سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

یکی از بازدیدکننده های وبلاگ در باره دانشگاه و رشته های اون سؤالی رو از طریق بخش «تماس با ما» ارسال کرده و پاسخی خواسته. گفتم شاید به درد کسانی که در باره ی این رشته سؤال دارن بخوره. پس سؤال و جواب رو کمی ویرایش کردم و اینجا گذاشتم. شما هم با نظراتی که برای این مطلب میذارید، لطف کنید و پاسخ این سؤال رو کامل کنید.

عرض سلام، ادب و احترام. من ساکن رفسنجان هستم و فرزندی دارم که کنکور تجربی دارد ولی به دلیل محدود بودن رشته های تجربی تصمیم دارم او را به رشته های الهیات و گرایش هایش (در دانشگاه علوم و معارف قران زیر نظر سازمان اوقاف و امورخیریه) بفرستم و با توجه به این که خودم از خانواده ای هستم بی سواد و متاسفانه در شهرستان ما مشاوران خوبی نیست که بتوان از آن ها پرسید (اطلاعات کافی ندارد) بنده وقتی در گوگل جستجو میکردم به طور اتفاقی با شما آشنا شدم و چون متوجه شدم که زمینه تخصص شما هم در این رشته است و خودتان هم از دانش اموختگان این دانشگاه و این رشته ها هستید، خواستم ازتون بخواهم که در این راه مرا کمک کنید تا بتوانم با دید باز این رشته را انتخاب کنم. کدام گرایش را انتخاب کنم؟ (لطفا توضیح کاملی لطف بفرمایید) کدام دانشگاه بهتر است؟ بازار کارش چگونه است؟ برای ادامه تحصیل تا چه مقطعی دارد؟ منتظر پاسختان هستم سپاس از لطف ومحبتتان لطفا جواب را به ایمیلم ارسال کنید!

سلام بر شما
خوشحال میشم کمکتون کنم.
همونطور که میدونید، این دانشگاه در سطح کشور و در شهرهای مختلف شعبه هایی داره؛ مثل مشهد، تهران، قم، شیراز، میبد، خوی، زاهدان و... (که به «دانشکده های علوم قرآنی» معروف هستن و لیست اونها رو میتونید اینجا ببینید):
http://quran.ac.ir/?fkeyid=&siteid=1&pageid=2119

ضمنا تحصیل توی این دانشگاه رایگانه.

پیشنهاد میکنم اول ببینید فرزندتون علاقه به این رشته داره یا نه. مثلا آیا به یاد گرفتن زبان عربی علاقه دارن یا نه. چون این زبان توی این رشته خیلی مهمه؛ لا اقل باید خوندن متن عربی رو یاد بگیرن. البته این کار سختی نیست، و مثل درسهای دیگه با مطالعه انجام میشه. در کل این رشته سخت نیست؛ با برنامه ریزی و مطالعه، میشه دانشجوی خوبی توی این رشته بود (و البته هرچی بیشتر مطالعه و تلاش بشه، طبیعتا دانشجو موفقتر خواهد بود) و به مقاطع بالاتر هم راه پیدا کرد و ان شاء الله باری رو از روی دوش جامعه برداشت.

من توی شعبه مشهد تحصیل کردم. رشته تفسیر قرآن مجید. رشته های دیگه ای که توی این دانشکده هست، یکی «علوم قرآنی» و دیگری «علوم و فنون قرائت» هست. بین رشته تفسیر و علوم قرآنی تفاوت فقط چندتا درسه و این که رشته تفسیر، دروس تفسیرش بیشتره. علوم و فنون قرائت هم بیشتر درسهای مربوط به علم قرائت قرآن رو داره.

تلفن تماس دانشکده مشهد اینه. میتونید با معاونت آموزش یا پژوهش هم مستقیما صحبت کنید و درباره رشته ها اطلاعات دقیقتر و بروزتری بگیرید:
05138449600-05138449700

اگر فرزندتون دختر هست، پیشنهاد می کنم شعبه ای از این دانشگاه بفرستیدشون که نزدیکتر باشه به منزلتون. البته کلاس های برادران و خواهران توی این دانشکده ها به صورت جداگانه برگزار میشه.

در مورد ادامه تحصیل، مشکلی نیست، تا مقطع دکترا میتونن ادامه بدن (رشته الهیات و معارف اسلامی). دانشجوهای دانشگاه علوم و معارف قرآن توی کنکورها رتبه های خوبی هم کسب میکنن و دانشگاه های خوبی هم ادامه تحصیل میدن. (من خودم ارشد که دانشگاه تهران قبول شدم به جز من یک نفر از دانشکده زاهدان، یک نفر از زابل و یک نفر هم از کرمانشاه توی دانشگاه تهران قبول شده بود.)

درباره بازار کار باید بگم که فکر میکنم هرکس اگر توی رشته خودش -با توکل به خدا- تلاشی رو که لازمه بکنه و خوب درس بخونه، میتونه آینده خوبی داشته باشه. فارغ التحصیلای این رشته می تونن کار آموزشی و پژوهشی بکنن. مثلا توی آموزش و پرورش یا دانشگاه ها تدریس کنن.

تلفن های تماس دانشگاه اینجاست:
http://quran.ac.ir/?siteid=1&fkeyid=&siteid=1&pageid=2132

امیدوارم پاسختون رو گرفته باشید. اگر باز هم سؤالی بود در خدمت هستیم.
التماس دعا


کلیدواژه ها:
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 143
بازدید دیروز: 161
کل بازدیدها: 2416891
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه