سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

بسیاری از ما، ساعت های زیادی از روز را پشت مانیتور کامپیوتر به کار، تجارت، بازی، ایجاد ارتباط یا مطالعه می گذرانیم. ساعت ها پشت میز می نشینیم و بی وقفه به صحفه مانیتور خیره می شویم.

 
برای اینکه در آینده دچار مشکلات جسمی ، ستون فقرات و یا چشم نشویم حتما  باید نکاتی را رعایت کنیم تا همیشه بتوانیم از این وسیله سرگرم کننده و حیاتی ،استفاده کنیم.

 
خطراتی که همراه با کامپیوتر می آیند

 
کامپیوتر و نشستن طولانی مدت بر روی صندلی

 
آویزان بودن پا در نشستن های طولانی روی صندلی، باعث رکود خون در وریدهای پشت ساق پا و لخته شدن آن می شود.گاهی یک پایتان را از زانو خم کنید و روی آن بنشینید و این کار را در مورد پای دیگر نیز انجام دهید.هر از چند گاهی از جای خود برخیزید و مقداری قدم بزنید و وضعیت نشستن خود را تغییر دهید و از زیرپایی نیز استفاده نمایید.

 
کامپیوتر و غروب آفتاب

 
جالب است بدانید که باید نزدیک غروب آفتاب از انجام کارهای دقیق که تمرکز چشم را می طلبد، پرهیز کنید. چرا که در آن لحظه سلول های چشمی در حال تغییراتی هستند تا خود را آماده دید مناسب در شب نمایند و به کارگیری آن ها برای کارهای دقیق به آنها صدمه می زند.

 
کامپیوتر و مسائل پوستی

 
مشکلات پوستی از خارش پوست گرفته تا قرمزی همراه با پوسته ریزی و هم چنین بروز برجستگی های کوچک پوستی از جمله عوارض ناشی از کار با رایانه است.برجستگی های کوچک پوستی ، دو ساعت پس از انجام کار با رایانه بروز می کند و چند ساعت بعد از اتمام کار برطرف می شود.

 
کامپیوتر و مشکلات اسکلتی و عضلانی

 
آمارها نشان می دهد که 60درصد از افرادی که با رایانه کار می کنند، به علت بد نشستن پشت میز رایانه و عدم استفاده صحیح از ابزار کار چون میز رایانه، دچار مشکلات اسکلتی و عضلانی می شوند.این افراد دچار درد گردن، گزگز و خواب رفتن انگشتان دست، گرفتگی عضلات ساق پا و کمردرد می شوند.

 
کامپیوتر و پیرچشمی زودرس

 
کار مداوم با کامپیوتر باعث ایجاد پیرچشمی زودرس می شود. به همین خاطر  توصیه می شود:

فاصله زمانی بگذارید و بیشتر از 45 دقیقه پشت سر هم با آن کار نکنید.

سبزی و میوه زیاد بخورید.

پس از مدتی نگاه به صفحه کامپیوتر، به نقطه ای دور خیره شوید و نگاه کنید.

چشمتان را در تاریکی مطلق استراحت دهید.

از لامپ های کم مصرف به هیچ وجه استفاده نکنید.

استفاده از عینک هایی که جلوی اشعه های مضر مانیتور را می گیرند، توصیه می شود.

ورزش چشم را نیز روزانه انجام دهید.

 
بسته  پیشنهادی  برای حفظ سلامتی در هنگام کار زیاد با کامپیوتر

 
از عینک ضد اشعه استفاده کنید

 
اولین و مهمترین پیشنهاد ما تهیه  لنزهایی که به نام Anti-Focus(آنتی فوکوس یا آنتی فوکاس) مشهور است می باشد.

حتماً در هنگام کار با کامپیوتر، از این عینک ها استفاده کنید. به شدت نور مضر را کم میکند و کاملاً چشمانتان احساس راحتی می کنند.

در حال کار با هر نوع مانیتوری که هستید، از این عینک استفاده کنید. حتی زمانی که با گوشی بازی می کنید هم می توانید از  این عینک استفاده کنید.

 
هنگام کار با رایانه، بیشتر پلک بزنید

 
هنگام کار با رایانه ناخودآگاه حالت خیرگی برای فرد پیش میآید و بدون آنکه خود بخواهد کمتر پلک میزند. برای جلوگیری از خشکی چشم و سوزش هنگام کار با رایانه باید بیشتر پلک زد.

 
کسانی که چشمان ضعیفی دارند به ویژه چشمان آستیگمات، باید از عینک استفاده کنند، زیرا عدم استفاده از عینک باعث سردرد و چشمدرد میشود و بدین ترتیب کارکرد آنها پایین میآید.

 
مانیتور LED بخرید

 
اگر از دست مانیتور خود خسته شده اید و قصد خرید مانتیور جدیدی دارید، حتماً مانیتور LED بگیرید. تکنولوژی به کار رفته در آنها طوری است که مثل مهتابی چشمک نمیزنند! بلکه صحنهای ثابت دارند. مانیتورهای LCD نور فلورسنت دارند و مثل مهتابی چشمک میزنند.

 هر چه چشمک زدن مانیتور بیشتر باشد، چشمان شما بیشتر خسته میشوند.ضمن اینکه بسیاری از اضطراب هایی که هنگام کار با کامپیوتر ایجاد میشود، به خاطر چشمکهای مانیتور است.

 
نرخ بازسازی مانیتور را به بیشترین مقدار برسانید

 
این نکته از آن نکته های مهم است که متأسفانه خیلی ها نمیدانند و رعایت نمی کنند!

اگر ویندوز XP دارید، روی دسکتاپ کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کنید. به تب Settings بروید و روی دکمه Advanced کلیک کنید. سپس به تب Monitor بروید. در آنجا گزینهای به نام Refresh Rate وجود دارد. آن عدد را به آخرین عددی که مانیتور شما پشتیبانی میکند افزایش دهید.

 
اکر ویندوز 7 دارید، روی دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه Screen Resolution را انتخاب کنید و سپس Advanced Settings و به تب Monitor بروید و Refresh Rate را به بیشترین عدد افزایش دهید.

 

Refresh Rate یعنی چند بار در ثانیه مانیتور شما از بالا به پایین تصویر را دوباره بسازد. هر چه کمتر باشد، شما پرش بیشتری را احساس میکنید.

 
اگر مانتیور شما LED باشد شاید چندان مهم نباشد. بنابراین، عدد کمتری را میبینید. مانیتورهایی هم هستند که تا 200 هرتز را پشتیبانی میکنند. اگر درایور کارت گرافیک و مانیتور شما نصب نشده باشد، عدد کمی را میبینید...

 
تنظیم وضعیت قرارگیری مانیتور

 
تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور میتواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتیمتر باشد. ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.

 
نورپردازی را جدی بگیرید

 
منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. بازتاب نورهای فلورسنت که در اغلب مکانها به وفور مورد استفاده قرار میگیرند، در مانیتور باعث خستگی چشم شما میشود.

 
نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته میشود و همین طور بهتر است به جای نور مهتابی از چراغهای رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیرمستقیم به مانیتور بتابد.

 
به چشمهای خود استراحت دهید

 
هر20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 6 متری شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید. این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان میدارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.

 
در اتاق تاریک به مانیتور نگاه نکنید

 
خیلی ها متأسفانه عادت دارند برق اتاق را خاموش کنند و با کامپیوتر کار کنند و یا در رختخواب با گوشی خود بازی کنند. این بدترین کار ممکن است!

 
چشمان بچه ها حساستر است

 
بیشتر افراد به خاطر رعایت نکردن این نکات در کودکی، عینکی شده اند. چشمان بچه آنقدر قوی نیست که بتواند در مقابل اشعه های مانیتور مقاومت کند. اگر آینده بچه ها را دوست دارید، آنها را تا حد ممکن از مانیتور دور نگاه دارید، اما اگر مجبور شدید، عیبنک ضد اشعه را به چشم آنها بزنید.

 
اگر چشمانتان ضعیف شده است، عینک بزنید

 
اگر احساس میکنید که چشمانتان ضعیف شده است، حتماً به چشم پزشک مراجعه کنید و اگر لازم است، عینک بزنید. خیلی از افرادی که عینک زده اند معتقدند روال ضعیف شدن چشمشان بسیار کندتر شده است.

 
خیلی ها که چشمشان ضعیف بوده و نمیخواسته اند زیر بار عینک بروند، وقتی عینک میزنند، میگویند دنیا برایشان تازه تر و زیباتر شده است.

 
هنگامی که خسته اید کار را تعطیل کنید

 
کار، هر چقدر هم که مهم باشد، مهمتر از چشم شما نیست! باید باور کنید که چشم ضعیف می شود. باید باور کنید که حمل عینک آنقدر سخت است که خیلی ها به لنز گذاشتن و عمل جراحی رو میآورند.

 
کار را تعطیل کنید و بعد از یک خواب هر چند کوتاه، دوباره کار کنید.اگر نمیتوانید کار را تعطیل کنید، نرم افزارهایی هستند که جلو شما را میگیرند! فرضاً هر نیم ساعت یک بار صفحه نمایش را قفل میکنند و تا 30 ثانیه یا 3 دقیقه اجازه فعالیت نمیدهند.

*: به نقل از باشگاه خبرنگاران


کلیدواژه ها: کامپیوتر و اینترنت(10)،

درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 212
بازدید دیروز: 180
کل بازدیدها: 2415562
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه