سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

 

بسم الله...

هفت‌سین امسال را به حرمت عزای تو سیاه‌پوش کرده‌ام

سفره‌ای که به اسم تو پهن شود

آینه نمی‌خواهد

و ماهی درون تنگ نمی‌خواهد

که تو خودت آینه‌‌ی خدایی

و تنگ چیزی است شبیه کوچه‌‌ای تنگ

که مسیرش بسته باشد رو به مظلومه‌ای بی‌دفاع!

این سفره

حتی قرآن هم نمی‌خواهد!!

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: فاطمیه(10)،

[ پنج شنبه 92/12/29 ] [ 10:35 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله بر ما در منزل وارد شد. فاطمه علیها السلام نزدیک دیگ غذا نشسته بود و من هم برایش عدس تمیز می‌کردم. آن حضرت مرا با لقب ابالحسن می‌خواندند، عرض کردم: بفرمایید.

اظهار داشتند: بشنو از من آنچه را که به دستور پروردگارم می‌گویم! هیچ مردی نیست که در کارهای منزل به همسرش کمک کند، مگر اینکه پاداش او به هر تار مویی که بر بدنش روییده باشد، ثواب یک سال عبادتی است که تمام روزهایش را روزه گرفته و تمام شب‌هایش را به عبادت ایستاده، شب زنده داری کرده باشد و خداوند به او ثوابی می‌بخشد که به انبیای صابر خود مثل حضرت داوود و یعقوب و عیسی علیهم السلام بخشیده باشد.

ای علی! کسی که در کارهای خانه به همسر خود بدون سرکشی و دلتنگی و تکبر خدمت نماید، پروردگار اسمش را در دفتر شهدا ثبت می‌کند و برایش به هر روز و شبی ثواب هزار شهید و به هر قدمی که بر می‌دارد به آن مرد ثواب حج و عمره می‌دهد و به هر قطره ای که از بدنش عرق بیاید یک خانه در بهشت برایش منظور می‌نماید.

ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر، از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

ای علی! کسی که روگردانی و تکبر نکند در خدمت به همسرش بدون حساب وارد بهشت می‌شود.

ای علی! خدمت به همسر کفاره (پاک کننده) گناهان کبیره است و خاموش کننده آتش خشم پروردگار جبار و صداق ازدواج با حورالعین و این خدمت موجب زیادی خوبی‌ها و علو مقام است.

ای علی! خدمتکار همسر نمی‌شود مگر شخص صدیق و درستکار و یا شهید و یا مردی که خداوند متعال خیر دنیا و آخرت را برایش خواسته باشد.

منبع: بحارالانوار، ج 13، ص 133 چاپ ایران و جامع الاخبار ص 102 

 http://shia24.com/

 


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 92/12/28 ] [ 11:56 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای مدظله العالی:
رایانه‌ها و فضاى مجازى و سایبرى که الان در اختیار شماست، اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، میتوانید یک کلمه حرف درستِ خودتان را به هزاران مستمعى که شما آنها را نمیشناسید، برسانید؛ این فرصت فوق‌العاده‌اى است؛ مبادا این فرصت ضایع شود. اگر ضایع شد، خداى متعال از من و شما روز قیامت سؤال خواهد کرد.
1391/07/20


کلیدواژه ها: امام خامنه ای(15)،

سلام بر همه زن ذلیل ها

میبنم که هیچ کی مطلب جدیدی نمیزاره احتمالا به خاطر اینکه از بس کار میکنین تو خونه دیگه توانی براتون نمیمونه!!!! بدو اینجا رو پاک کن بدو اونجا رو بشور حالا بیا شیشه تمیز کن حالا........... این داستان هم چنان ادامه دارد. ای جماعت زن ذلیل ................. البته خودم امشب کار رو پیچوندم تا یه حالی به وبلاگ بدم دیگه وقت ندارم باید برم گرد گیری کنم!!!!!!!!!!!!! ای خدای کریم به دادم برس


کلیدواژه ها:

کنکوریها خوب بخوابند


یک متخصص اعصاب و روان (دکتر رحیم همتی) به کنکوریها تأکید می کند که خوب بخوابند.
وی می گوید:

با توجه به اینکه سرعت و دقت در کنکور حرف اول را می زند، کنکوریها باید به خواب و تغذیه خود در روزهای نزدیک به کنکور توجه داشته باشند و در شبهای نزدیک به آزمون خوب و به موقع بخوابند.
 با توجه به اینکه خواب کافی، تفریح سالم و تغذیه از ملزومات یادگیری مطالب است، بیدار ماندن به منظور تمرین و یادگیری در شبهای نزدیک به کنکور، جز خستگی و اختلال در حافظه خاصیت دیگری ندارد.
  بیدارخوابی در شبهای نزدیک به آزمون کنکور، استرس داوطلب را افزایش می دهد، با برهم زدن سیستم زمانی بدن، فشار مضاعفی به شبکه عصبی وارد می شود که این فشار مضاعف سبب خستگی، بی حوصلگی و احساس دلهره در داوطلب می شود.
 خستگی و احساس دلهره بیش از حد سبب اختلال در یادگیری می شود، بنابراین خواب مناسب سبب می شود بازدهی آموخته ها راحت تر صورت پذیرد.

به نقل از:روزنامه قدس


کلیدواژه ها:

اطلاعیه ی سازمان سنجش:

سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1393 می‌رساند که کارت شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان آزمون مذکور از روز سه‌‌شنبه 13/12/1392   بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده فرآیند آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال 1393 رأس ساعت 8:00 صبح روز جمعه 16/12/92 در 53 شهرستان مختلف کشور برگزار خواهد شد. نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان درج می گردد. ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهدگرفت قابل پرینت و دریافت می‌باشد.

 

 


کلیدواژه ها:

 

برخی گناهان را خیلی ها انجام نمی دهند و یا در خفا انجام می دهند مثل.... بماند،

برخی اعمال را گرچه همه می دانند گناه است ولی متاسفانه بسیاری باز انجام می دهند مثل دروغ و غیبت و....

برخی کارها نیز هست که بسیاری از مردم توجه ندارند که گناه است از جمله اسراف و بویژه اسراف آب.

 

ببینید در هنگام وضو گرفتن یا در حمام و یا در شستشوی ظرف و ماشین و.... چقدر آب هدر می رود

الانم که عید نزدیکه و وقت خونه تکونیه، پیشاپیش عیدو تبریک میگم

خواهش میکنم به بحث آب دقت کنید و در حد امکان به دیگران گوشزد نمایید.

گرچه فعلا به صورت جدی کمبود آب احساس نشده ولی توی یه خبری خوندم که

در آینده جنگ میان کشورها بر سر آب خواهد بود.....

جدای از این اگر آب به وفور هم باشد دین ما اجازه اسراف به ما نمی دهد. مراقب این گناه مهلک باشیم.

 

 


کلیدواژه ها: نکته(2)،

[ دوشنبه 92/12/12 ] [ 11:39 صبح ] [ احمد محمدیان صبحی (86) ]

بیشتر ما گمان می‌کنیم نعمت یعنی آن چیزهایی که خداوند به ما داده است و آنچه نداریم، نعمات دریغ شده است. اما مولای ساجدان چنین گمان نمی‌کند. او معتقد است آنچه ندارد نیز نعمت است! تا آنجا که حتی شکر بیشتری از داده‌ها می‌طلبد! او در دعا به هنگام مشاهده‌ی بهره‌مندان از دنیا فرموده است: «خدایا شکری را که به خاطر نداده‌ها به درگاهت می‌آورم، بیشتر از شکرم بر داده‌هایت قرار ده.»(وَ اجْعَلْ شُکْرِی لَکَ عَلَى مَا زَوَیْتَ عَنِّی أَوْفَرَ مِنْ شُکْرِی إِیَّاکَ عَلَى مَا خَوَّلْتَنِی) او بازداشتن نعمت را نیز نعمت دانسته است؛ چرا که این بازداری عین صلاح بنده و دفع ضرری بزرگ از اوست.

خدایا ما را شاکر همه‌ی نعماتت قرار ده

(برگرفته از صحیفه سجادیه، دعای 35؛ همراه با نگاهی به شرح ارزشمند سید علیخان کبیر بر صحیفه: ریاض السالکین،5/187)


کلیدواژه ها: صحیفه سجادیه(1)،

چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه از سراسر کشور اردیبهشت‌ سال 93 در مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا زارع مهرجردی، رئیس دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد از برگزاری چهارمین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با حضور بیش از 200 نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان از 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور در اردیبهشت‌ماه سال 93 در مشهد خبر داد.

وی گفت: متسابقین در چهارمین المپیاد قرآنی در سه بخش کتبی، شفاهی و فرهنگی و هنری در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، مداحی و دکلمه خوانی در بخش کتبی رشته های آشنایی با مفاهیم قرآنی، آشنایی با احادیث و ادعیه، سیره معصومین (ع)، قرآن شناسی، ترجمه و مفردات قرآنی، احکام و حفظ موضوعی قرآن کریم و در بخش فرهنگی و هنری در رشته های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تذهیب، عکاسی، پوستر، وبلاگ نویسی، داستان، شعر، فیلمنامه نویسی، نمایش نامه نویسی، فیلم کوتاه، نماهنگ، پویا نمایی، نرم افزار، مقاله نویسی، معرق به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(20)،

1   2   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 2415248
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه