سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

من اهمیت نمى‌دهم درباره‌ى ما چه مى‌گویند؛ من مى‌خواهم دل ولایت را راضى کنم.»

او به راستی دارای تقوای سیاسی بود با وجودی که فرمانده سپاه و لشگر بود و امکانات فراوان در دست او بود، اما درست مثل یک بسیجی ساده زندگی می‌کرد. بارها می‌گفت: من یک پاسدار هستم. باید طوری زندگی کنم که اگر فردا این پست و مقام را از من گرفتند، وضع زندگی‌ام با دیروز که صاحب مقام و عنوان بودم تفاوت نکند.

فرازی از وصیت نامه: استغفرالله، خدایا امان از تاریکی و تنگی و فشار قبر و سوال نکیر و منکر در روز محشر و قیامت، به فریادم برس. خدایا دل شکسته و مضطرم، صاحب پیروزی و موفقیت تو را می‌دانم و بس. و بر تو توکل دارم. خدایا تا زمان عملیات، فاصله زیادی نیست...


کلیدواژه ها:
[ جمعه 91/12/11 ] [ 9:22 عصر ] [ حسین رضایی (87) ]

سلام خدمت همه ی دوستان

هرکدوم از شما این مطلب رو می خونید یک نظر بدید.

پیشرفت علمی فارغ التحصیلان دانشکده تربیت مدرس مشهد چگونه بوده است ؟

چه راهکار های مناسبی برای ادامه تحصیل فارغ التحصیلان این دانشکده دارید؟

چه برنامه ریزی مناسبی رو برای آمادگی فارغ التحصیلان جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری برای شاغلین در ادارات یا نهاد های دولتی دیگر  دارید؟

 


کلیدواژه ها:
[ پنج شنبه 91/12/10 ] [ 11:51 صبح ] [ سجاد نیازی (81) ]

در آستانه برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم و هفتمین همایش بخش پژوهش های قرآنی و با هدف آشنایی دانشجویان با موضوع مقاله نویسی و دیگر موضوعات مرتبط با آن، صبح امروز، هفتم اسفند ماه کارگاه آموزش مقاله نویسی با حضور عضو هیأت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد سرکار خانم الهه شاه پسند و دیگر دانشجویان علاقه مند برگزار شد.

خانم شاهپسند در این کارگاه مطالبی در رابطه با تفاوت سؤال رساله و مسأله محور بودن مقالات علمی، بیان شیوه ی مسأله یابی و ضرورت آن از طریق پیاده سازی بر برخی مصادیق را بیان نمود

وی در ادامه توضیحی پیرامون ساختار کلی و بخش های مختلف یک مقاله ی علمی و‌ لزوم مراجعه به شیوه نامه مجلات برای در نظر داشتن تمایزاتی که در برخی مجلات در این رابطه از طریق برخی مصداق ها دارند را ارائه نمود.

خانم شاه پسند در پایان این کارگاه به سؤالات دانشجویان در این خصوص پاسخ گفت.


کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(20)،

[ چهارشنبه 91/12/9 ] [ 10:0 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

 

« آگهی استخدام پیمــانی سازمان مرکزی آستان قدس رضوی »

 سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود، از میان داوطلبان واجد شرایط (مرد و زن) تعداد71 نفر را از طریق برگزاری آزمون، مصاحبه و طی مراحل گزینش به شرح جدول ذیل به صورت پیمانی استخدام می نماید.

لازم به ذکره که از رشته ما هم پذیرش دارن اون هم خاص با عنوان کارشناس علوم قرآنی البته در دیگه عناوین شغلی هم می تونین ثبت نام کنید

کسب اطلاعات بیشتر در سایت http://azmoon.aqr.ir


کلیدواژه ها: استخدام(8)،

[ سه شنبه 91/12/8 ] [ 2:2 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

با عرض سلام

با استعانت از پروردگار متعال

امروز دوشنبه هفتم اسفند ماه جناب آقای حاج محمود آقای نجفی جوان پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان به همراه خانواده تشریف فرما شده بودن دانشکده.

البته لازم به ذکره که ایشون عصر جمعه به پابوسی ولی نعمتمان ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه الاف التحیه و الثناء) مشرف شده بودند.

