سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

ایستگاه بهشت

از جهان تا خدا هزار ایستگاه بود،

در هر ایستگاهی که قطار می ایستاد کسی گم می شد.

قطار می گذشت و سبک می شد

زیرا "سبکی" قانون راه خداست

قطاری که به مقصد خدا می رفت، عاقبت به ایستگاه بهشت رسید

پیامبر گفت: اینجا بهشت است و من

شادمانه بیرون پریدم

اما تو پیاده نشدی؟! و من نفهمیدم

قطار رفت و دور شد

 ومن از فرشته ای پرسیدم مگر اینجا آخرش نیست؟

و او گفت: نه، قطار به سوی خدا می رود

و خدا به آنان می گوید: (درود بر شما، راز من همین بود)

آن که مرا می خواهد در ایستگاه بهشت پیاده نخواهد شد،

و من...!

 

بر گرفته از کتاب: بوی سیب


کلیدواژه ها:
    سیستم‌های گرمایشی که ما استفاده می‌کنیم معمولا یکی از انواع زیر است:-   بخاری (نفتی، گازی و برقی)-   شوفاژ (رادیاتور، فن کویل)-   تهویه مرکزی (وزش هوای گرم از بالا، وزش هوای گرم از کف)-   سیستم‌های نوین گرمایشی (قرار دادن لوله آب گرم در کف اتاق)همه این سیستم‌ها باعث می‌شود که هوای گرم تولید شده در اثر جایجایی در قسمت بالاتر (محل زندگی یا کار) و هوای سرد در قسمت پایین‌تر قرار گیرد.در طب سنتی ایرانی، توصیه می‌شود برای سلامتی باید به ترتیب دمای پا بالاتر، دمای بدن متعادل و دمای سر خنک باشد. بوعلی سینا در کتاب قانون توصیه می‌کند «برای سلامتی، هوای خنک (نه سرد) را تنفس کنید و زمانی که این هوا گرم شد (در اثر دادن اکسیژن و گرفتن گاز کربنیک) آن را بازدم کنید». ولی سیستم‌های گرمایشی که ما استفاده می‌کنیم دقیقا برعکس سبک زندگی سنتی ایرانی که طی صدها سال (بلکه هزاران سال) تجربه شده است طراحی و استفاده می‌شود. چرا که با سیستم‌های گرمایشی موجود مجبوریم گرم‌ترین هوای محیط زندگی یا کار را تنفس کنیم و قسمت پا در سردترین حالت قرار گیرد. می‌توان گفت اگر بخواهیم با سیستم‌های گرمایشی موجود سالم زندگی کنیم باید بالانس بزنیم !!! تا دمای مورد نیاز قسمت‌های مختلف بدن در حالت مطلوب باشد. از طرفی اگر کف محل سکونت از مصالحی مانند سرامیک باشد خود مزید بر علت است، چون سرامیک باعث سردتر شدن کف و عوارضی مانند تشدید درد مفاصل و آرتروز می‌شود.پس چه کنیم ؟؟؟؟اجداد و نیاکان ما طی سال‌ها تجربه کرسی را برای گرم کردن خود در زمستان طراحی کرده بودند که دقیقا با آنچه در طب ایرانی آمده است مطابقت دارد. شخصی که زیر کرسی می‌نشیند به ترتیب پاها گرم‌ترین جای کرسی، بدن در محل متعادل کرسی (زیر لحاف) و سر در فضای خنک اتاق قرار دارد. بنابراین همیشه هوای خنک تنفس می‌شود که یک فاکتور مهم در سلامتی است. البته امروزه می‌توان از گرم‌کننده‌های برقی بجای منقل و چاله کرسی و خاک زغال و … به عنوان منبع گرمایشی کرسی استفاده کرد. همچنین می‌توان برای کف اتاق‌ها یا محل زندگی از مصالحی مانند پارکت چوبی یا کف پوش‌های غیر پلاستیکی دیگر استفاده نمود.
کلیدواژه ها:
[ یکشنبه 92/8/19 ] [ 3:8 عصر ] [ سیده فاطمه موسوی (81) ]

یا ابا عبدا.. الحسین (ع)

متن زیر گوشه هایی از کتاب " سیب و عطش " که نجوای امام سجاد (ع) در شب عاشورا بر روی گودال قتلگاه و خطاب به امام حسین(ع) ، پدر بزرگوارشان فرمودند :

" پدر عزیز شهیدم ! دشت در خاموشی هراسناک خویش خفته است . جز بوی خون و خاکستر و سیب ، در حجم غریبانه ی شب آشنایی نیست .

