• وبلاگ : رضويّون
  • يادداشت : به ذرّه گر نظر لطف بوتراب کند
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام خوب بود و زيبا
    پاسخ

    سلام ممنون آقامون ديگه
    رسول خدا صلي ا... عليه و آله به اميرمومنان علي عليه السلام فرمودند: اي علي! شيعيان تو در روز قيامت رستگارند و چنان چه هر کس به يکي از آن ها اهانتي کند به تو اهانت کرده است و کسي که به تو اهانت کند، به من اهانت کرده است و هرکس به من اهانت کند، خداوند او را داخل آتش جهنم کند.
    سپس فرمودند: چه عذاب دردناکي است! اي علي! تو از مني و من از تو، روح تو از روح من است و سرشت تو از سرشت من و شيعيان تو از زيادي سرشت ما خلق شده اند، هر کس آنان را دوست بدارد ما را دوست داشته و اگر کسي با آنان دشمني کند با ما دشمني کرده است و هر کس نسبت به آنان کينه بورزد به ما کينه ورزيده است و هر کس به آن ها مهر بورزد، به ما مهر ورزيده است. اي علي! شيعيان تو از تمام گناهان و عيب ها آمرزيده شده اند.
    اي علي! بشارت ده به شيعيانت که من هنگام قرارگرفتن در مقام محمود شفيع آنان خواهم بود. اي علي! شيعيان تو شيعه خدا، ياران تو ياران خدا و دوستان تو دوستان خدا مي باشند و حزب تو حزب خداست. خوشبخت است آن که داراي ولايت توست و بدبخت است کسي که با تو دشمني کند.
    اي علي! براي تو در بهشت گنجي است و تو مسلط بر آني. جابر مي گويد: روزي نزد پيامبر اکرم صلي ا...عليه و آله بودم، ناگاه رو به طرف علي بن ابيطالب (ع) کردند و فرمودند: اي ابوالحسن! آيا تو را مژده اي دهم؟
    عرض کرد: بلي اي رسول خدا(ص)، فرمودند: جبرئيل از طرف خداوند به من خبر داد که هفت خصلت به شيعيان و دوستدارانت عطا شد: مدارا با آنان هنگام مرگ، انس هنگام رميدن و وحشت مردم، روشني در هنگام تاريکي، ايمني در هنگام برپايي قيامت، عدالت در ميزان عمل، گذشتن از پل صراط، داخل شدن به بهشت قبل از ساير مردم، در حالي که نور ايمان پيشاپيش و سمت راست آنان در حرکت است. (مشکاة الانوار في غررالاخبار، الفصل الرابع في منزلة الشيعه)
    پاسخ

    البته توجه داريد كه فرمودند شيعيان امير و حضرت نشانه هاي شيعيان را معرفي كردند كه با توجه به آنها در حال حاضر عده ي شيعيان كم و عده ي محبين زياد است.