با آرزوی بهبودی و سلامتی جهت کلیه مرضای اسلام صلوات: «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم»


کلیدواژه ها:
[ دوشنبه 91/12/7 ] [ 3:54 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

اصل هماهنگی عاملان تربیتی

در نظام تعلیم و تربیت یک جامعه بطور اعم و در نظام تعلیم و تربیت یک خانواده بطور اخص، میان کلیه ی عاملان تربیتی و تعلیمی باید همدلی، همفکری، همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد. درغیر این صورت آن نظام از کارایی لازم برخوردار نبوده و میان متعلمان و مربیان تعارض، چندگانگی، اضطراب و کشاکش حاصل می شود و سرانجام به سلامتی روانی کودکان آسیب های شدیدی وارد می شود. از این رو برای تربیت کودکان سالم و با نشاط، ضرورت دارد میان کلیه ی عاملان تربیتی و همه ی کسانی که با کودک سروکار دارند، وحدت و هماهنگی وجود داشته باشد. مهمترین عاملان تربیتی، مادر و پدر هستند. راز و رمز موفقیت عاملان تربیتی در چهار رکن اساسی همدلی، همفکری، همکاری و هماهنگی است و مولوی چه زیبا گفته است که :

همزبانی، خویشی و پیوندی است
مرد با نامحرمان چون بندی است.

ای بسا، هندو و ترک هم زبان
ای بسا، دو ترک چون بیگانگانهتر است.

اگر میان پدر و مادر در امر تربیت کودک وحدت نظر وجود داشته باشد، کودک از ثبات عاطفی، احساسی امنیت روانی، شخصیت سالم و متعادل بهره مند می شود. شخصیت سالم و متعادل بهره مند می شود. زمانی که از عاملان تربیتی سخن به میان می آید. منظور عاملان تربیتی داخل خانه مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، مادر بزرگ و پدر بزرگ و عاملان تربیتی خارج از خانه (مدرسه و جامعه )، مانند معلم، مدیر، ناظم، راننده، سرایدار، همسالان، رادیو و تلویزیون... است.
در مقابل چنانچه میان عاملان تربیتی هماهنگی لازم وجود نداشته باشد، پیامدهای جبران ناپذیری حاصل خواهد شد و کودک به ناپایداری و دوگانگی شخصیت، عدم توانایی در تصمیم گیری، عدم اعتماد به نفس، تزلزل ارزش ها و آسیب پذیری فرهنگی دچار می شود. نکته یی که ضرورت دارد به آن اشاره شود این است که پدر و مادر باید به یکدیگر احترام بگذارند و گناه است اگر پدری، مادر را نزد کودک تحقیر و سرزنش کند. همچنین گناه است اگر مادری، بخواهد نزد کودک به پدر بی احترامی کند. به همین ترتیب پدرها و مادرها باید به معلمان و مربیان احترام بگذارند و متقابلاً معلمان و مربیان باید با پدرها و مادرها با احترام رفتار کنند. بدیهی است در صورت عدم هماهنگی میان عاملان تربیتی، فضای خانه و مدرسه به فضای کشاکش های روانی و عاطفی تبدیل می شود که بیشترین آسیب را به رشد متعادل کودک وارد می کنند.
از این رو بیشترین تأکید را باید بر هماهنگی پدر و مادر داشت. پدر و مادر باید قبلاً درباره ی امور گوناگون تربیتی و زندگی کودک مطالعه کنند، با یکدیگر مشورت و همفکری کنند، اختلاف نظرهای شان را مطرح کنند و به تفاهم برسند و آنگاه تصمیم بگیرند. لازمه ی هماهنگی، وقت گذاشتن و اهمیت دادن به این امر است.
برای مثال دختر یا پسری می خواهد برای جشن تولد، به خانه ی دوستش برود. پدر می گوید: « نرو». مادر می گوید: «نه باید برود، اشکال ندارد!» دختر در آستانه ی در قرار می گیرد و یک پا جلو و یک پا عقب، نمی داند برود یا نرود. در این موقعیت پدر و مادر با هم دعوا می کنند. پدر می گوید: «نه خانم نباید برود.» مادر می گوید: «نه آقا اشکالی ندارد، بگذارد برود!» حالا دختر هم بلاتکلیف ایستاده است و ادامه ی ماجرا. این می شود عدم وحدت عاملان تربیتی پدر و مادر که بر چگونگی ارتباط آنها با فرزندشان آسیب وارد می کند. در این شرایط و فضا است که کودک می آید پیش مادر از پدر شکایت می کند و می رود پیش پدر از مادر بد می گوید. کودک در این وضعیت، ریاکار و منافق و در نهایت به چند گانگی شخصیت مبتلا می شود.
یکی دیگر از موانع هماهنگی، دخالت پدر بزرگ و مادر بزرگ است که ضرورت دارد پدر و مادر قبلاً با آنها هماهنگی لازم را به عمل آورند. البته طبق تحقیقات انجام شده بزرگترین مانع هماهنگی، ازدواج نامناسب و نادرست پدر و مادر است که تا پایان عمر بر روابط آنها با یکدیگر و بر روابط پدر ومادر با کودک، آثار سوء بر جا می گذارد. از این رو بهترین نقطه ی شروع آموزش خانواده، همسرگزینی است. بنابراین:
همدلی، همفکری، همکاری و هماهنگی عاملان تربیتی، به ویژه پدر و مادر اساس یک رشد سالم است.