 عمه ام زینب در کنار خیمه های سوخته آخرین رکعت تحجد را نشسته و شکسته می خواند . کودکان خوابیده اند ودر خواب تصویر هولناک غروب را مرور می کنند . غروبی که شیهه و شمشیر ، هراس در قلبشان می ریخت . غروبی که اشک و عطش در گستره ی خیمه ها آتش افروخته بود . غروبی که حنجر تشنه ی تو فوراه می زد و شقاوت سری تشنه را به میهمانی نیزه می برد .

غریب شهید تشنه کامم .پاره ی قلب رسول ، روشنای چشم بتول ، تنم در تب می سوزد و قلبم شعله ور تر و سوخته تر به فردای بی تو می اندیشد . تشنه ام اینجا کنار خیمه هایی که عمویم عباس زینتشان می بخشید . سیمای دلآرای برادرم علی زیبایشان می کرد و خنده های شیرین اصغر از تراوت و سرزندگی لبریزشان می ساخت .

دریغا هیچکس نیست . من مانده ام و هزار دریغ ماندن هستیم را خاکستر می کند . "


کلیدواژه ها:

سلام استاد سیدمرتضی سادات فاطمی

چند روز پیشتر آقای مدیر وبلاگ پیام یک نفر از دانش آموختگان محترم مبنی بر درخواست آموزش نغمات قرآنی استاد سیدمرتضی سادات فاطمی رو واسم فرستادم که البته حسب الامر ایشون اطاعت امر شد و لینکش واسه ایشون ارسال شد.

گفتم شاید بد نباشه که اگه شما هم دوست داشتین استفاده کنید.

لازم به ذکره این فایل شامل آموزش نغمات: بیات، رست، سه گاه، چهارگاه، حجاز، نهاوند و صبا می باشه

این فایل رو می تونید از اینجا دانلود کنید

 


[ پنج شنبه 92/8/16 ] [ 7:33 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]

ببار ای بارون ببار...

اول صبح بود و بارونی... منتظر بودم بارون بند بیاد تا از خوابگاه بزنم بیرون...
چشمش افتاد به حدیثی از حضرت علی علیه السلام که روی یه کاغذ روی زمین بود. بعد از اینکه خوندش، آروم گفت: «چقدر حرفای امام علی قشنگه!» بعد رو به من کرد و گفت: «شما با اهل سنت ایران چقدر آشنایی؟» گفتم: «من چندتایی دوست و هم اتاقی اهل سنت داشتم. اما خیلی آشنا نیستم.» ...و شروع کرد به تعریف کردن... میگفت: هرکی میفهمه ما سنّی ایم فکر میکنه دشمن امام علی هستیم، وقتی هم میبینه اهل کردستانیم، فکر میکنه ضدّ انقلابم هستیم! میگفت: اسم بابای من علیه، اسم یکی از عموهامم حسنه، اسم یکی دیگشونم حسین، آخه میشه یه نفر از کسی بدش بیاد بعد اسم پسراشو همنام اونا بذاره؟! بابابزرگشو میگفت. میگفت: سمتِ ما، محرّم که میشه، کسی عروسی نمیگیره. میگفت: من نامه ی امام علی به امام حسن رو خوندم تو نهج البلاغه، خیلی قشنگه. میگفت: من دعای ندبه رو خوندم، دعای کمیلو خوندم - البته فارسیشو - و با خودم گفتم چرا من نباید این دعاها رو بخونم؟ اینا که خیلی خوبن! حرف زدن با خداست دیگه... و گله داشت از خیلی دیدگاههای نادرستی که درباره ی اهل سنت ایران در مواجهه باهاشون وجود داره، و اینو معلولِ ارتباط نداشتنِ اهل سنت و شیعه با همدیگه میدونست. بهش گفتم، این وظیفه ی ما دانشجوهاست؛ هم ما که با شما اهل سنت روبرو میشیم و شما رو از نزدیک میشناسیم، و هم شما که ما شیعه ها رو میبینید و میتونید از نزدیک قضاوت کنید، اونم حرفمو تأیید کرد... و خلاصه مدتی رو درباره ی همین چیزا با هم حرف زدیم. جای شما خالی، اول یه روز بارونی، باهم انگورم خوردیم.
بارونم کم کم داشت بند میومد که باهاش خداحافظی کردم... تو راه فکر میکردم حالا باید چه کارایی بکنم؟...

