سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک روز، یک حدیث
تلاوت برگزیده
تلاوت برگزیده
ابراهیم عقیلی
ورودی 94


سورۀ انعام | آیه 59
به همراه تحلیل استاد ابوالقاسمی


بارگذاری

-----------------------------------------------
تلاوتهای مورد علاقتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید. البته تلاوتهای اساتید
و دانشجوهای خودمون اولویت داره.


.:: بایگانی تلاوت ها ::.
تصویر برگزیده
تصویر برگزیده
-----------------------------------------------
تصاویر خاطره انگیزتون رو به
razavyoon@chmail.ir
ارسال کنید تا تو این بخش قرار بگیره.

نهم دی ماه همزمان با گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی نهم دیماه سال 88 پیمان خیر خواه هشتمین مسئول بسیج دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا زارع مهرجردی ریاست دانشکده، گرایلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی حضرت بقیه الله مشهد و جمعی دیگر از دانشجویان این دانشکده معارفه گردید.

 

حجت الاسلام و المسلمین زارع مهرجردی پس از خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت:‌ امروز روز نهم دی است و این معارفه، حرکت‌‌ و شروع را به فال نیک می گیریم در روزی که برای مردم ایران حماسه بود. روزی که در آن چشم فتنه که در کلام امیر المؤمنین حضرت علی(ع) این گونه بیان شده: - فتنه ای که در زمان حکومت امیرالمؤمنین در جریان جنگ صفین به نحوی ایجاد شد و 12000 نفر که تا دیروز در رکاب حضرت می جنگیدند در نهروان جمع شدند و علیه حضرت جنگ نمودند؛ که در حقیقتِ امر ایشان حرف معاویه را می زدند گر چه به ظاهرِامر مخالف با معاویه بودند. که بعد از جنگ امیرالمؤمین (ع) با 4000 نفری که با ارشادات حضرت ماندند فرمودند: - «ایُّهَا النَّاسُ فَإِنِّی فَقَأْتُ عَیْنَ الْفِتْنَةِ، وَ لَمْ یَکُنْ لِیَجْتَرِىءَ عَلَیْهَا أَحَدٌ غَیْرِی بَعْدَ أَنْ مَاجَ غَیْهَبُهَا وَ اشْتَدَّ کَلَبُهَ»[1]    .     مردم! این من بودم که چشم فتنه را درآوردم و کسی جز من جرأت بر آن نداشت؛ بعد از آن که امواج فتنه همه جا گسترده بود و هاری آن فزونی یافته بود.

یعنی بصیرتی مانند بصیرت حضرت علی(ع) می خواست که با کسانی که از یک طرف حافظ قرآن بودند و ذکر خداوند می گفتند و از طرف دیگر شمشیر می زدند؛ خطر ایشان را احساس کند.

وی در ادامه افزود: حماسه 9 دی بعد از جریان فتنه ایجاد شد و با تدبر مقام معظم رهبری و از همه مهمتر، بیداری، هوشیاری و همکاری مردم با آن بصیرتی که داشتند و اگر مردم در صحنه نبودند و حق انقلاب را نمی دانستند و بصیرت لازم و کافی را نداشتند؛ شما بدانید بر سر انقلاب، جامعه و نظام ما بدتر از آنچه در زمان حکومت و نظام سیاسی امیر المؤمنین رخ داد می آمد. بهر حال این روز، روز مهم و پر برکتی است.

ریاست دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد در ادامه ادغان کرد: بسیج عصاره ای از این ملت است و در همه صحنه های انقلاب حضور خود را نشان داده است. در زمان جنگ نیز اگر نیروی بسیج نبود و صرفاً اگر می خواست ارتش و حتی سپاه با کمک هم این جنگ را خاتمه بدهند؛ توان آن را نداشتند. توده مردم وارد صحنه شدند و کمک نمودند و سپاه و ارتش آنان را هدایت کردند و حضور میلیونی مردم و بسیج در صحنه های جنگ باعث حماسه پیروزی در جنگ هشت ساله شد. در صحنه های انقلاب هم حضور توده های مردم همیشه سرنوشت ساز بوده و همیشه توانسته است همانند جریان 18 تیرماه مشکلات را از سر راه نظام و کشور بردارد.

حضور و فعالیت در بسیج بر اساس انگیزه است. اگر بسیجی وظیفه شرعی، انسانی، انقلابی و دینی خودش را آنطور که باید و شاید انجام بدهد در هر عرصه ای که قرار بگیرد قطعاً شاهد پیشرفت و تحولی خواهیم بود و بالعکس اگر انجام ندهد به همان میزان ضرر می زند.

بهر حال اینجا مجموعه دانشگاه علوم قرآن است. دوستان همه باید دست به دست هم بدهند و این مسیر و این فرایندی که روز به روز طی می شود را با نیت خیر به پایان برسانند.

حجت الاسلام زارع در ادامه ضمن تشکر از مسئولین قبلی بسیج دانشجویی گفت: اعتقاد داریم که در هر کاری اگر مشارکت دانشجویان و بسیج دانشجویی در آن کار نباشد حرکت خوب شکل نمی گیرد.



[1] - نهج البلاغه، خطبه 93.


کلیدواژه ها: بسیج دانشجویی(2)،

[ دوشنبه 91/10/11 ] [ 10:7 صبح ] [ هادی فرخنده نژاد (82) ]
درباره ی وبلاگ
رضویّون -  دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

کانون دانش آموختگان دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، در سال 1389 تأسیس گردید. این وبلاگ وابسته به این کانون، و محلی است برای هم افزایی فعالیت ها و ایده های قرآنی. ان شاء الله بتوانیم قدمی مؤثر در راه ترویج «انس با قرآن کریم» برداریم.

رضویون در آپارات

ثبت نام نویسندگی وبلاگ رضویّون

حقیقت این است که ما هنوز خیلی از قرآن دوریم...

کد نمادِ ما
ذکر امروز
دانشکده ها
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

قرآن و زندگی - وبلاگ شخصی استاد عظیم پور

انجمن علمی دانشجویی دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد

دانشجویان دانشکده علوم قرآنی شاهرود

فاطر - بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن تهران

ویژه ها
دفتر حفظ و نشر آثار امام خامنه ای
بیان معنوی - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجة الاسلام علیرضا پناهیان
مسجد نما
مدرسه نما
جامع الاحادیث
پایگاه اطلاعرسانی مداح اهل بیت (ع) حسن نجف زاده
اسلام کوئست
مؤسسه فرهنگی بیان هدایت نور
طرحی برای فردا
روشنگری
آمار بازدید
بازدید امروز: 139
بازدید دیروز: 72
کل بازدیدها: 2416726
موسیقی وبلاگ
ایران رمان

ابزار هدایت به بالای صفحه