انعکاس رفتار

کودکان چگونه رفتار می کنند؟ همانطور که با آنها رفتار می شود!
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه با بردباری و تحمل باشد، کودک صبر و استقامت را می آموزد.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه عدالت و مساوات باشد، کودک عدالت خواهی را می آموزد.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه دشمنی و خصومت باشد، کودک عنادورزی و کینه توزی را می آموزد.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه نام خدا و یاد خدا باشد، کودک خداشناسی را می آموزد.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه درستی و صداقت باشد، کودک رستگاری و راستگویی را می آموزد.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه استهزاء و ریشخند باشد، کودک فردی خجالتی و متزلزل بار می آید.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه تشویق و تحسین باشد، کودک فردی متکی به نفس بار می آید.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه زور و پرخاشگری باشد، کودک فردی مضطرب و پرخاشگر بار می آید.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه رازداری و اعتماد باشد، کودک فردی امین و رازدار بار می آید.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه توجه و تأیید بیش از حد باشد، کودک فردی از خود راضی و خود بزرگ بین بار می آید.
اگر سلوک و رفتار با کودک همراه سرزنش و تحقیر باشد، کودک فردی گوشه گیر و خود کوچک بین بار می آید.
اگر کودک در دوران رشد احساس امنیت و ایمنی کند، فردی استوار و ثابت قدم بار می آید.
اگر کودک به قدر کافی در بازی های گروهی شرکت کند، فردی اجتماعی بار می آید.
اگر رفتارهای کودک مورد سؤال و جواب قرار گیرد، فردی مسؤول بار می آید.
اگر به رفتارهای درست کودک توجه شود یا پاداش داده شود، فردی قدرشناس بار می آید.
اگر به سؤال های کودک با دقت و سادگی پاسخ داده شود، فردی کنجکاو بار می آید.
اگر زندگی کودک مبتنی بر برنامه و اصول و ضوابط باشد، کودک نظم و ترتیب را می آموزد.
اگر در تماس با کودک به قول های داده شده عمل شود، کودک وفای به عهد را می آموزد.
اگر رفتارهای درست کودک مورد تأیید و تصدیق قرار گیرد، موجب اعتماد به نفس او می شود.
اگر کودک در دوران رشد به قدر کافی دوست داشته شود، یاد می گیرد خود و دیگران را دوست بدارد.
منبع:نشریه 7 روز زندگی-ش86.

کلیدواژه ها:
[ شنبه 91/12/5 ] [ 3:4 عصر ] [ حسین دشتبان (85) ]

طی زمان موهای صورت می تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگاه دارد. این موها همواره پوست را مرطوب نگاه می دارد، از پوست در مقابل باد حفاظت می کند و موجب می شود که پوست خشک نشود.تحقیقات جدید نشان می دهد که برخلاف باورهای شایع و کلیشه های نادرست، داشتن محاسن برای سلامتی مردان موثر است.

این تحقیقات که درحال حاضر به طور کامل نتایج آن اعلام نشده و نیازمند بررسیهای بیشتر است نشان می دهد که پوشیده شدن صورت مردان با مو و در حقیقت داشتن ریش و سبیل برای آنها موثر است.

براساس تحقیقات اخیر دانشگاه کوئینزلند جنوبی که در مجله Radiation Protection Dosimetry  منتشر شده، این محاسن می تواند آنها را در مقابل آفتاب حفظ کند و از پوست آنها در مقابل صدمات خوشید و سرطان پوست محافظت کند.

دانشمندان دریافتند که بخشی از صورت که با ریش و سبیل پوشیده می شود یک سوم کمتر در مقابل اشعه های ماورا بنفش قرار می گیرد.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

محققان با استفاده از تکنیکهای اندازه گیری میزان تشعشع در یک زمان مشخص نشان دادند که محاسن از 90 تا 95 درصد صورت مردان را در مقابل خورشید محافظت می کند که این امر بستگی به میزان بلندی مو دارد.

براساس اظهارات دکتر نیک لوو، متخصص پوست در لندن، به طور کلی، موها محافظی در مقابل اشعه خورشید هستند، البته این مسئله به میزان ضخامت موها نیز ارتباط دارد. این امر شبیه عامل SPF عمل می کند هرچه تراکم و ضخامت بیشتر باشد میزان حفاظت در مقابل آفتاب بیشتر است.