***

دویدن 72 کیلومتری جوان اهل تسنن به یاد 72 شهید کربلا
دانشجوی مؤسسه آموزش عالی ایرانمهر قروه، 72 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از قروه تا دهگلان را به یاد 72 شهید دشت کربلا با دو استقامت طی کرد... (فارس)

امروز داشتم تو اینترنت، اخبارو نگاه میکردم، به این خبر که برخوردم، یاد یکی از دانشجوهای اهل سنت که چند روز پیش باهاش آشنا شدم، افتادم. هم اتاقی یکی از دوستام که یه شب تو خوابگاه، مهمونش بودم.


کلیدواژه ها: برادران اهل سنت(3)،

ashura - السلام علیک یا ابا عبدالله

داستان پسر هند مگر نشنیدی
که از او و سه کس او به پیمبر چه رسید؟
پدر او لب و دندان پیمبر بشکست
مادر او جگر عمّ پیمبر بمکید
خود به ناحق، حق داماد پیمبر بگرفت
پسر او سر فرزند پیمبر ببرید
بر چنین قوم تو لعنت نکنی شرمت باد!
لعن الله یزیداً و علی آل یزید

برگرفته از شعر سنایی


کلیدواژه ها: محرّم(12)،

میوه های انار، زیتون،‌ خرما،‌ انجیر و انگوردر قرآن کریم از آنها یاد شده است . این میوه هاعلاوه بر جنبه خوراکی از دیدگاه دارویی و اثرات درمانی نیز قابل توجه هستند و همواره در طب سنتی و نوین برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه شده اند.

 در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است. قرآن کتاب آسمانی و از معجزات پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مطالب علمی آن از سوی محققان با انجام تحقیقات و پژوهش های متعدد به اثبات رسیده است.


در مورد ارزش غذایی انجیر باید گفت که قند زیادی دارد به گونه ای که 50 درصد انجیر خشک را قند تشکیل می دهد.

  ادامه مطلب...

کلیدواژه ها: قرآن کریم(25)،

[ یکشنبه 92/8/12 ] [ 8:0 عصر ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
...

سلام

بدون هیچ مقدمه

 بهمن ماه گذشته رو به خاطر دارید؟؟

با تلاش بسیار تعدادی از دانش آموخته ها دومین مجمع دانش آموختگان در دانشکده برگزار شد و در پایان همون جلسه، تعدادی به عنوان نمایندگان دانش آموختگان- از طریق انتخابات- مشخص شدند .

 و امّا سؤال....

نمایندگان منتخب محترم تاکنون چه کرده اید؟؟؟

لطفاً کمی از برنامه هایتان بگویید!!!

                                               با تشکر فراوان

 

 


کلیدواژه ها:
پزشک و جراحی مشهور (د. ایشان) روزی برای شرکت در یک کنفرانس علمی که جهت بزرگداشت و تکریم او بخاطر دستاوردهای پزشکی اش برگزار می شد، با عجله به فرودگاه رفت.بعد از پرواز ناگهان اعلان کردند که بخاطر اوضاع نامساعد هوا و رعد و برق و صاعقه، که باعث از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما شده، مجبوریم فرود اضطراری در نزدیکترین فرودگاه را داشته باشیم.دکتر بلافاصله به دفتر استعلامات فرودگاه رفت و خطاب به آنها گفت: من یک پزشک متخصص جهانی هستم و هر دقیقه برای من برابر با جان خیلی انسانها هاست و شما می خواهید من 16ساعت تو این فرودگاه منتظر هواپیما بمانم؟یکی از کارکنان گفت جناب دکتر، اگر خیلی عجله دارید می تونید یک ماشین دربست بگیرید تا مقصد شما سه ساعت بیشتر نمانده است.دکتر ایشان با کمی درنگ پذیرفت و ماشینی را کرایه کرد و براه افتاد که ناگهان در وسط راه اوضاع هوا نامساعد و بارندگی شدیدی شروع شد بطوریکه ادامه دادن برایش مقدور نبود. ساعتی رفت تا اینکه احساس کرد دیگر راه را گم کرده، خسته و کوفته و درمانده و با ناامیدی براهش ادامه داد که ناگهان کلبه ای کوچک توجه او را به خود جلب کرد..کنار کلبه توقف کرد و در را زد، صدای پیرزنی را شنید.-بفرما داخل هرکه هستی..دربازاست...دکتر داخل شد و از پیرزن که زمین گیر بود خواست که اجازه دهد از تلفنش استفاده کند،..پیرزن خنده ای کرد و گفت: کدام تلفن فرزندم؟ اینجا نه برقی هست و نه تلفنی... ولی بفرما و استراحت کن و برای خودت استکانی چای بریز تاخستگی بدرکنی و کمی غذا هم هست بخور..دکتر از پیرزن تشکرکرد و مشغول خوردن شد، درحالیکه پیرزن مشغول خواندن نماز و دعا بود. که ناگهان متوجه طفل کوچکی شد که بی حرکت بر روی تختی نزدیک پیرزن خوابیده بود، که هر از گاهی بین نمازهایش او را تکان می داد. پیرزن مدتی طولانی به نماز و دعا مشغول بود، که دکتر رو به او گفت:... بخدا من شرمنده این لطف و کرم و اخلاق نیکوی تو شدم، امیدوارم که دعاهایت مستجاب شود.پیرزن گفت: واما شما،..رهگذری هستیدکه خداوند به ما سفارش شما را کرده است..ولی دعاهایم همه قبول شده است بجز یک دعا...دکتر ایشان گفت: چه دعایی؟گفت: این طفل معصومی که جلو چشم شماست نوه من هست که نه پدر داره و نه مادر، به یک بیماری مزمنی دچار شده که همه پزشکان اینجا از علاج آن عاجز هستند..به من گفته اند که یک پزشک جراح بزرگی بنام دکتر ایشان هست که او قادر به علاجش هست، ولی او خیلی از ما دور هست و دسترسی به او مشکل هست و من هم نمیتوانم این بچه را پیش او ببرم. می ترسم این طفل بیچاره و مسکین، خوار و گرفتار شود. پس از الله خواسته ام که کارم را آسان کند..!دکتر ایشان درحالیکه گریه می کرد گفت: به والله که دعای تو، هواپیماها را از کار انداخت و باعث زدن صاعقه ها شد و آسمان را به باریدن واداشت. تااینکه من را بسوی تو بکشاند و من بخدا هرگز باور نداشتم که الله عزوجل با یک دعایی این چنین اسباب را برای بندگان مومنش مهیا می کند و بسوی آنها روانه می کند.وقتی که دستها از همه اسباب کوتاه می شود، فقط پناه بردن به آفریدگار زمین وآسمان بجا می ماند...
کلیدواژه ها:

خبرگزاری فارس: پاسخ تحلیلی به اشتباهات یادداشت مغالطه‌آمیز درباره غدیر و امامت

فارس: روزنامه بهار (چهارشنبه اول آبان 1392) در صفحه نخست خود یادداشتی تحت عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» به قلم علی‌اصغر غروی منتشر کرد که در آن شبهات گوناگونی درباره ولایت و خلافت امیرالمومنین (ع) مطرح شده بود. نویسنده مقاله، کوشیده بود - هر طور که شده - اثبات کند پیام غدیر برای تعیین و نصب حاکم سیاسی نبوده است. از جمله شبهات مطرح شده در آن مقاله، تفسیر به رأی آیات نازل شده در غدیر خم است که به بررسی آنها می‌پردازیم. ادامه مطلب

مطلب مرتبط: «غدیر» روز نا امیدی کفار و منافقین است


کلیدواژه ها:
<   1   2   3   >  
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 109
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 2417310
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه