• وبلاگ : رضويّون
  • يادداشت : انسان 250 ساله: پايه گذاري نظام اسلامي
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام بر مدير عزيز جناب مزرعي.
    از اين پست حضرت عالي به خاطر اين بسيار لذت بردم که پايينش اون آيه شريفه زيبا را گذاشتيد. بحث در مورد پايه گذاري نظام اسلامي بماند. اما نکته اي که به ذهن ناقصم رسيد اينکه زماني نظام نظام اسلاميست که در آن قرآن مهجور نباشد. اما نکته اصلي بنده اينجاست که مردم همه اشتباه متوجه شده اند. *در اين آيه نفرموده ان قومي اهجرو هذا القرآن مهجورا که با اين وصف شامل حال جامعه ما نميشود. چون قرآن را رها نکرده اند.
    بلکه در آيه فرموده اتخذو.... که شامل حال جامعه ما مي شود. يعني قرآن را گرفتند اما مهجور و دور انداخته اند.همش شد خواندن قرآن و قرائت و حفظ و تجويد و ثواب و محفل و اموات و ..... اما مفاهيم آن در حد مهجوريت کامل. در جامعه مفاهيم قرآني را نميتوان پياده کرد. جامعه اگر چنين باشد با خواسته هاي بسياري تضاد دارد.
    اين نکته هم بسيار قابل تامل است. وقتي شيخ طوسي در مورد آيه از سوره بقره فتوي مي دهد و نگاه فقهي دارد يک حکمي مي دهد اما در تفسير تبيان در مورد همون آيه حکمي کاملا متفاوت مي دهد چون که ديدش در تفسير قرآنيست نه فقهي. حالا چقدر فتاوا و مفاهيم و اعمل جامعه قرآنيست؟ نميدانم.
    هدف اين بود که پيام آزادي و بيداري و خوشبختي به انسان ها برسد...........
    (آقا تشکر بسيار استفاده نموديم)
    پاسخ

    سلام بر سجاد عزيز. ممنونم توضيح خيلي خوب و جديدي بود. واقعاً اينطوريه که ميگي. الآن اونايي که زندگيشونو بر پايه ي قرآن گذاشتن خيلي کمن. قرآن رو به قول شما فقط براي ثوابش ميخونن. در حالي که اين قرآن همش برنامس (ثوابش به جاي خود). بحث درباره فتواها رو هم بذاريم به عهده ي اهلش.