یک نظریه این است که موهای ضخیم و فردار نور خورشید را می شکند، نور در خطوط مستقیم حرکت می کند، اما وقتی به موهای فردار و مجعد می رسد امواج نور شکسته می شود بنابراین نور به سختی به پوست می رسد. آسیب ناشی از نور خورشید وقتی رخ می دهد که نور خورشید به سطح پوست روی صورت می تابد، بنابراین رشد موهای صورت مردان به حفظ چانه و گردن هم کمک می کند.

این درحالی است که دکتر لوو توصیه کرده است که مردانی که موهای صورتشان نازک است، از یک کرم ضد آفتاب که خیلی هم چرب نباشد استفاده کنند.

حفظ مردان در مقابل حملات آسم

مردانی که مبتلا به آسم هستند و بیماری آنها با آلودگی و گرد و خاک تحریک می شود، می توانند با داشتن محاسن صورت به ویژه یک سبیل پرپشت علائم آسم خود را کاهش دهد.

کارول واکر کارشناس پزشکی مو و رئیس مرکز موشناسی بیرمنگهام اظهار داشتک سبیل که به بینی می رسد می تواند آلرژیهایی که از طریق بینی ایجاد می شود و توسط ریه به داخل کشیده می شود را متوقف کند.

دکتر راب هیکز پزشک عمومی در لندن معتقد است، ذرات گردوخاک میکروسکوپی هستند و سبیل داشتن به ورود آن به داخل بینی جلوگیری می کند.

دکتر فلیک چوا پزشک بیماریهای نفسی در کلینیک هارلی استریت لندن گفت: از بعد نظری، سبیل می تواند از محرکهای آسم بکاهد.

کاهش سرعت پیری

طی زمان موهای صورت می تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگاه دارد. این موها همواره پوست را مرطوب نگاه می دارد، از پوست در مقابل باد حفاظت می کند و موجب می شود که پوست خشک نشود.

وجود پیاز مو و غده های چربی روی صورت نیز به این مسئله کمک می کند. داشتن موی ضخیم حتی بدون این که فرد ریش داشته باشد می تواند از آسیبهای پوستی جلوگیری کند.

مقابله با سرفه

داشتن ریش ضخیم زیر چانه و گردن دمای گردن را افزایش می دهد و می تواند عاملی برای عدم ابتلا به سرماخوردگی باشد.

براساس اظهارات دکتر کارول واکتر، مو می تواند عایقی برای گرم نگاه داشتن صورت و گردن باشد، موهای بلند و پرپشت از هوای سرد جلوگیری کرده و دامای گردن را در هوای سر افزایش می دهد. وقتی هم که گلودرد دارید، گرمای این بخش از بدن با ویروس مبارزه می کند. موهای صورت می تواند مانع فیزیکی در مقابل دمای سرد باشد.

حفظ صورت از عفونتهای میکروبی

براساس اظهارات دکتر مارتین وید، متخصص پوست در کلینیک پوست و موی لندن، عدم اصلاح با تیغ به معنای داشتن صورتی کم خراش تر است. اصلاح با تیع عامل اصلی عفونتهای میکروبی در قسمت ریش است. رشد داخلی موها و عفونت پیازچه مو که موجب آکنه می شود نیز در نتیجه اصلاح با تیغ ایجاد می شود.

 

 

برگرفته از صبا133


کلیدواژه ها:
[ جمعه 91/12/4 ] [ 8:0 صبح ] [ جواد صفری (83) ]

این عشق هزار و یک معما دارد

این لوح به آسمان بلندا دارد

افسوس که ما نمی دانیم افسوس

تنها همیشه در طاقچه ها جا دارد

یک حرف و صادقانه باید گفت

قرآن چه غربتی میان ما دارد


کلیدواژه ها:
[ پنج شنبه 91/12/3 ] [ 8:0 صبح ] [ جواد صفری (83) ]

در سخن است که در قیامت، دانشجویان نمره الف

که به همکلاسیهای مشروطی رسند میپرسند چه چیز شما را 12 ترمه یا مشروطی ساخت؟

و آنگاه ندا میرسد: همانا ما اهل کلاس رفتن نبودیم!!


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/12/2 ] [ 7:0 عصر ] [ جواد صفری (83) ]

عبرت های ایام امتحانات؛

اقترب للناس حسابهم و هم فی غفله معرضون...


کلیدواژه ها:
[ چهارشنبه 91/12/2 ] [ 9:53 صبح ] [ جواد صفری (83) ]
<   1   2   3   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 78
بازدید دیروز: 161
کل بازدیدها: 2416826
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه