• وبلاگ : رضويّون
  • يادداشت : زياده روي در عزاداري اهل بيت(عليهم السلام)
  • نظرات : 0 خصوصي ، 10 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    با سلام.از شما دعوت ميشود تا در گروه (باولايت تا شهادت)به پيونديد.منتظر حضورگرمتان هستم ./علي اژير.(ان سالهاي دوست داشتني)

    سلام البته ار اين لحاظ که يه دهه برگزار ميشه خوبه چون ده شب ميرم شام ميخوريم. ولي جدا اين سخن آقا بايد تحقيق بشه شايد در بعد از آن تاريخ مذکور با سخنراني ديگري نسخ شده باشه!!
    پاسخ

    سلام سيد جون. اينجا که به ما شام نميدن وگرنه ما براي حضرت زهرا تا اربعينشون عزاداري ميکرديم.به جناب مزرعي هم به مطلب شما اشاره کرده بودند.
    + +++ 
    يقينا برا عزاداري امام حسين بايد سنگ تموم گذاشت
    اما تمام ائمه نور واحدند و همشون در راه حفظ اسلام اذيت شدند و شهيد شدند... نميشه عزاداري نکرد و بايد برا همشون مراسم بربا کرد و بويزه با امام شناسي همراه کرد
    پاسخ

    سلام. تشکر از لطفتون که وقت گذاشتيد.سعي کنيم زياد بر خلاف سيره و سخنان اهل بيت نظري ندهيم.ضمن اينکه امروزه در درجه اول امام شناسي اهميت دارد که در جامعه ما با هيچي همراه نيست به خصوص با عزاداري.
    خواهش ميکنم.
    احسنت بر شما؛ ما بايد هميشه دقت کنيم تو رفتاراي رهبرمون و الگو بگيريم.
    بابت معرفي کتاب هم ممنون.
    پاسخ

    بزرگواري حاجي. بله دقيقا بايد رفتار، و به خصوص فرمايشات رهبر معظم انقلاب را با دقت و بررسي و جريان شناسي گوش کنيم.تحليل کنيم و مهم تر اينکه در جامعه به کار ببريم.اين جريان شناسي که گفتم مهمه ها.به نظر بنده لذت سخنان رهبري در شناخت جريان شناسي اين بيانات است.
    سلام حاجي
    ممنون از مطلبت. من تا حالا اين بخش از صحبتاي رهبر رو نشنيده بودم.
    يه نکته به ذهنم رسيد؛ اين سخنراني رو تو سايت حضرت آقا جستجو کردم، مال اسفندماه سال هفتاده و در ديدار اعضاى گروه ويژه و گروه معارف اسلامى صداى جمهورى اسلامى ايران‌:
    و ضمن اين که حضرت آقا هرسال براي ايام فاطميه مراسم دارن که تو مراسم، هم روضه خواني ميشه و هم سينه زني، به نظرم بعداً شرايط تغيير کرده و حالا بايد عزاداري فاطميه به اين صورت برگزار بشه.
    پاسخ

    سلام بر آقاي مدير.بابت جست و جو تشکر. لطفا مطلبت را تو وبلاگ استاد فاطمي هم بزن.خدمت شما عرض کنم صحبت هاي رهبر معظم انقلاب در سال1370 مطابق با نظر اکثر علماي شيعست.حال اگر ايشان صلاح دونستند طبق عرف جامعه هم مراسم هايي داشته باشند مشکل اينجاست که اولا:ايشان مراسماتشون از ديشب شروع شده يعني سه شب قبل از شهادت اما اکثر هيئت ها ده روز دهه اول و ده روز دهه دوم کلا همش شد عزاداري.دوما:اگر به مراسم هاي عزاداري ايشان و بعضا علماي ديگر نگاه کنيم کدام هيئت عزاداري جوانان مانند چنين مراسم هايي مراسم برگزار ميکنند؟اشعار بي محتوا و سبک و دروغ و خرافات و کارهايي که در شأن اهل بيت نيست(البته بعضيشون نه همشون)ثالثا:خوب است کتاب نگاهي نو به واقعه عاشورا اثر دکتر عبدالرحيم گواهي را يک ورقي گاها بزنيم.رابعا: تکبير

    سلام

    چه عزاداري کنيم چه نکنيم مهم اين است که ما سال ها غمگينيم...حال اگر نگذاريم غممان بيرون بريزد نميشود اگر هم بگذاريم عوام معترض ميشوند...اين خود غمي ديگر است...

    پاسخ

    سلام. در رابطه با فرمايش شما مطالب زيادي هست که بايد گفته شود. با تشکر
    سلام و تشکر مي کنم از اظهار لطف شما. موفق باشيد. فاطمي
    پاسخ

    سلام. تشکر
    + نميخوام بگم 
    اينجا که از قول مقام معظم رهبري گفتيد:سنت سنيه است يعني چي؟؟؟يعني مال اهل سنت است؟
    پاسخ

    سلام. خير به معناي سنت مربوط به اهل سنت نيست.از استاد فاطمي پرسيدم فرمودن سنيه به فتح سين به معناي خوب و عالي است.
    + ... 
    عرض سلام و تشکر بسيار مطلب بجايي بود ولي حيف که همين سينه زني ها هم رنگ غيرخدايي و غيرفاطمي گرفته.
    اي کاش روزي بيايد که عزاداري هايمان در جهت صحيح قرار بگيرد...
    التماس دعا...
    پاسخ