سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

سلام هم مکتبی

دوستان عزیز قراره که انشاا.. در 9 بهمن ماه امسال (93/11/09) ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر سومین مجمع عمومی فارغ التحصیلان به همت مسئولین دانشکده و با مشارکت شما عزیزان برگزار بشه لذا از شما فرهیخته گرامی میخوایم که برنامه های پیشنهادی خودتون رو تو قسمت نظرات همین مطلب برامون بذارین تا انشاا.. یک برنامه با شور و نشاط و دلچسب برای شما تدارک ببینیم. و بتونیم برنامه ای خاطره انگیز برای شما رقم بزنیم. دوستان تو هر موضوعی میتونن نظر بدن از مکان و زمان و کیفیت و نحوه برنامه ها تا مجری و سخنران و نهار و دسر و ....... میخواییم برنامه جوری باشه که شما میخوایین پس تنبلی نکن و نظرت رو برامون بذار . بذار دیگه منتظرماااااا !!!!!!.

* برای دیدن سایر مطالب درباره: شروع و پایان اسکان (خوابگاه و هتل آپارتمان)، شرایط هتل آپارتمان، مسابقه خاطره دانشجویی، نمایشگاه آثار علمی دانشجویان، ثبت نام کاندیداهای شورای سوم به اینجا مراجعه کنید.


جا مانده ایـــــم  و شرح دل ما خجـــــــالت است
زائـــــر شدن پیـــــاده یقیـــنا سعـــــادت است

ویـــزا،بلیــــط، کـــرب و بـــلا مال خـــوب هاست
سهم چو من پیامک «هستـــم به یادت» است

یــــک اربعیـــن غــــــزل، بــــه امیـــــد عنایتـــــی
این بغـــض من اگر چه خودش هم عنـــایت است

چیــــزی بـــــــرای عرضـــــه ندارم مــــرا ببــــخش
یعنی غـــزل ، نشانــــــه ی عـــــرض ارادت است

ما هیــــــچ، ما گنـــــاه... فقـــــط جان مــــــادرت
امضا بکـــــن که عاشقـــــت اهل شهـــادت است

باشـــد حسیــــن(ع)، کــــرب و بـلا مال خوب ها
یک مهــــر تربــــت از تو برایــــــم کفایــــــت است...



هر شب می خونم باشور ونو ا، کربلا می خوام ابوالفضل
ذکر سجود نمازم شده ، کربلا می خوام ابوالفضل
جدایی هم حدی داره آقام ، کربلا می خوام ابوالفضل
ابوالفضل کربلاییم کن ، ابوالفضل نینواییم کن
نفس نفسم ذکر کربلاست ، کربلا می خوام ابوالفضل
عشق من فقط گنبد طلاست ، کربلا می خوام ابوالفضل
قسمتم بکن تا بیام حرم ، کربلا می خوام ابوالفضل
جون وزندگیم نذر روضه هات ، کربلا می خوام ابوالفضل
ابوالفضل کربلاییم کن ، ابوالفضل کربلاییم کن
ابوالفضل نینواییم کن ، ابوالفضل نینواییم کن

ناراحتــ نباشین، یه روزم نوبت ما میشه.ان شاالله

عوضش برای زوار حرم ارباب انقدر دعا میکنم که اسمم رو به عنوان "دوستدار زوار الحسین علیه السلام" بنویسن

ضمناً مدیحه بالا رو آقای جلال زارع خوندن که در صورت تمایل می تونید از اینجا دانلود کنید و گوش کنید. التماس دعا 


ترجمه جدید قرآناردیبهشت ماه امسال ترجمه ی جدیدی از قرآن به وسیله ی مرکز طبع و نشر قرآن منتشر شد. در تهیه  ی این ترجمه، از کتب بسیاری در زمینه های تفسیر، زبان و ادبیات عرب، مفردات و لغت، و زبان و ادبیات فارسی استفاده شده، و مترجم سعی کرده است که ترجمه ی روان و قابل فهمی را از قرآن کریم ارائه دهد، به همین دلیل در جای جای متن این ترجمه، عبارات داخل پرانتز زیادی را مشاهده می کنید.

محقق این ترجمه، آقای محمّد فقیهی رضایی است که پیش از این، شاهد اثر دیگر ایشان با نام «قرآن حکیم» بوده ایم، اثری محبوب که قطعاً همگی می شناسید.

این ترجمه در این چاپ، با توضیحات تفسیری، البته ویژه ی دانش آموزان، همراه است؛ یعنی روشی شبیه همان قرآن حکیم، اما ویژه ی دانش آموزان.

در ادامه، توضیحات بیشتری درباره ی این ترجمه و این قرآن را که بخشی از «سخن  محقق» است و در انتهای این قرآن آمده، مشاهده می کنید.

***

ادامه مطلب...

سوم آذر ماه اولین کارگاه از مجموعه کارگاه های روش تحقیق و مقاله نویسی با عنوان کارگاه آشنایی با روش ها و مهارتها ی جستجو در اینترنت و ابزارهای کاوش با تدریس سرکار خانم دکتر الهه شاهپسند برگزار گردید.

ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: برنامه های دانشکده(33)،

[ یکشنبه 93/9/9 ] [ 7:13 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

 

به نام خداوند حکیم

متن ذیل برگرفته از صحبت های دکتر برومند در کلاس درس است.

 

قرآن آنقدر شفاف است، آنقدر جذاب است که ابهامی را جا نمیگذارد.

فقط خدا کند که ما با قرآن مأنوس باشیم. تا وقتی مأنوس نشدیم انگار راه نمیدهد، ما مَحرم نیستیم، محرم نیستیم راه نمیدهد؛ بعد حتی بدبین هم میشویم. انتظار داریم و می بینیم آن طور که دلمان می خواهد نیست؛ اما زمانی که شخص مَحرم بشود، به حریم قرآن و به حریم اهل بیت علیهم السلام نزدیک شود، به او راه میدهند، برای ورودش اذن میدهند، آن وقت قرآن بسیار جذّاب و شگفت انگیز خواهد بود.

 اهل بیت علیهم السلام بسیار دوست داشتنی و شگفت انگیز خواهند بود.

دوستان، اهل بیت علیهم السلام آینه هستند؛ آینه. آینه می دانید یعنی چی؟!

ادامه مطلب...

هیچ میدونستید که :

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اصلا برنامه و ماموریتی برای نابودی هیچ انسانی ندارند؟؟؟ تا حالا دقت کرده بودید که هیچ یک از اولیاء الهی و حتی خود خدا کسی را نابود و هلاک نمی کنند؟؟ چرا که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَجِیبُواْ للهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُم لِمَا یُحْیِیکُمْ

حالا چه اتفاقی میفته که بعضی با تصرف ولی خدا و یا با حکم وقضای الهی هلاک میشن؟؟؟؟ من از این فراز دعای عهد نکته ای رو استفاده کردم که خیلی دلنشین و در عین حال تکون دهنده است: تکلیف و برنامه امام همچون قانون عمومی هستی ، اینه که باطل رو نابود و لِه کنند چون باطل کان زهوقا یعنی خودش نابود شدنیه

حالا هرکس به باطل و لشکرش چسبیده باشه و حاضر نباشه از اون جداشه..... چی میشه؟؟؟ طبیعتا به همراه رفیقش نابود میشه

وگرنه امام تنها برای دمیدن حیات و کندن انسانها از مصادیق پر زرق و برق باطل تشریف میارن اللهم انی اجدد له فی صبیحه یومی هذا و ما عشت من ایامی عهدا و عقدا و بیعه له فی عنقی!!!!!!ت


کلیدواژه ها: انتظار(7)،

کسب رتبه برتر جشنواره آموزه های سیاسی امام رضا(ع) توسط استاد و دانش آموخته دانشکده

کسب رتبه برتر در دومین جشنواره ملی
آموزه های سیاسی امام رضا(
ع)
توسط عضو هیأت علمی
دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

مقاله «اصول حاکم بر رفتار سیاسی امام رضا(ع)» از دکتر محسن دیمه کار عضو هیأت علمی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد و ابوالفضل کاظمی دانش آموخته سال 1390 دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، رتبه چهارم دومین جشنواره ملی آموزه های سیاسی امام رضا (ع) از دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در بجنورد را کسب نمود.

