم به تو ضرری نمی رساند![1]

این است نسخه شفا بخشی که ما را از شرّ حرف مردم حفظ می کند. پس چه خوب است، برای انجام کارهایمان به جای رضایت مردمی که هیچ وقت راضی نمی شوند، رضایت امام زمانمان را جلب کنیم که مسلماً رضایت خدا و پیامبر او (ص) نیز در همین است.
   


[1]. حَدَّثَنِی آدَمُ بْنُ مُحَمَّدٍ، قَالَ: حَدَّثَنِی عَلِیُّ بْنُ حَسَنٍ الدَّقَّاقُ النَّیْسَابُورِیُّ، قَالَ حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى السَّمَّانُ، قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عِیسَى بْنِ عُبَیْدٍ، عَنْ أَخِیهِ جَعْفَرِ بْنِ عِیسَى، قَالَ، کُنَّا عِنْدَ أَبِی الْحَسَنِ الرِّضَا (ع) وَ عِنْدَهُ یُونُسُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، إِذَا اسْتَأْذَنَ عَلَیْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ الْبَصْرَةِ، فَأَوْمَى أَبُو الْحَسَنِ (ع) إِلَى یُونُسَ: ادْخُلِ الْبَیْتَ! فَإِذَا بَیْتٌ مُسْبَلٌ عَلَیْهِ سِتْرٌ، وَ إِیَّاکَ أَنْ تَتَحَرَّکَ حَتَّى تُؤْذَنَ لَکَ! فَدَخَلَ الْبَصْرِیُّونَ وَ أَکْثَرُوا مِنَ الْوَقِیعَةِ وَ الْقَوْلِ فِی یُونُسَ، وَ أَبُو الْحَسَنِ (ع) مُطْرِقٌ، حَتَّى لَمَّا أَکْثَرُوا وَ قَامُوا فَوَدَّعُوا وَ خَرَجُوا: فَأَذِنَ لِیُونُسَ بِالْخُرُوجِ، فَخَرَجَ بَاکِیاً فَقَالَ: جَعَلَنِیَ اللَّهُ فِدَاکَ إِنِّی أُحَامِی عَنْ هَذِهِ الْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِی عِنْدَ أَصْحَابِی! فَقَالَ لَهُ أَبُو الْحَسَنِ (ع): یَا یُونُسُ وَ مَا عَلَیْکَ مِمَّا یَقُولُونَ إِذَا کَانَ إِمَامُکَ عَنْکَ رَاضِیاً! یَا یُونُسُ حَدِّثِ النَّاسَ بِمَا یَعْرِفُونَ، وَ اتْرُکْهُمْ مِمَّا لَا یَعْرِفُونَ، کَأَنَّکَ تُرِیدُ أَنْ تُکَذَّبَ عَلَى اللَّهِ فِی عَرْشِهِ، یَا یُونُسُ وَ مَا عَلَیْکَ أَنْ لَوْ کَانَ فِی یَدِکَ الْیُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ النَّاسُ بَعْرَةٌ أَوْ قَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، أَوْ بَعْرَةٌ فَقَالَ النَّاسُ دُرَّةٌ، هَلْ یَنْفَعُکَ ذَلِکَ شَیْئاً فَقُلْتُ لَا، فَقَالَ: هَکَذَا أَنْتَ یَا یُونُسُ، إِذْ کُنْتَ عَلَى الصَّوَابِ وَ کَانَ إِمَامُکَ عَنْکَ رَاضِیاً لَمْ یَضُرَّکَ مَا قَالَ النَّاسُ.(شیخ طوسی، اختیار معرفة الرجال (معروف به رجال کَشّی)، تحقیق حسن مصطفوی، مشهد، مؤسسه نشر دانشگاه مشهد، 1490 ه‍ ق، ص 487.)


کلیدواژه ها:

سلام مدیر عزیز وبلاگ دوست داشتنی خودمون جناب آقای دکتر محمد رضا مزرعی(دامت توفیقاته)

من تو اعضای نویسندگان وبلاگ نگاه میکردم دلم برای غربت شما سوخت ای مدیر عزیز ای خوشگل ای دوست داشتنی ... برای همه بچه هایی که دکتری قبول شدن عنوان دکتر رو به اول اسم اونها اضافه کردی من بمیرم واسه غربتت که یکی نگفته چرا برای خودت اضافه نکردی.

این خاکی بودنت منو کشته .

جان ما اضافه کن وقتی ملت بفهمن مدیر وبلاگ دکتره چه شود .

میشه نور علی نور.

اضافه کن منتظریم


کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 94/9/29 ] [ 10:50 عصر ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]

با سلام به تمامی همسنگران عزیز و گرامی

برادر خوبم جناب آقای ایرج زاده خلخالی تولد دومین نوگل باغ زندگیت را به شما و خانواده محترمت تبریک میگوییم .  انشاا.. در راستای جامع پوشاندن به فرمان ولیمان یک جین کامل بچه های خوب و تپل و مپل بیارید.

انشاا.. دفه بعد که گذرم به شمال کشور افتاد حتما جهت دیدار و احوالپرسی مزاحم شما میشوم.

من از طرف تمامی بچه های فارغ التحصیل و علی الخصوص ورودی 81 به شما تبریک مجدد میگویم.

 

 


کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 94/9/29 ] [ 10:28 عصر ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]

اوقات شرعی مشهد به همراه اذان عصر و عشاء - سال 1394

یکی از دوستان اهل سنت خوابگاه نیاز به اوقات شرعی داشت، براش تو اینترنت اوقات شرعی اهل سنت مشهد برای سال 1394 رو جستجو کردم، اما چیز تر و تمیزی که اذان عصر و عشا رو هم داشته باشه، پیدا نشد. منم یه جدول اوقات شرعی رو از روی اینترنت پیدا کردم و ویرایش کردم و اذان عصر و عشا رو بهش اضافه کردم. گفتم اینجا هم بذارم شاید مورد استفاده قرار بگیره.

البته این برای شیعیان هم قابل استفادس. این اوقات شرعی طبق محاسبه مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهرانه.

ضمنا این جدول شامل روزهای 24 آذر (امروز) تا آخر اسفنده.

دانلود اوقات شرعی مشهد به همراه اذان عصر و عشاء - سال 1394


به نام خدا

برا اولین بار ی مقاله به همایشی ملی ارسال کردم .... حالا نتایج همایش اومده ... پنج نفر از برنده ها داوران همایش بودن ... تعدادی هم از دانشجویان این اساتید ... حالا به نظر شما بازم مقاله برا همایش های علوم قرآن و حدیث ارسال کنم؟؟؟؟

یا اصلا تلاشی برا نوشتن مقاله داشته باشم؟؟؟

جالب بود که من برا این مقاله تقریبا ی سال و نیم تلاش کرده بودم ...

این ی درد دل تحقیقاتی بود ..... اینطوری نسل جوان رو جذب قرآن و حدیث میکنن....


کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 94/9/23 ] [ 12:17 عصر ] [ منیره سادات حسینی (82) ]

در روایتی از اباصلت آمده است: «مأمون، امام رضا (ع) را فراخواند و آن حضرت را مجبور کرد از انگور بخورد. آن حضرت به واسطه آن انگور مسموم شد.»

 

درباره نحوه شهادت امام رضا (ع)، بیشتر عالمان شیعه و همچنین تعداد زیادی از علمای اهل سنت، قائل هستند که آن حضرت مسموم و شهید شده است. البته درباره عامل شهادت امام هشتم، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد؛ اما قول مشهور این است که آن حضرت، توسط «مأمون» خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسید.

 

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها:
[ جمعه 94/9/20 ] [ 3:59 عصر ] [ محمد بابانسب (80) ]

مى ‏گویند یکى از اصحاب بر پیامبر بزرگ(ص) دوازده درهم هدیه کرد که لباس بگیرند. حضرت قبول نمود و على(ع) را مأمور خریدارى پیراهن کرد و او پیراهنى به دوازده درهم تهیه کرد و آورد. حضرت هنگامى که دید تمام پول‏ها براى خرید یک پیراهن مصرف شده، به على(ع) فرمود: آیا مى ‏شود این معامله را اقاله کنى؟ من پیراهن ارزان‏تر مى ‏خواهم.

ادامه مطلب...

استاد ابوالفضل علامیاستاد ابوالفضل علامی قاری، مدرس و داور بین‌المللی قرآن کریم دیروز (16 آذر) در سن 57 سالگی دار فانی را وداع گفت.

این استاد قرآن کریم دقایقی پس از اقامه نماز مغرب و عشا و در حال آمادگی برای آغاز جلسه قرآن بر اثر سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ابوالفضل علامی متولد 1337 قم است. وی از سن 22 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و در کنار آن به آموختن علوم قرآن پرداخت. این استاد عزیز از همان سال‌ها به تدریس علومی مانند تجوید و علوم قرائت پرداخت.

از استاد علامی کتب و آثار پژوهشی بسیار و طراحی نرم‌افزار‌های مختلف قرآنی بر جای مانده است.

منبع:
فارس

درگذشت این استاد عزیز را تسلیت عرض می کنیم.
ان شاء الله با حضرت سید الشهدا علیه السلام محشور باشن.

پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پی درگذشت استاد علامی

تلاوت ماندگار استاد ابوالفضل علّامی در محضر امام خمینی رحمه الله (فبلم)

انتقاد استاد علّامی از کم کاری ها در تربیت حافظان قرآن (فیلم)


1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2415003
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه