سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

مرکز آموزش های آزاد دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد جهت علاقه مندان به فراگیری علوم قرآنی و دیگر علوم روز اقدام به برگزاری دوره های یک ماهه با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و ارائه گواهی پایان دوره نموده است.

علاقه مندان به ثبت نام در این دروه ها می توانند با شماره تلفن 8446900 و یا 6066156 تماس حاصل فرمایند.


کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(33)،

سالروز وفات امّ المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها

خدیجه، و کجاست مثل خدیجه؟ او مرا تصدیق کرد آنگاه که مردم مرا تکذیب کردند و با مال خود مرا بر دین خدا کمک و یاری نمود.
(رسول خدا صلی الله علیه و آله)
سالروز وفات ام المؤمنین تسلیت


نقل است امام علی‌ بن موسی‌ الرضا(ع) هرگاه هلال ماه رمضان طلوع می‌کرد، رو به قبله می‌ ایستاد و دستان خود را به آسمان بلند می‌کرد؛ از خداوند می‌خواست آن را هلال مبارکی قرار دهد و توفیق روزه‌داری، سلامت جسم و اطاعت از پروردگار متعال را طلب می‌کرد.
در دعای شصت و یکم کتاب «صحیفه رضویه جامعه»، دعای امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) هنگام افطار بدین صورت بیان شده است:

عنه قال: من قال عند إفطاره: «اللّهم لکَ صُمنا بتوفیقک وعلی رِزقکَ اَفطَرنا بِاَمرک، فَتقبّلهُ مِنّا واغفر لنا، اِنّک اَنت الغَفورُ الرّحیم». غفرالله ما دخل علی صومه من النقصان بذنوبه.

از امام رضا(ع) نقل شده که فرمودند: هر کس هنگام افطارش بگوید: «خداوندا! با توفیق تو برایت روزه گرفتیم و با دستور تو با روزی‌ات افطار کردیم، پس آن را از ما بپذیر و ما را بیامرز، به راستی که تو خودت بسیار آمرزنده و بسیار مهربانی». خداوند هر نقص و عیبی را که به خاطر گناهانش بر روزه او وارد شده، می‌آمرزد.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 92/4/27 ] [ 5:24 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

همایش بین المللی اندیشه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان - آبان 93

سطح برگزاریبین المللی
برگزار کنندگان: مؤسسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی قدس‌سرّه
مهلت ارسال چکیده مقالات: 
مهلت ارسال متن کامل مقالات: 30 دی 1392
تاریخ برگزاری همایش: 24 الی 26 آبان 1393
 سایت همایش: /hanat.iki.ac.ir
تلفن تماس دبیرخانه: 02532909099
آدرس دبیرخانه: قم, بلوار جمهوری اسلامی, موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
محل برگزاری: قم
الف) مطالعات روش‌شناختی و معرفت‌شناختی
محورهای همایش
مقاله

کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 92/4/24 ] [ 11:30 صبح ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

ملتی که ماه رمضان را دارد، خدا را دارد. ملتی که مردم را دارد مجاهدت و شهادت را دارد و ملتی که مجهز به ابزار مجاهدت و متکی به خداست، هرگز مغلوب نخواهد شد. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان؛ اینفوگرافیک زیر ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان را به همراه اوقات شرعی البته واسه تهران رو با هم به نمایش گذاشته. کار قشنگه دست طراحش درد نکنه

ادعیه ماه مبارک رمضان

برای مشاهده در اندازه اصلی بر روی تصویر کلیک کنید


کلیدواژه ها: رمضان المبارک(18)،

[ یکشنبه 92/4/23 ] [ 4:32 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در 1370/12/13 در در دیدار اعضاى گروه ویژه و گروه معارف اسلامى صداى جمهورى اسلامى ایران‌ به نکات مهمی درباره موسیقی مذهبی و اذان و مناجات‌های صدا و سیما اشاره کردند.

ایشان در این سخنان «ربنا»ی شجریان را اثری هنری می‌خواند که فاقد حس و حال مناسب برای اذان ماه مبارک رمضان است و بهتر است با نمونه‌های مسجدی جایگزین شود: «آن «ربّنا»هایى که شجریان خوانده و در ماه رمضان قبل از اذان مغرب مى‌گذارند، یک کار هنرى است؛ یک کار حالى نیست؛ مناسب نیست که بعد از اذان، کسى بخواهد آن‌طور چیزى را بگذارد؛ نه، بعد از اذان، به نظرم مى‌رسد که همین صداى معمولىِ مسجدىِ ما بهتر و مناسب‌تر باشد.»
ادامه مطلب...

آیت‌الله سبحانی در تفسیر سوره «یس»  گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند «اگر سوره یس را اول صبح بخوانید تا مغرب آن روز در امان هستید و اگر شب هم آن را بخوانید تا صبح در امان خواهید بود» این حدیث نشان‌دهنده جایگاه والای یس در میان دیگر سوره‌های قرآن است و بر اساس روایات آن را قلب قرآن نیز خوانده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مطرح شدن سه مبحث توحید، نبوت و معاد در سوره «یس» بیان داشت: به همین دلیل سوره یس را سوره اصول ثلاثه هم خوانده‌اند؛ هر بدنی به قلبی نیاز دارد که خون را در آن به گردش درآورد، سوره یس هم به دلیل اینکه سه اصل اساسی دین را مطرح کرده قلب قرآن نامیده شده است.


کلیدواژه ها: قرآن کریم(25)،

در یکی از آخرین جمعه های ماه شعبان، رسول گرامی اسلام خطبه ای خواندند که بعد ها به خطبه شعبانیه مشهور گشت. خطبه ای که پیامبر اکرم (ص) از سر خیر خواهی خطاب به مسلمانان برای درک بیشتر لحظات ماه مبارک رمضان ایراد فرمودند و از مضامین فوق العاده ای برخوردار می باشد. در ابتدای این ماه فرصت مناسبی است تا برای درک بیشتر این ماه مروری به این خطبه بیاندازیم:

خطبه شعبانیه


کلیدواژه ها: رمضان المبارک(18)،

[ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 4:56 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

امام موسی بن جعفر (ع) از پدران بزرگوارش(علیهم السلام) نقل فرمودند: برای روزه دار، هنگام افطارش، یک دعا مستجاب است، پس وقتی اولین لقمه را برداشتی، بگو: بسم الله یا واسع المغفره اغفر لی.

مقدم داشتن نماز مغرب بر افطار

امام صادق(ع) می فرمایند: مستحب است، روزه دار اگر توانایی دارد، ابتداء، قبل از افطار نمازش را بخواند. همچنین امام باقر (ع) فرمودند: اگر میل تو به افطار و غذا خوردن، تو را از نماز باز می دارد، ابتدا افطار کن، تا دور شود از تو وسوسه های نفس ملامت گر. (و هنگام نماز با فراغ بال و آرامش نماز بخوانی). همچنین ایشان در حدیثی دیگر می فرماید: در ماه رمضان، ابتدا نماز بخوان، سپس افطار کن، مگر با گروهی باشی، که آنها منتظر افطارند.

بر این اساس، استحباب خواندن نماز قبل از افطار، دو مورد استثنا دارد، طاقت و صبر نداشتن روزه دار، و وقتی گروهی منتظر ما باشند. هر مومنی برادر مومن خود را شبی از ماه رمضان افطاری دهد، خداوند برای او پاداش آزاد کردن سی بنده مومن در راه خدا را، می نویسد و در برابر هر کدام، (مهمانان افطاری) دعایی مستجاب را نیز دارد

دعای هنگام افطار

دعاهای مختلفی در هنگام افطار وارد شده است که مرحوم شیخ عباس قمی آن را در مفاتیح الجنان آورده است اما در اینجا به روایتی از امام رضا (ع) اشاره می کنیم که حضرت می فرمایند: هر کس هنگام افطارش، بگوید: «اللهم لک صمنا بتوفیقک و علی رزقک افطرنا بامرک فتقبله منا و اغفر لنا انک انت الغفور الرحیم» خداوند، آنچه را از نقص و زیان، بر روزه اش وارد ساخته، می بخشاید.

گفتن ذکر لا اله الا الله

امام صادق (ع) فرمودند: هر کس روزه خود را با کلام صالح و عمل صالح به پایان رساند، خداوند، روزه او را قبول می فرماید. گفته شد: ای پسر رسول خدا، کلام صالح چیست؟ فرمود: شهادت به کلمه لا اله الا الله و عمل صالح خارج کردن فطریه از مال خویش است.

توصیه به افطار با آب گرم، خرما و شیر
ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: رمضان المبارک(18)،

[ پنج شنبه 92/4/20 ] [ 4:26 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

بسیاری از ما، ساعت های زیادی از روز را پشت مانیتور کامپیوتر به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می گذرانیم. ساعت ها پشت میز می نشینیم و بی وقفه به صحفه مانیتور خیره می شویم.

 
برای اینکه در آینده دچار مشکلات جسمی ، ستون فقرات و یا چشم نشویم حتما  باید نکاتی را رعایت کنیم تا همیشه بتوانیم از این وسیله سرگرم کننده و حیاتی ،استفاده کنیم.

 
خطراتی که همراه با کامپیوتر می آیند

  ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: کامپیوتر و اینترنت(10)،

1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 2414960
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه