سلام هم مکتبی دوستان عزیز قراره که انشاا.. در 9 بهمن ماه امسال (93/11/09) ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر سومین مجمع عمومی فارغ التحصیلان به همت مسئولین دانشکده و با مشارکت شما عزیزان برگزار بشه لذا از شما فرهیخته گرامی میخوایم که برنامه های پیشنهادی خودتون رو تو قسمت نظرات همین مطلب برامون بذارین تا انشاا.. یک برنامه با شور و نشاط و دلچسب برای شما تدارک ببینیم. و بتونیم برنامه ای خاطره انگیز برای شما رقم بزنیم. دوستان تو هر موضوعی میتونن نظر بدن از مکان و زمان و کیفیت و نحوه برنامه ها تا مجری و سخنران و نهار و دسر و ....... میخواییم برنامه جوری باشه که شما میخوایین پس تنبلی نکن و نظرت رو برامون بذار . بذار دیگه منتظرماااااا !!!!!!. * برای دیدن سایر مطالب درباره: شروع و پایان اسکان (خوابگاه و هتل آپارتمان)، شرایط هتل آپارتمان، مسابقه خاطره دانشجویی، نمایشگاه آثار علمی دانشجویان، ثبت نام کاندیداهای شورای سوم به اینجا مراجعه کنید. [ شنبه 93/9/15 ] [ 10:37 عصر ] [ سید رسول سید حسینی (81) ]
جا مانده ایـــــم و شرح دل ما خجـــــــالت است ویـــزا،بلیــــط، کـــرب و بـــلا مال خـــوب هاست یــــک اربعیـــن غــــــزل، بــــه امیـــــد عنایتـــــی چیــــزی بـــــــرای عرضـــــه ندارم مــــرا ببــــخش ما هیــــــچ، ما گنـــــاه... فقـــــط جان مــــــادرت باشـــد حسیــــن(ع)، کــــرب و بـلا مال خوب ها
هر شب می خونم باشور ونو ا، کربلا می خوام ابوالفضل ناراحتــ نباشین، یه روزم نوبت ما میشه.ان شاالله عوضش برای زوار حرم ارباب انقدر دعا میکنم که اسمم رو به عنوان "دوستدار زوار الحسین علیه السلام" بنویسن ضمناً مدیحه بالا رو آقای جلال زارع خوندن که در صورت تمایل می تونید از اینجا دانلود کنید و گوش کنید. التماس دعا [ شنبه 93/9/15 ] [ 9:56 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
اردیبهشت ماه امسال ترجمه ی جدیدی از قرآن به وسیله ی مرکز طبع و نشر قرآن منتشر شد. در تهیه ی این ترجمه، از کتب بسیاری در زمینه های تفسیر، زبان و ادبیات عرب، مفردات و لغت، و زبان و ادبیات فارسی استفاده شده، و مترجم سعی کرده است که ترجمه ی روان و قابل فهمی را از قرآن کریم ارائه دهد، به همین دلیل در جای جای متن این ترجمه، عبارات داخل پرانتز زیادی را مشاهده می کنید. محقق این ترجمه، آقای محمّد فقیهی رضایی است که پیش از این، شاهد اثر دیگر ایشان با نام «قرآن حکیم» بوده ایم، اثری محبوب که قطعاً همگی می شناسید. این ترجمه در این چاپ، با توضیحات تفسیری، البته ویژه ی دانش آموزان، همراه است؛ یعنی روشی شبیه همان قرآن حکیم، اما ویژه ی دانش آموزان. در ادامه، توضیحات بیشتری درباره ی این ترجمه و این قرآن را که بخشی از «سخن محقق» است و در انتهای این قرآن آمده، مشاهده می کنید. *** [ پنج شنبه 93/9/13 ] [ 3:42 عصر ] [ محمد رضا مزرعی فراهانی (86) ]
سوم آذر ماه اولین کارگاه از مجموعه کارگاه های روش تحقیق و مقاله نویسی با عنوان کارگاه آشنایی با روش ها و مهارتها ی جستجو در اینترنت و ابزارهای کاوش با تدریس سرکار خانم دکتر الهه شاهپسند برگزار گردید. [ یکشنبه 93/9/9 ] [ 7:13 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
به نام خداوند حکیم متن ذیل برگرفته از صحبت های دکتر برومند در کلاس درس است.
قرآن آنقدر شفاف است، آنقدر جذاب است که ابهامی را جا نمیگذارد. فقط خدا کند که ما با قرآن مأنوس باشیم. تا وقتی مأنوس نشدیم انگار راه نمیدهد، ما مَحرم نیستیم، محرم نیستیم راه نمیدهد؛ بعد حتی بدبین هم میشویم. انتظار داریم و می بینیم آن طور که دلمان می خواهد نیست؛ اما زمانی که شخص مَحرم بشود، به حریم قرآن و به حریم اهل بیت علیهم السلام نزدیک شود، به او راه میدهند، برای ورودش اذن میدهند، آن وقت قرآن بسیار جذّاب و شگفت انگیز خواهد بود. اهل بیت علیهم السلام بسیار دوست داشتنی و شگفت انگیز خواهند بود. دوستان، اهل بیت علیهم السلام آینه هستند؛ آینه. آینه می دانید یعنی چی؟! [ یکشنبه 93/9/9 ] [ 1:8 عصر ] [ دکتر طاهره رجایی (80) ]
هیچ میدونستید که : امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اصلا برنامه و ماموریتی برای نابودی هیچ انسانی ندارند؟؟؟ تا حالا دقت کرده بودید که هیچ یک از اولیاء الهی و حتی خود خدا کسی را نابود و هلاک نمی کنند؟؟ چرا که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ للهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یُحْیِیکُمْ حالا چه اتفاقی میفته که بعضی با تصرف ولی خدا و یا با حکم وقضای الهی هلاک میشن؟؟؟؟ من از این فراز دعای عهد نکته ای رو استفاده کردم که خیلی دلنشین و در عین حال تکون دهنده است: تکلیف و برنامه امام همچون قانون عمومی هستی ، اینه که باطل رو نابود و لِه کنند چون باطل کان زهوقا یعنی خودش نابود شدنیه حالا هرکس به باطل و لشکرش چسبیده باشه و حاضر نباشه از اون جداشه..... چی میشه؟؟؟ طبیعتا به همراه رفیقش نابود میشه وگرنه امام تنها برای دمیدن حیات و کندن انسانها از مصادیق پر زرق و برق باطل تشریف میارن اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا و ما عشت من ایامی عهدا و عقدا و بیعه له فی عنقی!!!!!!ت [ شنبه 93/9/8 ] [ 10:26 صبح ] [ استاد دکتر بی بی حکیمه حسینی ]
کسب رتبه برتر در دومین جشنواره ملی مقاله «اصول حاکم بر رفتار سیاسی امام رضا(ع)» از دکتر محسن دیمه کار عضو هیأت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد و ابوالفضل کاظمی دانش آموخته سال 1390 دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، رتبه چهارم دومین جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) از دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بجنورد را کسب نمود. به گفته حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی توسعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا(علیه السلام) ادامه مطلب... [ چهارشنبه 93/9/5 ] [ 11:59 عصر ] [ محمد رضا مزرعی فراهانی (86) ]
به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از مشهد ، سجاد رحیمی دانشجو مقطع کارشناسی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد موفق به کسب رتبه اول رشته حفظ کل قرآن مجید در سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 29 آبان ماه با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین، مدیران قرآنی و قاریان و حافظان برگزیده سپاه در سالن همایشهای ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد. سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در این مراسم از تلاشگران عرصه قرآن به عنوان "رزمندگان قرآنی" یاد کرد و افزود: ادامه مطلب... [ دوشنبه 93/9/3 ] [ 11:53 عصر ] [ محمد رضا مزرعی فراهانی (86) ]
نزدیک منزل ما، یک مسجد کوچک به نام امام حسن(ع) هست که اتفاقا مثل امام حسن(ع) غریب هم هست؛ برای همین، هر وقت که خدا توفیق بدهد، برای شرکت در عزاداری سید الشهدا(ع) به آنجا می رویم. ذاکرانش بچه های محله اند. شیخ مسجد هم یک طلبه جوان بیست و سه چهار ساله است. آنها خالصانه و به قدر وسعشان می کوشند، اما به نظرم جلسه آنگونه که باید، نمی شود؛ موضوعات سخنرانی آشیخ، چندان متناسب با حال مخاطبان نیست؛ در یکی از شبهای محرم، درباره تحریم شطرنج سخن می گفت و در شبی دیگر درباره عدم تحریم گوشت اسب و... . یکی از حاضران در سخنرانی به شوخی می گفت: «آشیخ همان درسی را که صبح در حوزه خوانده، شب به ما تحویل می دهد!» من پیشتر فکر می کردم که با این شرایط، و وقتی فرصت نمی کنیم در یک جلسه دیگر هم شرکت کنیم، آیا بهتر نیست به جای این جلسه، در جلسه دیگری شرکت کنیم؟ در این صورت، مسجد غریب تر نمی شود؟ و ...؟ اما حالا فکر می کنم مهم اینست که مجلس سید الشهدا خالی نماند. البته که اگر آشیخ فضای حال و مقام را در سخنرانی در نظر بگیرد، و این فرصت مهم را برای رشد دادن مردم غنیمت بداند، بهتر است. کسی هم که از مضمون سخنرانی ها راضی نیست، باید با مطالعه شخصی، این کمبود را جبران کند. اما با این همه، مجلس سید الشهدا هر جور که باشد، مجلس سید الشهداست. هر کس در هر مجلسی که برایش مقدور است، شرکت می کند و نتیجه با خداست: {لَا تَدْرُونَ أَیُّهُمْ أَقْرَبُ لَکُمْ نَفْعًا} [النساء: 11] [ دوشنبه 93/9/3 ] [ 2:7 عصر ] [ دکتر الهه شاهپسند (82) ]
با سلام خدمت همه دوستان و با تشکر از خانم دکتر رستمیان که زحمت مطلب در پست قبلی رو کشیدن؛ البته منتظر دیگر مرقومات و رهنمودهای ایشون و دیگر دانش آموختگان عزیز دانشکده هستیم. شبهه ای که به نظر ایشون و برخی دیگر از دانشجویان پیش اومده بود خدمت سرکار خانم دکتر حسینی عضو محترم هیأت علمی دانشکده منعکس نمودیم و ایشون هم لطف کردن و بصورت ذیل مطلبشون رو شرح و تبیین نمودن: «سلام به همه دوستان عزیز که با توجه و یا نقد مشفقانه بنده رو مورد لطف قرار دادند. چند وقت پیش (دو روز قبل از عاشورای حسینی) در جلسه کارکنان دانشکده مطالبی را به اقتضای جمع حاضر که همه اهل مجالس عزاداری و محبین حضرات اهل بیت : بودند، مطرح کردم که البته از همان روز بنا شد بطور مجازی هم منعکس بشه. بنابراین بعد از جلسه از بنده خواسته شد خلاصه مباحث را مکتوب کنم که در فرصتی چند دقیقه ای این کار رو انجام دادم. لذا نکته اولش که یکی از آسیبهای عزاداری بود، از شدت ایجاز مخلّ شده و مقصود را وارونه جلوه داد: تکرار و حضور زیاد در مجالس اهل بیت (علیهم السلام)، گاهی اوقات عظمت مصائب و سوز بلایای ایشان را در وجود ما می کاهد و نوعی بی تفاوتی و قساوت را در وجود ما نمایان می سازد که در این صورت می بایست طبق فرمایش معصومین (ع) تا حد حضور قلب کامل و انکسار قلبی در این مجالس حضور یابیم. بنابراین لازم است به این شرح اصلاح و تبیین کنیم که: در جمله بالا که در صدد آسیب شناسی است و اصل آسیب شناسی یا پاتولوژی مال اموری است که نفس شان خوب و لازم و حتی حیاتی است. مثلا آسیب شناسی تفسیر به این معنی نیست که تفسیر بَده !!!! یا آسیب شناسی روایات !! یا آسیب شناسی قلب!!!.....ولیکن این امور مثبت و ضروری دچار افات و بیماری هایی میشن که شناسایی و درمانش به کارکرد بهتر اون کمک می کنه. پس هرگز خود حضور و تکرار اون در مجالس اهل بیت نفی و خدشه نشده بلکه منظور اینه که اگه این مؤانست ها موجب بی تفاوتی بشه باید به فکر درمان بود. مثالش هم برای روشن شدن مقصود، اوقاتی است که در اتومبیل با منزل نوار مداحی یا روضه پخش میشه و سوزناک ترین مصائب اهل بیت : را بیان میکنه و ما داریم به غفلت و صحبت و بی خیالی طی می کنیم!!! این آسیب های جبران ناپذیری به روح و ارتباط ولایی مون میزنه. البته در انتها راهکاری ارائه دادم که بیش از پیش موجب شبهه و بدفهمی مطلب شد و به این شکل شرحش میدم که : همانطور که در مورد مستحبات فرمودند به اقبال دل و شوق عبادی توجه بشه و هنگام عدم آمادگی به واجبات اکتفا بشه، در امر عزاداری هم زمان بی توجهی و مشغله هایی که باعث میشن مصبیت رو بشنویم اما هیچ اندوه و واکنش مناسبی (حتی تباکی) نشون ندیم ، نباید اون مطالب عظیم رو که لقد عظم فی السموت علی جمیع اهل السموت در معرض وهن و بی تفاوتی قرار بدیم. پس کلمه حضور قلب کامل رو که مسامحتاً آمده باید برداریم و توجه و انکسار دل که مراتب متعددی داره بذاریم. تذییل: تباکی یعنی اشک نداری اما دلت سوخته یا دوست داری بسوزه و تظاهر به گریه کنی که حتی اینم خوبه. نهایتاً از دوست عزیزم تشکر میکنم اما در پرانتز بگم که پررنگ ترین مطلب اون نوشته هم این فرازش نبود!!!! » دوستان در صورت تمایل می تونند سخنرانی خانم دکتر حسینی رو از اینجا دریافت و گوش کنند. حجم: 6 مگابایت [ یکشنبه 93/9/2 ] [ 2:9 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
|
||