به گفته حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی توسعه و ترویج فرهنگ نورانی رضوی با رویکرد آموزه های سیاسی امام رضا(علیه السلام) ادامه مطلب...


به گزارش پایگاه قرآنی - دانشگاهی ایحاء از مشهد ، سجاد رحیمی دانشجو مقطع کارشناسی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشکسب مقام اول حفظ کل قرآن - سجاد رحیمیهد موفق به کسب رتبه اول رشته حفظ کل قرآن مجید در سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

آیین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 29 آبان ماه با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین، مدیران قرآنی و قاریان و حافظان برگزیده سپاه در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه، در این مراسم از تلاشگران عرصه قرآن به عنوان "رزمندگان قرآنی" یاد کرد و افزود: ادامه مطلب...


کلیدواژه ها: سجاد رحیمی(2)،

نزدیک منزل ما، یک مسجد کوچک به نام امام حسن(ع) هست که اتفاقا مثل امام حسن(ع) غریب هم هست؛ برای همین، هر وقت که خدا توفیق بدهد، برای شرکت در عزاداری سید الشهدا(ع) به آنجا می رویم. ذاکرانش بچه های محله اند. شیخ مسجد هم یک طلبه جوان بیست و سه چهار ساله است. آنها خالصانه و به قدر وسعشان می کوشند، اما به نظرم جلسه آنگونه که باید، نمی شود؛ موضوعات سخنرانی آشیخ، چندان متناسب با حال مخاطبان نیست؛ در یکی از شبهای محرم، درباره تحریم شطرنج سخن می گفت و در شبی دیگر درباره عدم تحریم گوشت اسب و... . یکی از حاضران در سخنرانی به شوخی می گفت: «آشیخ همان درسی را که صبح در حوزه خوانده، شب به ما تحویل می دهد!»

من پیشتر فکر می کردم که با این شرایط، و وقتی فرصت نمی کنیم در یک جلسه دیگر هم شرکت کنیم، آیا بهتر نیست به جای این جلسه، در جلسه دیگری شرکت کنیم؟ در این صورت، مسجد غریب تر نمی شود؟ و ...؟

اما حالا فکر می کنم مهم اینست که مجلس سید الشهدا خالی نماند. البته که اگر آشیخ فضای حال و مقام را در سخنرانی در نظر بگیرد، و این فرصت مهم را برای رشد دادن مردم غنیمت بداند، بهتر است. کسی هم که از مضمون سخنرانی ها راضی نیست، باید با مطالعه شخصی، این کمبود را جبران کند. اما با این همه، مجلس سید الشهدا هر جور که باشد، مجلس سید الشهداست. هر کس در هر مجلسی که برایش مقدور است، شرکت می کند و نتیجه با خداست: {لَا تَدْرُونَ أَیُّهُمْ أَقْرَبُ لَکُمْ نَفْعًا} [النساء: 11]   


با سلام خدمت همه دوستان و با تشکر از خانم دکتر رستمیان که زحمت مطلب در پست قبلی رو کشیدن؛ البته منتظر دیگر مرقومات و رهنمودهای ایشون و دیگر دانش آموختگان عزیز دانشکده هستیم.

