• وبلاگ : رضويّون
  • يادداشت : پاسخ يک استفتاء در مورد لفظ «امام»
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + متقين14 
    بسم اللـه الرّحمن الرّحيم
    قرار شد که ديگر چيزي ننويسم و در اين مورد صحبتي نکنم. و بقيه کار را به عهده دوستان و رفقاي عزيزم بگذارم. به اميد رسيدن به حقيقت مطلب.
    آقا محمد رضاي مزرعي عزيز
    شما نمي دانيد که بنده که هستم. که اگر ميدانستيد، متوجه مي شديد که غير از چيزي که رضاي خدا باشد-البته به لطف خدا- نمي گويم.
    و بدين جهت از همان اول معرفي نکردم که شناخت من تاثير در طرز فکرتان و ديگر دوستان نگذارد.
    من نيز در ابتدا عقايد شماها و بلکه شديدتري را داشتم...اما به لطف بي نهايت پروردگارم و دستگيري اولياي خدا اسبابي به وجود آمد که اندک مطالبي را متوجه شديم...
    اميدوارم که جلوات و جذبات حضرت سبحان هر چه بيشتر همه ما را در بر گيرد و فناي در ولايت امام معصوم عليه السلام را نصيبمان کند که همان فناي ذاتي حق تعالي است.ان شاء اللـه.

    اگر مشهد تشريف داريد سلام ناقابل حقير را به محضر امام رئوف علي بن موسي الرّضا عليه السّلام برسانيد و هم از جانب بنده حقير و هم از جانب خودتان و ديگر دوستان، از ايشان طلب فهم و معرفت حقيقي از ناحيه خودشان را براي همه درخواست داريد.
    باز هم کلام آخر...والسّلام علي من اتّبع الهدي

    پاسخ

    سلام. شما هر کس که باشيد براي بنده مورد احتراميد، و ميدونم قصد جلب رضاي خدا رو داريد. اميدوارم همگي در يافتن راه درست، موفق باشيم، و نيز از تشخيص راه درست از نادرست. اميدوارم همواره پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به اين سرزمين اسلامي آسيبي نرسه. متأسفانه مدتيه که توفيق تشرف به مشهد رو پيدا نکردم. التماس دعا.
    + متقين 14 
    بسم اللـه الرّحمن الرّحيم
    از شما ممنونم جناب آقاي مزرعي دوست بسيار عزيزترم
    لطفا قسمت آخر صحبت هاي حقير را نيز مرحمت کرده و نشان دهيد.

    آري ، مشکل به همان جايي بر مي گردد که ما هنوز به حقيقت امام و ولايت امام معصوم پي نبرده ايم.
    و صد البته عوام که بويي از اين مطالب نبرده اند و چشم به امثال من و شماهاي علوم قرآني و بهتر بگويم امثال آقايان نوري همداني و مکارم و ... دوخته اند
    خدايي ناکرده قصد توهين ندارم...و خداوند مرا ببخشد
    اما حقيقت همان است.
    و شما نيز درست مي گوييد...نبايد سر يک لفظ دعوا کرد...

    اما اين را بگويم که شما منظور مرا هنوز هم نفهميده ايد...و بنده دعوايي بر سر لفظ ندارم...
    حرفم اين است که برويم به دنبال شناخت و معرفت امام...ميدانيد که قسم به لفظ جلاله چقدر سنگين است؟! به همان لفظ جلاله (اللـه) سوگند ياد مي کنم که هنوز نمي دانيم امام يعني چه؟ و امام کيست؟ و اللـه قسم نمي دانيم...
    وقتي که به لطف خدا اندکي از آن بي نهايت به ما دادند-البته اگر خواهانش باشيم- آن وقت ديگر اين چنين جوابيه هايي نمي نويسيم و سر تواضع و تسليم و ادب در محضر ولايت امام معصوم پايين مي اندازيم و ...
    به اميد آن روز...
    و السّلام علي من اتّبع الهدي
    پاسخ

    سلام. قربون شما، وظيفست. البته ما سر اين لفظ، دعوا هم داريما، ببخشيد. اما گذشته از اين حرفا در مورد اين که «ما هنوز نمي دانيم امام معصوم(ع) يعني چه» با شما موافقم ولي کجاي حرف بنده بوي عدم تواضع در برابر امام معصوم(ع) ميداد؟
    + متقين 14 

    بسم اللـه الرّحمن الرّحيم

    مدير محترم وبلاگ لطفا اين مطالب را در معرض ديد بگذاريد تا همگان بخوانند و اگر طالب حقيقت بودند دنبال کنند.ان شاء اللـه

    عزيزانم به خدا همه شما را دوست دارم و دلم به خاطر معرفت و علم اندک مي سوزد...

    برويد شما را به خدا مطالب جلد 18 امام شناسي مرحوم علامه طهراني را بخوانيد. و بعد ببينيد کدام يک از مطالب نزديک تر به حقيقت معرفت و خواست امام معصوم عليه السلام است.

    من که دعوايي با شما ندارم . اجباري هم که در دين نيست. فقط مي گويم بياييد و ببينيد و بعد قضاوت کنيد...

    معرفت مرحوم علامه از حقيقت ولايت و امام کجا و آن وقت معرفت ما و بزرگتر از ماها کجا...

    من در مورد کسي که شاگرد درجه اول مرحوم حدّاد و ايشان شاگرد درجه اول مرحوم علامه قاضي (رحمهم اللـه) بوده است به يقين قلبي و اطمينان نفس رسيده ام.

    بخشي از پيام تسليت آيت اللـه خامنه اي را پس از ارتحال مرحوم علامه ملاحظه بفرماييد:(در تک تک کلمات و عبارات دقت کنيد)

    ... ايشان از جمله فرزانگان معدودي بودند که مراتب برجسته علمي را با درجات والاي معنويت و سلوک توأما دارا بودند و در کنار فقاهت فني و اجتهادي، به فقه اللـه الاکبر نيز که از مقوله شهود و محصول تجربه حسي و مجاهدت معنوي است نيز نائل گشته بودند...

    حال شما را به خدا آيا چنين مردي حرف از روي تعصب و يا عدم علم مي زند...

    حرف من به شما ها اين است...منطقتان منطق امير المومنين علي بن ابيطالب باشد...

    و السّلام علي من اتّبع الهدي

    پاسخ

    سلام. ايشون انسان عالمي هستند و من به اين مسأله معترفم. خداوند غريق رحمتشون کنه. ولي اين که شما از اين همه علم و فضل ايشون به اين مورد اصرار داريد براي من قابل قبول نيست. ايشون فرموده اند «عرف شيعه اين است که به غير امام معصوم(ع) «امام» نگويد.» بسيار خوب، عرف شيعه تا سال 57 اين بوده که «به غير امام معصوم(ع) امام نگويد.» (هر چند قبل از آن هم به خيلي ها امام گفته مي شده؛ مثلاً: الامام الخوئي و...) اما مگر «عرف»ها ثابتند؟ عرف هاي خوب هم گاهي عوض ميشن و جاي خودشون رو به عرف هاي خوب ديگه اي ميدن. نکته ي مهم اين که ما در زماني زندگي مي کنيم که اين همه هجمه به اسلام و حکومت اسلامي وارد ميشه. (آخرينش هم همين اهانت با ساحت مقدس حضرت امام هادي النقي عليه السلام.) به نظر من طرح اينجور مسائل در زمان حساس کنوني - با اين همه اصراري که شما به اون مي کنيد - اصلاً به صلاح جامعه ي اسلامي نيست. وقتي دشمنان ما اينقدر اصرار به به کار نرفتن لفظ «امام» براي امام خميني و امام خامنه اي دارن، ميشه فهميد که بايد موضوع مهمي باشه، البته اگر فکر نکنيم دشمنان ما نگران ايجاد بدعت در اسلام هستن!!!