شبهه ای که به نظر ایشون و برخی دیگر از دانشجویان پیش اومده بود خدمت سرکار خانم دکتر حسینی عضو محترم هیأت علمی دانشکده منعکس نمودیم و ایشون هم لطف کردن و بصورت ذیل مطلبشون رو شرح و تبیین نمودن:

«سلام به همه دوستان عزیز که با توجه و یا نقد مشفقانه بنده رو مورد لطف قرار دادند. چند وقت پیش (دو روز قبل از عاشورای حسینی) در جلسه کارکنان دانشکده مطالبی را به اقتضای جمع حاضر که همه اهل مجالس عزاداری و محبین حضرات اهل بیت : بودند، مطرح کردم که البته از همان روز بنا شد بطور مجازی هم منعکس بشه. بنابراین بعد از جلسه از بنده خواسته شد خلاصه مباحث را مکتوب کنم که در فرصتی چند دقیقه ای این کار رو انجام دادم. لذا نکته اولش که یکی از آسیبهای عزاداری بود، از شدت ایجاز مخلّ شده و مقصود را وارونه جلوه داد:

تکرار و حضور زیاد در مجالس اهل بیت (علیهم السلام)، گاهی اوقات عظمت مصائب و سوز بلایای ایشان را در وجود ما می کاهد و نوعی بی تفاوتی و قساوت را در وجود ما نمایان می سازد که در این صورت می بایست طبق فرمایش معصومین (ع) تا حد حضور قلب کامل و انکسار قلبی در این مجالس حضور یابیم.

بنابراین لازم است به این شرح اصلاح و تبیین کنیم که: در جمله بالا که در صدد آسیب شناسی است و اصل آسیب شناسی یا پاتولوژی مال اموری است که نفس شان خوب و لازم و حتی حیاتی است. مثلا آسیب شناسی تفسیر به این معنی نیست که تفسیر بَده !!!! یا آسیب شناسی روایات !! یا آسیب شناسی قلب!!!.....ولیکن این امور مثبت و ضروری دچار افات و بیماری هایی میشن که شناسایی و درمانش به کارکرد بهتر اون کمک می کنه.

پس هرگز خود حضور و تکرار اون در مجالس اهل بیت نفی و خدشه نشده بلکه منظور اینه که اگه این مؤانست ها موجب بی تفاوتی بشه باید به فکر درمان بود. مثالش هم برای روشن شدن مقصود، اوقاتی است که در اتومبیل با منزل نوار مداحی یا روضه پخش میشه و سوزناک ترین مصائب اهل بیت : را بیان میکنه و ما داریم به غفلت و صحبت و بی خیالی طی می کنیم!!! این آسیب های جبران ناپذیری به روح و ارتباط ولایی مون میزنه.

البته در انتها راهکاری ارائه دادم که بیش از پیش موجب شبهه و بدفهمی مطلب شد و به این شکل شرحش میدم که : همانطور که در مورد مستحبات فرمودند به اقبال دل و شوق عبادی توجه بشه و هنگام عدم آمادگی به واجبات اکتفا بشه، در امر عزاداری هم زمان بی توجهی و مشغله هایی که باعث میشن مصبیت رو بشنویم اما هیچ اندوه و واکنش مناسبی (حتی تباکی) نشون ندیم ، نباید اون مطالب عظیم رو که لقد عظم فی السموت علی جمیع اهل السموت در معرض وهن و بی تفاوتی قرار بدیم. پس کلمه حضور قلب کامل رو که مسامحتاً آمده باید برداریم و توجه و انکسار دل که مراتب متعددی داره بذاریم.

تذییل: تباکی یعنی اشک نداری اما دلت سوخته یا دوست داری بسوزه و تظاهر به گریه کنی که حتی اینم خوبه.

نهایتاً از دوست عزیزم تشکر میکنم اما در پرانتز بگم که پررنگ ترین مطلب اون نوشته هم این فرازش نبود!!!! »

دوستان در صورت تمایل می تونند سخنرانی خانم دکتر حسینی رو از اینجا دریافت و گوش کنند. حجم: 6 مگابایت


<   1   2   3   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 118
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 2417319
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه